آمادگی مجلس برای بررسی برنامه؛

تدوین سیاست‌های راهبردی برنامه هفتم توسعه

اقتصاد ایران: عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: با توجه به مقتضیات و شرایط جدید کشور قاعدتا اصلاحات و تغییرات در تدوین برنامه هفتم توسعه ، ضروریست.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران ، احسان ارکانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر تحول در تدوین لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور، گفت: با توجه به مقتضیات و شرایط جدید کشور قاعدتا اصلاحات و تغییرات در تدوین برنامه هفتم توسعه، ضروریست. 

وی با اشاره به مواردی که باید در لایحه برنامه هفتم توسعه مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: با توجه به نام‌گذاری سال 1401 و تاکید بر حمایت از محصولات و شرکت‌های دانش بنیان و همچنین توجه به ایجاد اشتغال نیز در تدوین لایحه برنامه باید مد نظر باشد؛ باید جهت‌دهی تدوین برنامه‌ها به سمت اشتغال و حل بیکاری باشد، علاوه بر این حمایت از پیشران‌های توسعه از جمله شرکت‌های دانش بنیان و همچنین ارزش‌آفرینی در همه حوزه‌ها نیز باید مورد توجه باشد تا بتوانیم مسیر توسعه را با شتاب بیشتری طی کنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: توجه به توسعه صادرات غیر نفتی، کاهش اتکای بودجه به نفت، تقویت زیر ساخت‌های حوزه فرهنگ، افزایش ارزش پول ملی و همچنین تاکید بر رشد اقتصادی باید در تدوین لایحه برنامه در اولویت باشد؛ و قطعا تلاش خواهیم کرد تا برنامه هفتم عملیاتی و قابلیت اجرای بالا داشته و نسبت به برنامه‌های گذشته تحولی داشته باشد.

وی با بیان اینکه تدوین برنامه‌های پنج‌ساله توسعه بر عهده سازمان برنامه و بودجه است، گفت: دولت سیاست‌های راهبردی برنامه را از مجمع تشخیص مصلحت نظام، اخذ می‌کند و بر اساس آن لایحه برنامه را تدوین و به مجلس تقدیم می‌کند که تا جایی و در جریان هستم، تعیین سیاست‌های راهبردی برنامه در مجمع در حال نهایی شدن است اما اینکه دولت تاکنون چه کاری در این رابطه انجام داده در جریان نیستم.

نماینده مردم نیشابور در مجلس تاکید کرد: زمانی که دولت لایحه برنامه را به مجلس بدهد مجلس و کمیسیون برنامه و بودجه به عنوان کمیسیون تخصصی این آمادگی را دارد که بلافاصله بررسی آن را در دستورکار قرار دهد.

به گزارش اقتصاد ایران ، پس از انقلاب اسلامی 6 برنامه توسعه 5 ساله تصویب و در دستور کار قرار گرفته است برنامه هفتم توسعه (1405- 1401)، چهارمین و آخرین برنامه توسعه پنج‌ساله کشور در مسیر سند چشم‌انداز 1404 به‌شمار می‌رود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ