معاون شهرداری تهران خبرداد؛

نوسازی ۱۰ هزار تاکسی پایتخت درسالجاری

اقتصاد ایران: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی پایانه اکباتان خبر داد و گفت: تا پایان سال جاری ۱۰ هزار تاکسی فرسوده شهر تهران نوسازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، مجتبی شفیعی در این باره اظهار داشت: یکی از برنامه‌های مهم شهرداری تهران در حوزه حمل‌ ونقل عمومی در این دوره مدیریت شهری نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران است.

وی با بیان اینکه 50 درصد از تاکسی‌های پایتخت فرسوده است، افزود: بر این اساس تفاهم‌نامه‌ سه ‌جانبه‌ای بین شهرداری تهران، صندوق کارآفرینی امید و شرکت‌های خودروسازی در سال گذشته منعقد شد و تا کنون نیز پنج هزار تاکسی نوسازی شده‌ است.

معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه قرار بود تا پایان 1400 حدود 10 هزار تاکسی نوسازی شود، ادامه داد: به دلیل ناهماهنگی‌ هایی که در حوزه تامین منابع مالی و تحویل خودروها انجام شد، تنها پنج هزار تاکسی فرصت نوسازی در سال گذشته پیدا کرد.

شفیعی در ادامه با اشاره به افتتاح پنج ایستگاه مترو تا پایان 1400 توسط شهرداری تهران یادآور شد: با توجه به اینکه پایانه اکباتان یکی از پایانه‌های مهم در ناوگان مترو است، اکنون پیشرفت عملیات عمرانی آن به بیش از 90 درصد رسیده و به زودی افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه تعمیرات اساسی قطارهای مترو یکی از مهمترین برنامه‌های ضربتی شهرداری تهران در این دوره است، تاکید کرد: در سال گذشته با توجه به منابع محدودی که در اختیار داشتیم، توانستیم بخشی از واگن‌های مترو را تعمیرات اساسی کنیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به تامین لوازم یدکی مورد نیاز قطارهای مترو،  گفت: یکی از نیازهای ما در شرکت بهره‌برداری مترو، تامین لوازم یدکی تعمیرات قطارهای مترو بود که به دلیل کم توجهی در دوره گذشته، تقریبا انبارهای لوازم یدکی مترو خالی بود اما با تامین منابع مالی و عقد قراردادهایی که برای تامین این تجهیزات منعقد شد.

به گفته وی، اکنون در حال تامین قطعات یدکی ضروری هستیم که بخشی از این لوازم در حال تولید است و بخشی نیز در حال حمل به سمت انبارهای مترو است.

شفیعی با اشاره به برنامه‌های شهرداری تهران در حوزه اتوبوسرانی نیز اظهار داشت: اجرایی کردن قرارداد خرید 175 اتوبوس یکی از اقدامات مهم در این دوره مدیریت شهری است که تا کنون 110 دستگاه اتوبوس تحویل و وارد ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران شده است که در مرحله بعد نیز 20 دستگاه دیگر آن با پرداخت نقدی شهرداری مجددا به ناوگان اضافه می‌شود؛ که در حال مبادله بخش غیر نقدی آن هستیم.

وی خاطرنشان کرد: تعمیر و تعویض مخازن گاز اتوبوس های شهر تهران یکی دیگر از اقداماتی بود که در حوزه اتوبوسرانی انجام شد، یکی از مشکلات ما در این بخش بی‌توجهی به تعمیر و تعویض مخازن 700 اتوبوس گاز سوز شهر تهران بود که باعث شد اتوبوس‌ها از چرخه خدمات رسانی خارج شود.

وی بیان کرد: با همکاری دولت در سال گذشته مخازن بیش از 150 اتوبوس تعویض شد و مابقی اتوبوس‌ها نیز در انتظار تعویض مخازن گاز قرار دارد.

به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران؛ روزانه مخازن گاز 5 تا 7 اتوبوس تعویض می شود.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ