افزایش ۱۴ هزار واحدی شاخص کل بورس درپایان معاملات؛

اشتهای بازار در غذایی ها به صف خرید رسید

اقتصاد ایران: بورس تهران نخستین روز معاملاتی خود را با صف نشینی خریداران سهام در گروه پالایش و پتروشیمیایی ها و البته در گروه غذایی و فراکاب ها آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران ، امروز شنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با افزایش ۱۴.۰۷۸و احدی به رقم یک میلیون و ۵۴۳ هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن اما با افزایش ۳.۸۴۹ واحدی عدد ۴۲۶ هزار و ۳۲۲ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول نیز با ۱۲.۰۱۸ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۱۸۷ هزار واحد دست یافت و شاخص بازار دوم نیز با ۲۳.۰۷۴و احد افزایش، عدد ۲ میلیون و ۹۳۲ هزار واحد را تجربه کرد.

در بورس تهران امروز ۱۰ میلیارد و ۴۳۹ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله در ۶۶۵ هزار و ۴۳۴ نوبت داد و ستد شد که ارزشی بالغ بر ۷ هزار و ۴۴۶ میلیارد تومان را در برداشت.

در فرابورس نیز شاخص کل این بازار با ۱۵۴ واحد افزایش به رقم ۲۱ هزار و ۷۲ واحد دست یافت. در این بازار، طی روز جاری ۳ میلیارد و ۴۱۱ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله به ارزش بیش از ۲.۷۳۷ میلیارد تومان معامله شد.

اصلی ترین نمادهای تأثیر گذار بر رشد شاخص کل بورس تهران امروز "شپنا" با ۱.۹۰۹ واحد، "شبندر" با ۱.۶۲۰ واحد و "پارسان" با ۱.۴۰۴ واحد افزایش بودند در مقابل اما نمادهای معاملاتی "حکشتی" با ۳۱۹ واحد، "فملی" با ۲۰۱ واحد و "وپارس" با ۱۸۸ واحد کاهش، بالاترین تأثیر منفی بر روی شاخص کل بورس تهران را به خود اختصاص دادند.

به گزارش مهر، بورس تهران امروز نیز شاهد بازاری شاداب با معاملاتی پرحجم در روندی متعادل بود که در آن اقبال برای سهم‌های بازار دومی بیش از سایر گروه‌های شاخص ساز بود.

در این بازار امروز گروه پالایشی‌ها به تبع رشد قیمت‌های جهانی و همچنین انتظار برای اعلام تعدیل‌های بااهمیت سودآوری در گزارش‌های عملکردی و دوره‌ای این گروه و همچنین گروه پتروشیمیایی و پلیمری ها با توجه به پیش بینی تقسیم سود نقدی بر اساس تقویم برگزاری مجامع سالیانه آنها در کانون توجه معامله گران سهام قرار داشتند.

آنچه امروز به چشم می‌خورد علاقه معامله گران اغلب حقیقی برای صف نشینی ناپایدار در گروه غذایی ها بود که به تبع انتظارات تورمی برای برخی مواد اولیه از جمله آرد صنعتی و روغن و سایر اقلام منتفع از حذف ارز ترجیحی، انتظار کسب بازدهی بالاتری در این گروه نسبت به سایر بازارها دارند.

همچنین گروه فراکاب ها نیز در آستانه مجامع سالیانه خود و تحقق سودآوری‌ها در صورت‌های مالی، همچنان مورد اقبال معامله گران هستند. در این گروه با توجه به انتشار گزارش‌های مالی حسابرسی نشده "انرژی ۳" و سیاست‌های بازارگردان آن، همچنان تحرک جدی از خود نشان نداده است.

به نظر می‌رسد تنها مؤلفه تحریک پذیر برای بازار انتظارات تورمی در اقتصاد دستکم برای یک دوره کوتاه مدت است هر چند که تجربه تلخ بورس بازها از عملکرد دولت گذشته برای صید سرمایه از این بازار به بهانه آزاد سازی قیمت‌ها باعث شده تا معامله گران برای رصد بازار با وضوح بالاتر کمی دست به عصا گام بردارند.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ