بازداشت معترضان به تورم و گرانی در ترکیه+عکس

اقتصاد ایران: پلیس ضدشورش ترکیه ده‌ها معترض به مشکلات اقتصادی ناشی از تورم شدید را در تظاهرات اول ماه مه مصادف با روز جهانی کارگر، بازداشت کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران ، پلیس ضدشورش ترکیه امروز (یکشنبه) ده‌ها معترض را که برای شرکت در تظاهرات اول ماه مه علیه مشکلات اقتصادی ناشی از تورم شدید تلاش می‌کردند خود را به میدان تقسیم استانبول برسانند، بازداشت کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دفتر فرمانداری استانبول اجازه داده بود که برنامه‌های اول ماه مه در یک منطقه دیگر برگزار شود و تجمعات در سایر مکان‌ها را غیرمجاز و غیرقانونی اعلام کرد. خبرنگار رویترز گزارش داد که شاهد درگیری پلیس ضدشورش با معترضان و دستبند زدن به آن‌ها بود.

طبق گزارش‌ها، پلیس استانبول همچنین ۳۰ نفر را در مرکز بشیکتاش و ۲۲ نفر دیگر را در منطقه شیشلی بازداشت کرد. در بیانیه‌ای از سوی دفتر فرمانداری استانبول در روز یکشنبه ذکر شده که ۱۶۴ معترض در سراسر شهر به دلیل «تلاش برای برگزاری تظاهرات غیرقانونی» بازداشت شدند.

راهپیمایی‌هایی تحت هدایت کارگران و اتحادیه‌ها هر ساله در روز اول ماه مه مصادف با روز جهانی کارگر در بسیاری از کشورها برگزار می‌شود.

نظرسنجی رویترز در روز پنجشنبه نشان داد که انتظار می‌رود نرخ تورم سالانه ترکیه در ماه آوریل که به ۶۸ درصد در پی درگیری در اوکراین و افزایش قیمت کالاها رسیده، تا پایان سال فقط اندکی کاهش یابد. تورم فزاینده و مشکلات اقتصادی ناشی از آن در بیانیه‌های اول ماه مه چند گروه ذکر شده است.

«ارگون آتالای» رئیس کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری ترکیه در اعتراضات امروز خواستار تعدیل حداقل دستمزدها به صورت ماهانه در واکنش به افزایش قیمت‌ها شد و گفت: موضوع اصلی ما امسال باید هزینه زندگی باشد. تورم ابتدای هر ماه اعلام می‌شود، نرخ تورم باید هر ماه به دستمزد اضافه شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ