رئیس جمهور :

نگرانی بابت تامین کالای اساسی و منابع ارزی وجود ندارد

اقتصاد ایران: رئیس جمهور با تأکید بر اینکه عقب‌ماندگی‌ها را جبران می‌کنیم، گفت: نسبت به کالای اساسی و تامین منابع ارزی نگرانی وجود ندارد و آینده کشور بسیار امیدوار کننده و درخشان است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور دقایقی پیش در در دیدار با نخبگان، علما، خانواده شهدا، ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف استان مازندران با تبریک اعیاد شعبانیه، با بیان اینکه دوست می‌داشتم در سفر استان‌ها دیدار مستقیم با همه مردم برگزار می‌شد، اظهار کرد: شرایط کرونا اجازه نمی‌دهد که اجتماعات مردمی برگزار شود  و از این تریبون از مردم عذرخواهی می‌کنم که سفر ما با شرایط کرونایی همراه شده است.

وی ضمن ادای احترام به شهدا، ایثارگران، جانبازان و علمای استان، گفت: این بزرگان نه تنها برای کشور ما بلکه برای جهانیان مایه فخر هستند.

رئیس جمهور با اشاره به رشادت‌های سرداران شهید استان مازندران، عنوان کرد: این سرداران مایه فخر استان و کشور هستند.

*نظام مسائل مازندران تعریف شود

رئیسی با اشاره به اظهارات مطرح شده در جلسه، ادامه داد: نخبگان نکاتی را که مفید است در اختیار ما قرار دهند و حتما مورد استفاده دولت قرار می‌گیرد، استان مازندران موضوعاتی دارد و باید نظام مسائل تعریف شود و کار به طور مسئله محوری حل شود؛ از ظرفیت دانشگاه به عنوان اتاق فکر و اندیشه‌ورزی بسیار مورد تاکید است، نظام مسائل استان تعریف، راهکاری‌های برون رفت از مسائل شناخته شود.

وی با بیان اینکه نشست نخبگانی یکی از جلوه‌های حضور مردم در دولت است، افزود: وجود دانشگاه در کنار اقتصاد، دریا، معدن، صنعت در کنار تجارت بسیار مهم است و استاندار مازندران این موضوع را پیگیری کند و تاکید دولت است که مدیران مختلف بخش‌ها اتاق‌های فکری داشته باشند که از ظرفیت نخبگان استفاده کنند.

رئیس جمهور در ارتباط با مسائل مطرح شده درباره ایثارگران، یادآور شد: مصادیق مطرح شده که نیاز به بررسی دارد و کارگروهی با استفاده از ظرفیت خواهران تشکیل و حتما از این ظرفیت هم استفاده شود.

وی اضافه کرد: همه ایثارگران از نظر ما عزیز و محترم هستند و سرمایه نظام بوده و به گردن همه ما حق دارند و باید به همه آنها توجه شود.

*استانداران از ظرفیت نخبگان استفاده کنند

رئیس جمهور در ارتباط با مسئله زن و خانواده که در جلسه مطرح شده است، بیان کرد: در ریاست جمهور معاونت زن و خانواده وجود دارد ضمن اینکه شورای انقلاب فرهنگی در این دوره جایگاه ویژه‌ای برای زن و خانواده دارد و موضوع زن و خانواده، محوری و مورد تاکید و در حال پیگیری است.

رئیسی در ارتباط با استفاده از ظرفیت نخبگان، ابراز کرد: دولت مجموعه از حزب و سیاسی نیست، بیش از نصف از دولتمردان را بعد از انتخابات با معرفی افراد مورد اعتماد جذب کردیم.

وی تصریح کرد: اینکه استاندار و مدیران عالی از ظرفیت شناسایی شده نخبگان استفاده کنند بسیار مناسب است و باید مورد حمایت قرار گیرد و استاندار از این ظرفیت به خوبی استفاده کند.

*اختصاص بیشترین اعتبار سفر استانی به بخش کشاورزی

رئیس جمهور با اعلام اینکه مازندران قطب کشاورزی کشور است، اظهار کرد: باید آسیب شناسی شود که چرا روستائیان در روستاها نمی‌مانند؛ البته بحث حضور روستا در مازندران متفاوت است؛ کشاورزی در برخی از روستاها مقرون به صرفه نیست، باید زمینه‌ای ایجاد شود که روستا به شکل جدی مورد توجه شود، برای حمایت از روستا بالاترین رقم اختصاصی به کشاورزی و فعال شدن بخش کشاورزی است.

رئیسی با بیان اینکه در این سفر بیشترین اعتبار را به  بخش کشاورزی اختصاص می‌دهیم، اضافه کرد: صادرات محصولات کشاورزی باید مورد توجه قرار گیرد و صنایع تبدیل در این استان باید توسعه یابد، محصولات کشاورزی ارزش افزوده پیدا کرده و با ارزش افزوده صادر شود.

وی عنوان کرد: دلیل پیشرفت بسیاری از کشورها در بخش کشاورزی توسعه کشت مکانیزه است، این اقدامات هزینه دارد و در کشور هم به این موضوع توجه می‌شود.

رئیس جمهور با اعلام اینکه محیط زیست در استان مازندران باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: در دیدار با فعالان محیط زیست این موضوع را مطرح کردم.

*چرا در قلب جنگل ساختمان احداث می‌شود؟

رئیسی ادامه داد: چرا در قلب جنگل باید ساختمان احداث شود، آسیب شناسی مناسبی انجام شود که چرا ساختمان‌های جدید در جنگل احداث می‌شود.

وی با اعلام اینکه ساختمانی احداث شود و تخریب شود یک واکنش است، ادامه داد: باید کنشگری کرد، اصلا نباید اجازه داد که ساختمانی در جنگل ساخته شود، این موضوع باید پیگیری شود.

رئیس جمهور اعلام کرد: ساختمان‌ها با مجوز چه سازمان در جنگل احداث می‌شود، ما معتقد هستیم نباید در این دولت عکس‌العملی برخورد کرد و باید رفت سراغ کسانی که خلاف قانونی عمل می‌کنند، محیط زیست نباید تخریب شود.

*زیستگاه میانکاله احیاء شود

رئیسی اضافه کرد: زیست گاه میانکاله باید احیا شود؛  این زیستگاه برای پرندگان حفظ شود، مقررات محیط زیست باید مورد دقت قرار گیرد.

وی با اشاره به فرهنگ اصیل این استان، افزود: مازندران داری فرهنگ اصیل و باورهای عمیق است، نباید مسئله گردشگری فرهنگ این استان را تحقیر کند، بعد از آزادسازی حتما باید برنامه‌هایی برای استفاده مطلوب از سواحل تدوین شود.

*استفاده از سواحل ضابطه‌مند باشد

رئیس جمهور ابراز کرد: از ساحل باید ضابطه‌مند استفاده شود، این فضا باید مفرح و امید بخش باشد و حتما باید چهارچوبی برای استفاده ساحل ایجاد شود.

رئیسی با اعلام اینکه سرمایه استان، جنگل، کوه و دریا است، گفت: از همه مهمتر سرمایه انسانی است که باید به نحو مناسب استفاده کرد و این هم موضوعی بوده که مورد تاکید ما است.

وی با بیان اینکه گزارش عملکرد ۶ ماهه دولت تقویم نشده است، افزود: اما اقدامات خوبی در دولت انجام شده، کارهای عقب مانده زیادی وجود دارد که باید جبران شود.

*عقب‌ماندگی‌ها را جبران می‌کنیم

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: گام‌های خوبی برداشته شده و احساس کردیم مواردی که رهبر انقلاب و مردم تاکید دارند در حال انجام است، دولتمردان شبانه روز تلاش می‌کنند که عقب ماندگی‌ها جبران شود.

رئیسی با اشاره به اینکه نسبت به کالای اساسی و تامین منابع ارزی نگرانی وجود ندارد، افزود: آینده کشور بسیار امیدوار کننده و درخشان است، اقداماتی که انجام می‌شود، ضرورت جدی دارد البته مشکلاتی هم وجود دارد، با همه مسائل و مشکلات و تحریم‌ها و تهدیدها به لطف خداوند برکت خون شهدا کار پیش می‌رود و کارها به طور مناسب انجام می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ