مدیرعامل بانک سپه خبرداد:

راه‌اندازی سامانه یکپارچه تأمین و توزیع آرد در بانک سپه

اقتصاد ایران: مدیرعامل بانک سپه از راه‌اندازی سامانه یکپارچه تأمین و توزیع آرد برای نانوایی‌های کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران،آیت‌اله ابراهیمی  با اشاره به سامانه توزیع آرد در بانک سپه بیان کرد: فرایند تأمین و توزیع آرد نانوایی‌ها از مرحله تحویل گندم به کارخانه‌های آرد تا تحویل آرد به نانوایی‌ها در قالب سامانه توزیع آرد در بانک سپه راه‌اندازی شده و مدیریت جریان مالی این فرآیند با بانک سپه است.

وی گفت: حدود 90 هزار نانوایی آزادپز و سهمیه‌ای در کشور وجود دارند که سامانه یکپارچه تأمین و توزیع آرد از بهمن 1400 در بانک سپه راه‌اندازی کردیم و در حال حاضر با وزارت جهاد کشاورزی به صورت آنلاین کار می‌کنیم. در این سامانه کل نانوایی‌های سراسر کشور حضور دارند و جریان مالی آن تحت پوشش بانک سپه قرار دارد.

مدیرعامل بانک سپه همچنین اظهار داشت: در حال حاضر سامانه‌ای طراحی کردیم که بحث هدفمندی یارانه‌ها نقش برجسته‌ای ایفا کنیم و جریان مالی به خوبی انجام شود. 

وی گفت: براساس درخواست نانوایی‌ها تأمین مالی از طریق بانک سپه انجام می‌شود.

ابراهیمی در مورد اینکه آیا کارت ویژه برای نانوایان درنظر گرفته‌اید تصریح کرد: همان کارت معمولی بانک سپه است، منتهی افراد دارای نانوایی در این سامانه تأمین و توزیع آرد عضو هستند.

مدیرعامل بانک سپه همچنین در مورد گلایه برخی شهروندان مبنی بر اینکه در مراجعه به بانک هنوز سیستم‌های بانک انصار در سیستم بانک سپه وصل نشده است، اضافه کرد: 7 بانکی در بانک سپه ادغام شدند، تمام سیستم‌ها به هم وصل شده و کل سیستم از یک‌ماه قبل یکپارچه شده است و با موفقیت به عملیات رسیده است و ما در حال حاضر بزرگ‌ترین شبکه الکترونیکی بانک کشور را با بیش از 3700 شعبه در سراسر کشور در اختیار داریم و طبیعی است که در این سیستم بزرگ اشکالاتی هم وجود داشته باشد.

وی گفت: قبلا سیستم این بانک‌ها متنوع و گوناگون بود. 7 بانک با 7 سیستم وجود داشت، اما اکنون باید همه اینها  تحت یک سیستم و سامانه قرار گیرند، بنابراین یکی دوماه طول می‌کشد جا بیفتد و امیدواریم تا خردادماه مشکلات سیستم یکپارچه بانک سپه حل شود.

وی همچنین با تأکید بر اینکه بانک سپه به گفته علما از روی سود، سود جدیدی نمی‌گیرد، گفت: در حال حاضر بزرگترین شبکه بانکی کشور را تشکیل داده‌ایم.

* 50 هزار میلیارد تومان اموال و شرکت بانک سپه واگذار می‌شود

مدیرعامل بانک سپه در مورد واگذاری تصدی‌های این بانک گفت: برنامه داریم در حد کشش بازار 50 هزار میلیارد تومان از بنگاه‌ها و تصدی‌های خود را هم در بورس و هم در خارج از بورس شامل شرکت‌ها و دارایی‌ها واگذار کنیم.

* بلوک 17 درصدی وامید واگذار می‌شود

وی در مورد اینکه وزیر قبلی اقتصاد قول داده بود که سهام سرمایه‌گذاری امید (وامید) را از طریق بورس تا خرداد 99 واگذار می‌کند، گفت: از شرکت سرمایه‌گذاری امید می‌خواهیم یک کرسی 17 درصدی از سهام سرمایه‌گذاری را از طریق بورس واگذار کنیم، اما باید کشش بازار را هم درنظر بگیریم. شرایط بازار طوری بود که سال گذشته بانک‌ها نتوانستند اموال مازاد خود را در بورس ارائه کنند، اما امسال پیش‌بینی می‌شود وضعیت بهتر شود.

مدیرعامل بانک سپه در مورد عملکرد این بانک در پرداخت وام ازدواج اظهار داشت: بیش از 8 هزار میلیارد تومان در سال گذشته در قالب وام ازدواج پرداخت کردیم، امسال هم به همین میزان وام ازدواج می‌دهیم. به هر زوج 200 میلیون تومان وام پرداخت می‌کنیم، این سهمیه‌ها از طریق بانک مرکزی به بانک‌ها ابلاغ می‌شود.

مدیرعامل بانک سپه در مورد وام‌های بدون ضامن نیز تصریح کرد: برای دیگر وام‌ها یک تا دو ضامن دریافت می‌کنیم، اما برای وام ازدواج یک ضامن می‌خواهیم. برخی از ضامن‌ها نیم‌بند هستند و آن را ترمیم می‌کنیم، اما بیشترین وام بدون ضامن را بانک سپه پرداخت کرده است و بیش از 35 درصد کل وام‌های بانک سپه از نوع وام‌های بدون ضامن بوده است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ