نماینده مردم رشت:

ارز ترجیحی باید به دارو پرداخت شود نه شرکت‌های دارویی

اقتصاد ایران: نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با بیان اینکه کلنگ هسته‌ای کشاورزی در گیلان زده می‌شود، گفت: درصدد مکلف‌کردن دولت برای پرداخت ارز ترجیحی دارویی از طریق بیمه سلامت به داروها در ازای شرکت‌های دارویی هستیم.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، جبار کوچکی نژاد ظهر امروز در دیدار عیدانه با مدیران رسانه‌ای با اشاره به برنامه‌های پیش روی کشور در سال جدید اظهار کرد: توافقات وین، یکی از موضوعاتی است که پیش روی کشور قرار دارد و توجه به اقتدار ایران در این جلسات بسیار حائز اهمیت است، اگر این توافقات با اقتدار صورت بگیرد، اتفاقات اقتصادی خاصی برای کشور رقم خواهد خورد.

وی افزود: امیدواریم که دولت حاضر بتواند با توجه به منویات رهبر انقلاب و حفظ اقتدار این مذاکرات را پیش ببرد و اگر منافع ملی و اقتدار کشور لحاظ نشود، قطعاََ مجلس ورود خواهد کرد.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در خصوص حذف ارز ۴۲۰۰ به دولت اجازه حذف ارز دادیم تا بازپرداخت را به مردم به صورت مستقیم داشته باشد، تصریح کرد: این بازپرداخت چون به مردم پرداخت نشد، حذف آن را متوقف کردیم،  ۱۸ تا ۲۰ میلیارد دلار ارز دولتی در مسیر است که اگر دولت ۲۰ میلیارد دلار را آزاد کند بالای ۴۰۰ میلیارد تومان را می‌تواند پرداخت کند و دولت مکلف است کارت الکترونیکی داشته باشد و به حساب مردم واریز کند.

کوچکی نژاد با بیان اینکه درصدد مکلف کردن دولت برای پرداخت ارز ترجیحی دارویی از طریق بیمه سلامت به داروها در ازای شرکت‌های دارویی هستیم، تصریح‌کرد: در بودجه ۱۴۰۱ گرایش به سمت اشتغال و محرومیت زدایی زیاد است و معتقدیم که استان‌هایی که اگر تیم قوی اقتصادی داشته باشند می‌توانند تولید را افزایش و  صندوق نوآوری را به عنوان پشتیبان تولید به کار ببندند، لذا امسال سال مهمی برای استان‌هاست و استانداران و فرمانداران اگر نگاه اقتصادی نداشته باشد نمی‌توانند موفق باشند.

وی با اشاره به دغدغه رهبری مبنی بر تولید و رشد اقتصاد و اشتغال که در شعارهای چند  سال اخیر ایشان مشهود است، گفت: رهبر معظم انقلاب بحث دانش‌بنیان و نوآوری در دانش‌بنیان را مد نظر قرار دادند، با اظهار تأسف باید بگویم که گیلان از عقب‌مانده‌ترین استان‌ها در حوزه دانش‌بنیان است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کلنگ هسته‌ای کشاورزی در گیلان زده می‌شود تا به جای سم‌زدایی انجام شود و با مشخص کردن بودجه  برای آن منتظریم تا تحولاتی در این حوزه در استان انجام بگیرد، گفت: برای پسماند و فاضلاب شهر رشت رئیس کمیسیون برنامه‌ و بودجه را به گیلان آوردیم که مجموع این سفر و سفر رئیس جمهور به گیلان در این حوزه دو هزار میلیارد منابع نقدی غیر منابع بودجه مدیریت واحد در استان است.

کوچکی نژاد با بیان اینکه در شبکه بهداشت ضعیف هستیم چون مدیران کل معمولاََ با تخصص پزشکی انتخاب می‌شوند و به بهداشت توجه خاصی نمی‌کنند، گفت: متأسفانه به درمان بیش از پیشگیری توجه می‌شود و چون این نگاه وجود دارد، بهداشت همیشه در ضعف قرار میگیرد.

وی با بیان اینکه من در مجلس دهم هم با طرح صیانت موفق بودم اما اکنون جزو ۲۰۰ نماینده ای هستم که معتقدم اگر قرار بر انجام این طرح است باید همه مفاد آن در صحن علنی و پیش چشم مردم و خبرنگاران انجام شود، تصریح کرد: طرح صیانت به معنای محدود کردن نیست بلکه قانونی کردن است بحث کم‌کردن سرعت، محدود کردن، بستن فضای مجازی نیست، بلکه اگر در فضای مجازی خلافی صورت بگیرد قاضی ورود نمی‌کند چرا که می‌گوید قانونی برای آن وجود ندارد، لذا تبلیغات علیه این طرح حقیقی نیست چراکه طرح صیانت صرفاََ درصدد قانونمند کردن آن است.

نماینده مردم رشت در مجلس از تصویب ۱۵ میلیاردی بودجه برای کنگره میرزا خبر داد و گفت: میرزاکوچک خان  افتخار گیلان و نماد مقاومت و چهره مهم تاریخ گیلان است که متأسفانه تا امروز نتوانستیم کاری در خور شأن این مجاهد بزرگ گیلانی انجام دهیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ