پتنت جدید شیائومی:

ثبت ویدئو تایم‌لپس از رد ستارگان در آسمان شب

اقتصاد ایران: پتنت جدید شیائومی به الگوریتم نرم‌افزاری برای تصویربرداری تایم‌لپس از رد ستارگان در آسمان شب اشاره می‌کند. شیائومی ۱۲ اولترا احتمالاً این حالت تصویربرداری را ارائه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران ،در سال‌های نه‌چندان دور گوشی‌های هوشمند تنها یک دوربین داشتند و نمی‌شد ازطریق آن تصاویر باکیفیتی ثبت کرد، اما شرکت‌های گوشی‌ساز در چند سال اخیر روی دوربین تمرکز ویژه‌ای داشته‌اند و امروزه دستگاه‌هایی را داریم که تصاویری چشم‌نواز خلق می‌کنند.

اکثر گوشی‌های پرچم‌دار امروزی دوربین‌های توانمندی دارند و با وجود اختلافاتی نه‌چندان زیاد، تصاویر را با دقت رنگ خوب و جزئیات بالا ثبت می‌کنند. در همین راستا توجه به قابلیت‌های نرم‌افزاری بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است. اپل استایل‌های تصویربرداری را در آیفون ۱۳ ارائه می‌دهد، گوگل در سری پیکسل سراغ حالت عکاسی نجومی رفته و ویوو روی گوشی‌های جدید سری X خلق پرتره‌های باکیفیت را ازطریق حالت ZEISS Style Portraits ممکن می‌کند.

آن‌طور که Gizmochina می‌نویسد، شیائومی نیز در تلاش است تنوع قابلیت‌های نرم‌افزاری دوربین گوشی‌هایش را بیشتر کند. گفته می‌شود این شرکت به‌تازگی پتنت فناوری «تصویربرداری تایم‌لپس از رد ستارگان در آسمان شب» را در چین ثبت کرده است.

در بخش توضیحات پتنت شیائومی به الگوریتم نرم‌افزاری مورد استفاده برای حالت جدید تصویربرداری اشاره شده است. وقتی کاربر حالت Star Trails را در نرم‌افزار گوشی انتخاب می‌کند دوربین به‌صورت خودکار روی آسمان شب متمرکز می‌شود و مناسب‌ترین تنظیمات (نظیر ایزو، تعادل سفیدی و...) را تعیین می‌کند.

گوشی شیائومی با والپیپر Star Trail نمای جلو

در مدت‌‌زمان ثبت تایم‌لپس گوشی باید بدون حرکت بماند، چون در این حالت گوشی در فاصله‌های زمانی متوالی تصویری از حرکت ستاره‌ها در آسمان ثبت می‌کند. الگوریتم شیائومی تصاویر را به‌منظور تفسیر داده‌ها و رنگ آن‌ها ذخیره می‌کند. الگوریتم با بهره‌گیری از داده‌های تفسیرشده تمام تصاویر را با هم ترکیب و در قالب ویدئویی کوتاه پردازش می‌کند.

کاربر همچنین می‌تواند از الگوریتم نرم‌افزاری شیائومی برای ایجاد دیگر انواع ویدئوهای تایم‌لپس از رد ستارگان یا حتی خروجی عکس استفاده کند. از آنجاکه پتنت شیائومی به‌تازگی تأیید و عمومی شده انتظار داریم به‌زودی شاهد حالت Star Trails در یکی از گوشی‌های پرچم‌دار شیائومی باشیم و این پرچم‌دار ممکن است شیائومی ۱۲ اولترا باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ