مرکز پژوهش‌های مجلس بررسی کرد؛

دورنمای روابط تهران با دولت جدید کره جنوبی

اقتصاد ایران: مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی طی گزارشی به بررسی روی کار آمدن دولت جدید کره جنوبی و ملاحظات مربوط به روابط با جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران ، دفتر مطالعات سیاسی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، در آستانه آغاز به کار دولت جدید در کره جنوبی، طی گزارشی به بررسی مناسبات دوجانبه این کشور با جمهوری اسلامی ایران و ملاحظات مربوط به روابط آنها پرداخته است.

در این گزارش آمده است: مناسبات دو کشور در سال‌های اخیر دارای فراز و نشیب‌های زیادی بوده است. تا قبل از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای (برجام) روابط دو کشور دوستانه بود، اما پس از خروج آمریکا از این توافق و به دنبال پیروی کره از تحریم‌های ظالمانه واشنگتن، مناسبات سیاسی و اقتصادی دوجانبه دو کشور وارد دوره‌ای از تنش سیاسی و کاهش روابط تجاری شده است.

در این گزارش تأکید شده است: به‌ موازات پیشرفت گفتگوها بین جمهوری اسلامی ایران و غرب‌، سئول سعی در تقویت مناسبات خود با تهران داشته و در شرایط تشدید تحریم‌ها هم به بهانه تبعات تحریم‌ها برای اقتصاد صادرات‌محور خود، از ایران فاصله گرفته است. بنابراین از آنجایی که کره‌جنوبی یک سیاست خارجی مستقل و پایدار ندارد، نمی‌توان در بلندمدت روی شکل‌گیری یک رابطه عمیق و باثبات با این کشور حساب ویژه‌ای باز کرد. در چنین شرایطی صرفاً تصمیم دولت جدید در کره‌ جنوبی برای دخالت ندادن ملاحظات ‌آمریکا در نوع روابط خود با ایران، می‌تواند محرکی برای تقویت و بهبود روابط تهران و سئول باشد.

گزارش دفتر مطالعات سیاسی مرکز پژوهش‌ها با عنوان «روی کار آمدن دولت جدید کره‌جنوبی و ملاحظات مربوط به روابط با جمهوری اسلامی ایران»، با شماره مسلسل ۱۸۱۹۸ به تفصیل این موضوعات را مورد بحث قرار داده است.

متن کامل این گزارش را  اینجا  بخوانید.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ