وزیر بهداشت:

ارز ترجیحی دارو درسالجاری حذف شده است

اقتصاد ایران: وزیر بهداشت با بیان ابن‌که ارز ترجیحی دارو در سال جاری حذف شده است؛ گفت: باید پژوهش‌ها را به سمت دانش‌بنیان شدن پیش ببریم.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، دکتر بهرام عین اللهی ضمن دیدار با کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: ما سال 1401 را با فرمایشات مقام معظم رهبری آغاز کردیم و رضایت ایشان از فعالیت‌های جامعه سلامت کشور، نقطه عطفی برای ما بود و به همان اندازه تکلیف مان فزون و مسئولیت مان سنگین تر می شود. مقام معظم رهبری نسبت به علم و دانش حساسیت خاصی داشته و همیشه جامعه علمی را مورد تکریم قرار می دهند. 

وی افزود: دانشگاه جای دانش و دانشمند است، اگر هر کدام از ما توفیق پیدا کردیم که در دانشگاه ایفای نقش کنیم به دلیل همین خصیصه است. ما برای رشد کشورمان نیاز به دانشمند داریم. کشور ما در بسیاری از زمینه ها خوش درخشیده است؛ به ویژه در زمینه کرونا جزو 10 کشور برتر مبارزه با کرونا در دنیا بوده ایم.

عین اللهی خاطرنشان کرد: در سالهای قبل از انقلاب کشورمان آنچنان شناخته شده نبود، اما امروزه ایران با نام امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، شناخته شده است. 

وی ضمن تاکید بر ضرورت پیشرفت حوزه دانش بنیان در کشور، گفت: مقام معظم رهبری بر موضوع دانش بنیان تاکید کرده اند و ما نیز باید در این مسیر گام های موثرتری برداریم تا خودکفا شویم. امروزه دانش بنیان برای ما یک تکلیف شرعی است و باید دانش و پژوهش خود را به سمت دانش بنیان شدن پیش ببریم و از مراکز تحقیقاتی کاربردی‌تر استفاده کنیم. اکنون مقاله دیگر یک وسیله است و هدف نیست و نباید فقط به چاپ مقاله بسنده کنیم. باید ریل گذاری جدیدی انجام دهیم. در برخی دانشگاه ها شهرک علم و فناوری پیش بینی می کنند که ایده بسیار خوبی است. 

وی گفت: در سال جاری در موضوع دارو، ارز ترجیحی برداشته شده و شرکت‌ها دیگر معطل دریافت مواد اولیه با ارز ترجیحی نیستند زیرا پروسه‌ای زمان بر بود. در موضوع واکسن کرونا نیز پیشرفت زیادی داشتیم. 

وزیر بهداشت در این جلسه، در مورد مباحث بین رشته ای، بهره وری مفید از امکانات موجود، اتصال علوم بالینی و پایه در مراکز تحقیقاتی و مدیریت تخصصی، مباحثی عنوان کرده و در خصوص هوشمند کردن اورژانس‌ها گفت: اورژانس برای ما یک اولویت است. خوشبختانه با هوشمند کردن اورژانس‌ها هر اتفاقی در هر نقطه از کشور رخ دهد، اورژانس سریعا مطلع می شود. امسال علیرغم اینکه حوادث ترافیکی افزایش پیدا کرده، تلفات از سالهای قبل کمتر است. دلیلش این است که سیستم اورژانس ها توسعه پیدا کرده است. 

وی در پایان در خصوص فعالیت‌های نوروزی حوزه بهداشت گفت: در ایام نوروز کادر بهداشت تلاش بسیاری کردند. با این حجم مسافر در شهرهای مختلف، نظارت های مکرر از سوی بهداشت محیط مورد غفلت واقع نشد و از این بابت باید از آنها تشکر کنیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ