در ویدئوکست شعاع مطرح شد؛

تجربه گذار موفق از استارتاپ به اسکیل‌آپ

اقتصاد ایران: ویدئوکست شعاع دوشنبه‌های هر هفته در گفت‌وگو با کارآفرینان موفق حوزه استارتاپی به تجربیات زیسته آنها برای خلق یک استارتاپ موفق در مقیاس‌پذیری می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، ویدئوکست شعاع یک برنامه گفت‌وگو‌‌محور است که توسط آرمان صفایی اجرا و هدایت شده و با حمایت پارک علم و فناوری دانشگاه شریف به صورت هفتگی و مستمر هر دوشنبه از طریق پلتفرم‌های ویدئویی و صوتی مثل یوتیوب، کست‌باکس، گوگل‌پادکست، آپارات و ... پخش می شود. هدف از این برنامه پرداختن به موضوعات و چالش‌هایی است که تاکنون در فضای کسب‌و‌کارهای نوآورانه کمتر درباره آنها گفت‌و‌گو شده است.

آرمان صفایی، میزبان ویدیوکست شعاع، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل پلتفرم رپورتاژ آگهی تریبون است که در حوزه تبلیغات آنلاین فعالیت می‌کند. وی درباره ساخت این ویدئوکست گفت: هدف از این برنامه پر کردن فضاهای خالی محتوایی حوزه کسب‌وکار و کارآفرینی نوآورانه است و این مهم را از طریق گفتگو با کارآفرینان استارتاپی و انتقال تجربه زیسته آن‌ها دنبال کرده‌ایم. برنامه شعاع در چندین فصل تولید و در حال پخش است. هدف اصلی شعاع در فصل اول، تمرکز بر موضوع مقیاس‌پذیری استارتاپ‌ها و چالش‌های آن است. به نوعی شعاع در تلاش است تا نمونه فارسی و ایرانی مجموعه پادکست‌های مشهور Masters of Scale آقای رید هافمن بنیان‌گذار لینکداین باشد که در هر قسمت آن میلیون‌ها شنونده در دنیا از داستان مقیاس‌یافتگی کسب‌وکارهای بزرگ می‌آموزند.  

صفایی درباره موضوع مقیاس‌پذیری استارتاپ‌ها افزود: متاسفانه از بین استارتاپ‌هایی که فعالیت‌ خود را شروع می‌کنند تعداد اندکی شانس گذار از استارتاپ و رسیدن به فاز مقیاس‌پذیری یا اسکیل‌آپ را دارند. به عبارتی نرخ تبدیل استارتاپ به اسکیل‌آپ عددی کمتر از 10 درصد است. از این رو تلاش شعاع بر این بوده تا بتواند تجربیاتی را منتقل کند که در بالا رفتن این احتمال حتی اندکی کمک‌کننده باشد. چرا که مهم‌ترین منبع یک کارآفرین، عمر و زمان او باشد که هدررفت آن جبران‌ناپذیر است و چه‌ بسا امیدهایی را ناامید خواهد کرد.

ایشان  اظهارکرد: امروزه محتوای فارسی در حوزه کارآفرینی و استارتاپی نسبت به قبل از نظر کمیت و کیفیت ارتقا پیدا کرده است. شعاع نیز می‌تواند با بیان مواردی که کمتر به آنها پرداخته شده است به ویژه در حوزه اسکیل‌آپ، به عنوان یک مکمل عمل کند.

وی همچنین درباره مخاطبان این برنامه افزود: مخاطبان شعاع علاقمندان و فعالان حوزه کارآفرینی و کسب‌وکارهای استارتاپی هستند. افرادی که وارد میدان شده‌اند و تیم و محصول اولیه خود را روانه بازار کرده‌اند می‌توانند از دل‌گفته‌های میهمانان شعاع، الگوی ذهنی و نوع بینش و نگرش کارآفرینان به مساله مقیاس‌پذیری کشف کرده و متناسب با محیط خود، درس‌آموخته داشته‌ و تصمیمات بهتری بسازند.

صفایی گفت: تلاش بر آن است که در ویدئو کست شعاع بیشتر از آن که تکنیک و فرمول‌ موفقیت بیان شود، نوع نگاه و بینش کارآفرینان به مسائل استخراج و منتقل شود. در قسمت‌های آینده نیز تخصصی‌تر حوزه‌های مختلف عملکردی شرکت‌ها مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و کارآفرینان باتجربه سعی می‌کنند مواردی را بیان کنند که کمتر شنیده شده است.

صفایی درباره تجربه همکاری با پارک علم و فناوری شریف نیز گفت: از دوران دانشجویی افتخار یادگیری و همکاری در فضای پارک علم و فناوری شریف را داشته‌ام و تا به امروز تلاش کرده‌ام تا در فعالیت‌های ترویجی و آموزشی گوناگون پارک تا حدی کمک باشم. اخیرا نیز این افتخار را داشتم که با حمایت و اعتماد مدیران بلندنظر پارک شریف، تولید برنامه شعاع را پیش ببریم.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ