افت تحصیلی دانشجویان به ویژه در دوره پساکرونا

اقتصاد ایران: رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به افت تحصیلی دانشجویان به ویژه در دوره پساکرونا، خطاب به مشاوران دانشگاه‌ها گفت: ما باید با ایجاد انگیزه و امید در دانشجویان افت تحصیلی را در آن‌ها متوقف کنیم.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران ، هاشم داداش‌پور رئیس سازمان امور دانشجویان در سی‌و سومین گردهمایی روسای مراکز مشاوره موسسات آموزش عالی کشور که به میزبانی دانشگاه شیراز و با رعایت دستورالعمل‌‌های بهداشتی برگزار شد، ضمن تبریک هفته سلامت، با بیان این که، حوزه پیشگیری حوزه سرمایه‌گذاری است، اظهار داشت: دانشجویان وقتی به مراکز مشاوره مراجعه می‌کنند که وضع نامناسبی داشته و نیاز به روان‌درمانگری دارند.
وی افزود: در دوره کرونا شرایط متفاوتی را تجربه کردیم و اکنون درک و مدیریت دوران پساکرونا متفاوت خواهد بود.
معاون وزیر علوم با اشاره به شکاف نسل‌ها به علت عدم ارتباطات بین فردی، اظهار داشت: کاهش بعد خانواده و تک فرزندی متاسفانه بحران جانشینی را رقم زده است.
رئیس سازمان امور دانشجویان، تصریح کرد: چسبیدگی به فضای مجازی موحب قطع ارتباط فرزند با خانواده‌ شده است. این اتفاق موجب شده که فقدان مهارت‌های اجتماعی و غیره به مراکز مشاوره دانشگاه منتقل شود. گسستگی ارتباط بین فرزند و خانواده نتیجه خوبی در پی نخواهد داشت.
داداش‌پور با بیان این که در جامعه ما اصالت خانواده وجود دارد و باید این مهم در مشاوره‌ها لحاظ شود، ادامه داد: استفاده از دانش بومی و در نظر گرفتن زمینه فرهنگی جامعه در مشاوره‌ها باید مد نظر قرار بگیرد. به همین جهت در انتخاب مدیران و مشاوران مراکز دانشگاهی باید افراد متناسب را با در نظر گرفتن زمینه فرهنگی جامعه به کار بگیریم، همچنین با توانمندسازی مشاوران در کنار دانشجویان و مسئولان در این راستا گام برداریم.
وی با اشاره به بحث افت تحصیلی دانشجویان به ویژه در دوره پساکرونا، اظهار داشت: ما باید با ایجاد انگیزه و امید در دانشجویان افت تحصیلی را در آن‌ها متوقف کنیم.
معاون وزیر با اشاره به عدم مهارت مدیریت هیجان در افراد جامعه، اذعان داشت: ما باید اطرافیان‌مان را تکریم کرده و از شیوه اقناعی استفاده کنیم. مراقبت از دانشجویان باید هم در حوزه جسمانی باشد هم روانی، همچنین به بحث ورزش که در نشاط و سلامت دانشجویان اهمیت دارد نیز توجه کنیم.

* حضور بیش از ۹۰ هزار دانشجوی بین‌الملل در دانشگاه‌ها

معاون وزیر علوم با بیان این که اکنون بیش از ۹۰ هزار دانشجوی بین‌الملل در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور تحصیل می‌کنند، تاکید کرد: دانشجویان بین‌الملل نیز برادران و خواهران و فرزندان ما هستند و نباید از آن‌ها غافل شویم.
براساس این گزارش، در این گردهمایی از نسخه جدید سامانه الکترونیکی مشاوره "سام" رونمایی شد.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ