اتریوم بخرم یا دوج کوین؟

اقتصاد ایران: امروزه دو ارز دیجیتال اتریوم و دوج کوین محبوبیت و جذابیت زیادی دارند. ارزش اتریوم در مدت کوتاهی و کمتر از یک ماه، از قیمت کمتر از 1700 دلار در 26 مارس از مرز 4000 دلار عبور کرد. قیمت دوج کوین تقریبا در یک ماه از 0.06 دلار به 0.72 دلار رسید. اگر می‌خواهید برای سرمایه‌گذاری، یک ارز دیجیتال انتخاب کنید، این دو ارز برای شما جذاب هستند.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران ، از زمانی که بیت‌کوین در سال 2009 بوجود آمد، هزاران ارز دیجیتال دیگر بوجود آمدند. بسیاری از ارزهای دیحیتال توسط بلاک‌چین‌های مختلف پشتیبانی می‌شوند و برای اهداف مختلف طراحی شده‌اند. ارزش دوج کوین و اتریوم در سال گذشته به ترتیب 18400 و 1400 درصد افزایش پیدا کرد. اما برای اینکه تصمیم بگیریم اتریوم یا دوج کوین برای سرمایه‌گذاری مناسب هستند، باید هدف‌ و مزیت آنها را مقایسه کنیم.

در این مقاله ارزهای اتریوم و دوج کوین را معرفی می‌کنیم و درمورد پیش‌بینی قیمت‌های آنها صحبت می‌کنیم. سپس در قسمت ارزش بازار درمورد ارزش دوج کوین و اتریوم توضیح می‌دهیم.

اتریوم

ویتالیک بوترین ((Vitalik Buterin در سن 19 سالگی اوراق سفید ((White Paper اتریوم را منتشر کرد. او بیان کرد که می‌تواند "عملکرد محدود" بیت کوین را توسعه دهد. ویتالیک بوترین، پژوهشگر در زمینه ارزهای دیجیتال، برنامه‌نویس و بنیان‌گذار مجله بیت‌کوین است. پروژه اتریوم به طور رسمی در سال 2015، دو سال پس از دوج کوین، راه‌اندازی شد.

اتریوم برای پشتیبانی از کدهای کامپیوتری ساخته شده است که هنگام انجام تراکنش به طور خودکار اجرا می‌شوند. به عنوان مثال، خریدار و فروشنده می‌توانند یک قرارداد هوشمند ایجاد کنند و شرایط توافق را در بلاک چین اتریوم کدگذاری کنند. این "قرارداد هوشمند" پس از تحقق شرایط، خود به خود اجرا می شود و فرآیند خرید یا فروش را برای کاربران آسان‌تر می‌کند. به عنوان مثال، می‌توان به توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) اشاره کرد.

پیش بینی قیمت اتریوم

 سه کارشناس معروف ادعا کرده‌اند که قیمت اتریوم در سال جاری افزایش پیدا خواهد کرد. اما هر سه نفر ادعا کرده‌اند که پیش‌بینی قیمت آتی اتریوم تقریبا غیرممکن است. دیگر کارشناسان گفته‌اند که قیمت اتریوم در ماه‌های آینده حتی از قیمت بیت‌کوین بی‌ثبات‌تر خواهد بود. آنها این بی‌ثباتی را به علت به روز رسانی اتریوم، می‌دانند. اتریوم در حال انتقال فناوری خود به نسخه‌ای کم‌مصرف انرژی است. به‌روزرسانی‌های اتریوم می‌تواند این ارز را جذاب‌تر کند. اما تا زمانی که این به روز رسانی کامل نشود، نمی‌توان نظر قطعی داد. کارشناسان منتظر واکنش سرمایه‌گذاران و شرکت‌هایی هستند که فناوری خود را روی پلتفرم اتریوم می‌سازند.

آینده اتریوم

با وجود اینکه اتریوم با دیگر ارزها رقابت شدیدی دارد و عوامل زیادی وجود دارد که در نوسانات مداوم این ارز نقش دارند، یک حس خوش‌بینی کلی در مورد اتریوم وجود دارد. این جذابیت به علت وجود بلاک چین قرارداد هوشمند است.

بیش از 90 درصد از بازارNFT، در اختیار ارز دیجیتال اتریوم است. کارشناسان امسال را سال بسیار مهمی برای اتریوم در نظر گرفته‌اند و به آن یک سال ساخت و ساز می‌گویند. به گفته تحلیلگران اتریوم از رکود فعلی خود به سرعت برمیگرد.

دوج کوین

در سال 2013، جکسون پالمر (Jackson Palmer) ، مدیر بازاریابی Adobe Systems این مطلب را توییت کرد: «سرمایه‌گذاری در دوج‌کوین، اتفاق خوب و بزرگ بعدی است». در آن زمان، دوج کوین وجود نداشت و این توییت به منظور مسخره‌کردن بیت کوین بود.

دوج کوین، ارز دیجیتالی است که برای شوخی ساخته شده است. اما حالا این ارز دارای ارزش بازار چند ده میلیارد دلاری، در رده‌های بالای بازار ارزهای دیجیتال است. افراد شناخته شده‌ای مانند ایلان ماسک از آن حمایت و برای توسعه آن برنامه‌ریزی کرده‌اند.

ثروت اصلی دوج کوین حمایت خوب جامعه است. ارزهای دیجیتال زیادی این حمایت را ندارند. صفحه دوج کوین در شبکه‌های اجتماعی پر است از مردم عادی و از همه قشر. وقتی در توییتر کلمه «Dodge coin» را جستجو کنید، متوجه می‌شوید که این ارز دیجیتال بامزه طرفداران زیادی دارد. افراد زیادی دوج کوین را «پول خودمانی» یا «پول فقرا» می‌شناسند.

پیش‌بینی قیمت دوج کوین

پیش‌بینی قیمت دوج کوین، مانند بسیاری از آلت‌کوین‌ها، بسیار چالش برانگیز است. زیرا قیمت می‌تواند به صورت روزانه و هفتگی بسیار نوسان داشته باشد. اخیرا قیمت دوج کوین مقداری حرکت صعودی داشته است. اما باید هنگام پیش‌بینی قیمت کمی عمیق‌تر قیمت را بررسی کنید.

 اکثر سرمایه‌گذاران دوج کوین امیدوارند که این سکه بتواند به بالاترین سطح تاریخ می 2021 و فراتر از آن بازگردد. با این حال، از نظر یکسری تحلیلگران، این امر بسیار دشوار خواهد بود. تعداد زیادی معامله‌گران که در دوج کوین سرمایه‌گذاری کرده‌اند، با فعالیت در رسانه‌های اجتماعی باعث افزایش قیمت این ارز شدند.

با توجه به پیش‌بینی قیمت دوج کوین، این ارز می‌تواند در بلندمدت بازدهی قابل‌توجهی برای سرمایه‌گذاران ایجاد کند.

آیا باید دوج کوین بخریم؟

 به طور کلی، آیا دوج کوین سرمایه گذاری خوبی است؟ طرفداران دوج کوین معتقدند که این ارز دیجیتال یکی از کم ارزش‌ترین ارزهای دیجیتال است، حتی پس از افزایش قیمت قابل توجه‌ای که در سال‌های اخیر داشته است.

 یکی از موضوعات مهم که به نفع دوج کوین است، حمایت قوی است که از طرف جامعه دارد. دوج کوین دارای بیش از 2.3 میلیون عضو در شبکه‌های اجتماعی است که نشان می دهد هنوز این ارز جای پیشرفت و صعود دارد. اما هر زمانی که قیمت دوج کوین مقداری صعود می‌کند، فشار فروش باعث می‌شود، قیمت به عقب برگردد.

ارزش بازار

ارزش بازار هر ارز دیحیتال، با ضرب کل ارزهای موجود در قیمت فعلی معاملات بدست می‌آید. بر اساس CoinMarketCap، اتریوم بعد از بیت کوین در رده دوم بازارهای ارزهای دیجیتال قرار دارد. دوج کوین در بین ده ارز برتر قرار دارد. معامله‌گران بیشتر ارزهای محبوب رمزپایه را خریداری می‌کنند.

امروزه ارزش بازار اتریوم به 302 میلیارد دلار رسیده است که بسیار بالاتر از ارزش 46 میلیارد دلاری دوج کوین است. همچنین اتریوم تعداد حساب‌های فعال بیشتری دارد و سود ماینینگ آن بسیار بالاتر است. همه این عوامل نشان‌دهنده تقاضای بیشتر برای اتریوم است و تقاضا رابطه مستقیمی با ارزش دارد.

در حال حاضر، پاداش استخراج برای هر بلوک دوج کوین 10000 توکن و پاداش برای هر بلوک اتریوم دو توکن است. برخلاف بیت کوین، برای عرضه این ارزهای دیجیتال محدودیتی وجود ندارد. این ارزها با دارایی‌های محدودی مانند طلا، متفاوت هستند. عرضه دوج کوین و اتریوم، برای همیشه افزایش خواهد یافت. بنابراین سرمایه‌گذاران باید این سوال را از خود بپرسند: آیا یک دارایی نامحدود ارزش سرمایه‌گذاری دارد؟

از نظر اینکه کدام ارز برای سرمایه‌گذاری بهتر است، اتریوم برنده این مسابقه است. اتریوم دارای تقاضای بیشتر است، که از طرف پی پال و صرافی‌های رمزنگاری مانند کوین بیس و غیره، حمایت می‌شود. از دیگر ویژگی‌های اتریوم، بلاک چین آن است که از قراردادهای هوشمند و سایر برنامه‌های غیرمتمرکز پشتیبانی می‌کند.

کلام آخر

اگر به بازار ارزهای دیجیتال علاقه دارید، باید به این نکته توجه داشته باشید که همه ارزهای دیجیتال ویژگی‌های یکسانی ندارند. برخی ویژگی‌ها، مانند محدودیت در تعداد بیت‌کوین، ممکن است این ارز را در طولانی مدت نسبت به دیگر ارزها جذاب‌تر کند.

در کوتاه‌مدت، ارزهای دیجیتال تحت تاثیر احساسات هستند. بنابراین حتی ارزی مانند دوج کوین که به عنوان یک شوخی و با انتشار نامحدود عرضه می‌شود، ممکن است در صورت افزایش علاقه‌مندی کاربران، به شدت افزایش یابد.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ