روش های نگهداری از نهال پسته برای سودآوری بیشتر

اقتصاد ایران: خرید نهال پسته و پرورش پسته های مرغوب این روزها متداول شده و محبوبیت زیادی پیدا کرده است. بسیاری از باغداران، به ویژه ساکنین مناطق روستایی که در شرایط اقلیمی گرم و خشک هستند، به دنبال راه اندازی باغ پسته با سودآوری بالا می باشند؛ پس چه چیزی بهتر از این که ارقام نهال پسته مقاوم به گرما و خشکی را تهیه کنند و شرایط لازم را برای نگهداری از نهال های پسته فراهم آورند.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران ،حتماً از ارزش غذایی پسته اطلاع دارید. پسته در مقایسه با سایر انواع آجیل کالری کمتری دارد؛ در عین حال سرشار از پروتئین فیبر و چربی‌های سالم است. می‌توانید انواع پسته را به صورت میان وعده یا همراه با غذا دسر کیک و بستنی میل کنید. روش های استفاده از پسته متنوع هستند. از آنجایی که پسته در انواع  مختلف کاربردهای فراوانی دارد، راه اندازی باغ پسته می تواند پتانسیل درآمدزایی بالایی را برای مناطق روستایی فراهم کند.

اگر شما هم به خرید نهال پسته برای احداث باغ فکر می کنید و یا تصمیم دارید نهال های جدید برای توسعه باغ خود انتخاب  کنید، به خاطر داشته باشید که رشد درختان پسته به صبر زیادی نیاز دارد و همچنین باید فضای بزرگی را برای آنها فراهم کنید. نتیجه ای که از کاشت نهال پسته به دست می آورید، واقعاً ارزش آن را دارد که سرمایه گذاری داشته باشید.

درختان پسته انواع گیاهان بیابانی هستند و بنابراین نسبت به خشکی مقاوم بوده و می توانند طیف وسیعی از دمای هوا را تحمل کنند. ارقام نهال پسته مقاوم به گرما هستند؛ در برابر کم آبی تحمل بالایی دارند و لازم نیست درباره هجوم بیماری های گیاهی و حشرات نگران باشید. با خرید بهترین نهال پسته، نیازهای باغ خود را برآورده می کنید و شاهد سودآوری خواهید بود.

همه چیز درباره درختان پسته

اولین قدم برای آشنایی با نگهداری از نهال های پسته، داشتن دانش و اطلاعات کافی در این زمینه است. باغداران باید قبل از خرید نهال پسته هر آنچه که نیاز دارند درباره مراقبت از نهال ها کسب کنند. درخت پسته بالغ، سایه مناسبی را فراهم می آورد. منشاء درخت پسته مربوط به آسیای مرکزی و خاورمیانه است. ارقام مختلف نهال پسته با آب و هوای بیابانی سازگاری دارند و می‌توانند حتی تابستان‌های گرم و طولانی و زمستان های خشک و خنک را به خوبی تحمل کنند. درختان پسته در این وضعیت رشد خوبی دارند. مناطق مختلف جهان با این چنین شرایط اقلیمی، بهترین موقعیت برای کاشت نهال پسته هستند.

گل ها و میوه های درختان پسته به صورت خوشه‌ای و بزرگ رشد می کنند. دانه های پست توسط پوسته سخت احاطه شده‌اند و رنگ آن از طلایی تا قرمز تغییر می‌یابد. درختان پسته رشد خوبی دارند، اما اگر لازم باشد باغداران باید درختان و شاخه های اضافی را هرس کنند.

درختان پسته، خزان پذیر هستند و به خواب زمستانی می روند. این درختان همانند سایر گل ها و گیاهان در بهار شکوفا می شوند و در تابستان رشد میوه ها را شاهد هستید. در فصل پاییز، زمان برداشت پسته است. باروری درختان پسته در طول یک سال رخ می دهد، به این ترتیب ممکن است در یک سال، محصول سنگین و پربار را برداشت کنید و در سال بعد محصول سبک تری داشته باشید.

خرید نهال پسته گلدانی شناسنامه دار جهادکشاورزی

برای نگهداری از نهال های پسته باید مقدمات کار را فراهم کنید. درختان پسته شامل ارقام نر و ماده هستند؛ یعنی با کاشت نهال پسته ارقام ماده، باید نهال گونه گرده افشان را نیز در باغ بکارید. به ازای کاشت تعداد ۱۱ درخت پسته ماده، یک درخت پسته ارقام گرده افشان نیاز است.

پیشنهاد می‌کنیم برای خرید نهال پسته از طریق بهترین نهالستان پسته اقدام نمایید که کارشناسان با تجربه در اختیار دارند و شما را از تمام ویژگی های ظاهری و ژنتیکی نهال ها آگاه می سازند. در ادامه شما را با شرایط کاشت نهال پسته و مراقبت از آنها در باغ بیشتر آشنا می کنیم.

شرایط کاشت نهال پسته در باغ

درختان پسته به عنوان گیاهان یک ساله را باید در فصل زمستان بکارید. خرید نهال پسته یک انتخاب برتر محسوب می‌شود. شاید این سوال در ذهن برخی مطرح باشد که کاشت درخت پسته از بذر مفید هست یا خیر؛ که در این صورت باید پاسخ داد، این کار توصیه نمی شود؛ چون هیچ تضمینی وجود ندارد که تعادل خوبی بین درختان نر و ماده وجود داشته باشد.

قیمت فروش نهال پسته گلدانی

تنها راه این است که تا زمان بلوغ درختان صبر کنید که معمولاً چندین سال طول می‌کشد؛ به این ترتیب با خرید بهترین نهال پسته از ارقام مورد نظر خود، سریع‌تر می‌توانید باغ خود را توسعه دهید.

قبل از خرید نهال پسته لازم است یک سری نکات را برای شرایط کاشت نهال ها بدانید. شرایط باغ پسته برای به دست آوردن محصولات مرغوب تر باید دارای آفتاب کافی باشد، خاک زهکشی شده خوب داشته باشد و از همه مهمتر، هنگام کاشت نهال ها باید گودال را به قدری عمیق حفر کنید که ریشه درختان در دوره رشد خود تا عمق بیشتری نفوذ کنند.

درختان پسته گونه گرده افشان را در جهت وزش باد به سمت درختان ماده بکارید؛ این کار به گرده افشانی و تولید مثل درختان بسیار کمک می کند. یکی دیگر از مهم ترین شرایط کاشت نهال های پسته این است که اطراف نهال را با پوشش مناسبی از مالچ پر کنید تا هم رطوبت خاک حفظ شود و هم دما تنظیم گردد؛ همچنین از رشد علف های هرز اطراف درختان جلوگیری خواهید کرد.

درختان پسته به آفتاب کامل نیاز دارند. نهال های پسته در حال رشد در طول روز به حداقل ۶ ساعت نور خورشید نیازمند هستند. اگر باغ پسته را در مناطق آفتاب خیز راه‌اندازی کنید، بیشترین نتیجه را برای تولید پسته مرغوب به دست خواهید آورد. انواع ارقام پسته به شرایط بیابانی و گرم و مقاوم هستند، بنابراین پیشنهاد می کنیم برای مناطق کوهستانی و شرایط سردسیر، نهال های پسته را انتخاب نکنید.

نگهداری از درختان پسته بسیار آسان است، اما آنچه که ممکن است برای شما سخت و دشوار باشد این است که به بار نشستن درختان به صبر و تحمل زیادی نیاز دارد. هزینه نگهداری از نهال های پسته بسیار کم هستند و بنابراین یک انتخاب مقرون به صرفه محسوب می شوند. با خرید نهال پسته و راه اندازی باغ پسته، هم به رونق اقتصادی روستاهای مناطق گرم و خشک کمک می کنید و هم می توانید بازارهای صادراتی را تامین نمایید.

مهمترین کارهایی که پس از خرید نهال پسته باید انجام دهید

پس از خرید نهال پسته باید یک سری کارهایی را انجام دهید تا شرایط خاک برای کاشت نهال ها آماده شود.  یکی از این اقدامات لازم در نظر گرفتن زمان ایده آل برای آبیاری نهال ها است. شما نهال ها را با فاصله های استاندارد در عمق مناسبی از خاک در باغ می کارید و سپس نیاز است که آنها را آبیاری کنید.

نهال های پسته نسبت به آبیاری، حساسیت کمی دارند. زمان ایده آل برای آبیاری آنها هنگام صبح زود است. درختان پسته به طور متداول در دوره های خشکسالی و کم آبی در هر چند هفته یک بار نیاز به آبیاری عمیق دارند. اگر رطوبت خاک را با آبیاری مناسب فراهم کنید، باعث می شود که مغز پسته کیفیت بهتری داشته باشد.

بهترین روش برای آبیاری نهال های پسته، آبیاری قطره‌ای است؛ به این ترتیب خاک می تواند مقادیر زیادی رطوبت را جذب کند. همچنین شما می توانید از انواع آبپاش یا شیلنگ ها، برای خیس کردن خاک درختان پسته استفاده کنید. برخی عقیده دارند ایجاد رواناب های کم عمق در اطراف درختان پسته باعث آبیاری بهتر و افزایش رطوبت خاک خواهد شد. در فصل‌هایی که بارندگی اتفاق می‌افتد نیازی به آبیاری درختان پسته نیست.

یکی دیگر از کارهای مهم پس از خرید نهال پسته، تنظیم شرایط خاک است. قبل از کاشت نهال ها خاک را با زهکشی مناسب آماده کنید. خاک های رسی برای این کار توصیه نمی شوند. هم چنین درختان پسته  به خاک های شور مقاوم هستند. نهال های پسته در شرایطی که PH خاک حدود ۷ تا 7.5 باشد تحمل خوبی دارند اما بهترین شرایط PH برای رشد نهال ها عدد ۶ تا ۸ می باشد.

برنامه ریزی برای کوددهی درختان پسته یکی دیگر از کارهایی است که پس از خرید نهال پسته باید انجام دهید. یک بار در سال و آن هم در فصل بهار باید از کود NPK به نسبت 10-10-10 برای درختان پسته استفاده کنید.

همچنین اقدام مهم دیگر توجه به رشد درختان و برنامه‌ریزی برای هرس کردن آنها است. بهتر است درختان پسته را در اواخر زمستان و اوایل بهار که درخت هنوز خواب است هرس کنید. شاخه های کوچکتر را کوتاه کرده و شاخه‌های اصلی را به همان صورت باقی بگذارید. شاخه های مسن تر را هرس نکنید، چون در باروری درخت تاثیر مستقیم دارند

 بهترین ارقام نهال پسته خوشه ای

خرید بهترین نهال پسته مرغوب از بهترین نهالستان ایران

اکنون که دانستید با خرید نهال پسته و روش های اصولی مراقبت از آنها می توانید باغ پسته را راه‌اندازی کرده یا توسعه دهید، لازم می دانیم یکی از بهترین نهالستان های کشور را برای خرید انواع ارقام نهال پسته به شما معرفی کنیم.

نهالستان پالیز، مرجع تخصصی پرورش انواع نهال میوه و خرید نهال گردو در ایران است ،مجموعه پالیز نهال، یک مرکز تخصصی است که با به کارگیری تکنولوژی های روز دنیا، انواع نهال پسته را با کیفیت عالی به باغداران ارائه می دهد. با خرید نهال پسته شناسنامه دار از نهالستان پالیز، به راحتی محصولات مرغوب برداشت می‌کنید. نهال های پسته ارائه شده در این مرکز مورد تایید جهاد کشاورزی  هستند و به روش‌های  استاندارد تا محل مورد نظر شما حمل می شوند.

برای دریافت هرگونه اطلاعات جهت خرید نهال پسته، قیمت نهال پسته، مشاوره خرید مشاوره راه اندازی باغ پسته و روش های مراقبت از درختان پسته و موارد مشابه با کارشناسان نهالستان پالیز تماس بگیرید.

 

شماره تماس: واحد پشتیبانی و فروش نهالستان پالیز  ۰۹۰۲۱۸۳۲۳۹۳ – ۰۹۱۴۱۸۳۲۳۹۳

آدرس دفتر: آذربایجان غربی، میاندوآب، خیابان ۱۷ شهریور، نرسیده به تقاطع خیابان شهدا، شرکت پالیز

آدرس گلخانه: آذربایجان غربی، شهرستان میاندوآب؛ کمربندی شمالی؛ میدان ولایت؛ اتوبان ولایت

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ