خردادماه سال آینده؛

نهمین کنگره ملی گیاهان دارویی برگزار می‌شود

اقتصاد ایران: نهمین کنگره ملی گیاهان دارویی 25 و 26 خردادماه سال آینده با حضور استادان و صاحبنظران این حرفه در دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،

بانی برگزاری این کنگره، شبکه ملی پژوهش و فناوری گیاهان داروی است و پژوهشکده گیاهان و مواد اولیه دارویی دانشگاه شهید بهشتی، انجمن گیاهان دارویی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب ایرانی، دانشگاه داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و پایگاه علوم جهان اسلام در این کنگره مشارکت دارند.

رئیس هیات مدیره سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و  بسته‌بندی دارویی روز چهارشنبه در گردهمایی دانشجویی این سندیکا در تهران گفت: این کنگره در 4 محور علوم پایه، کشاورزی و منابع طبیعی، داروسازی، پزشکی و دامپزشکی و همچنین صنعت و اقتصاد برگزار می‌شود. مهلت ارسال مقالات به این کنگره 20 فروردین ماه سال آینده خواهد بود.

دکتر فرامرز اختراعی به لزوم اهمیت دادن به پژوهش و تحقیق اشاره کرد و گفت: خیلی از مشکلات کشور از نبود تحقیق و پژوهش لازم نشات می‌گیرد به‌طوری‌که حتی برخی از مردم در موضوع مهم اهدای خون مشارکت نمی‌کنند چون تحقیقات ما کامل نیست واهمیت اهدای خون و نقش آن در سلامتی انسان، برای مردم روشن نشده است.

 

تولید 72 درصد مواد موثره دارو در داخل

وی درباره میزان تولید مواد دارویی و دارو در کشور گفت: درحال‌حاضر 72 درصد مواد موثره دارو در کشور تولید می‌شود. در حالی‌که بیش از 90 درصد داروهای کشور نیز از تولیدات داخل کشور است.

اختراعی افزود: ایران در تولید دارو به مرز خودکفایی رسیده وازاین نظر کشور فوق‌العاده رشد کرده‌ایم اما در موضوع تحقیق و پژوهش اول راه هستیم و به تحقیق زیادی نیاز داریم.

 

وضعیت نامناسب مدیریت پایدار در ایران

رئیس پژوهشکده گیاهان و مواد اولیه دارویی نیز دراین گردهمایی به اهمیت مدیریت پایدار در جامعه اشاره کرد و گفت: وضعیت و دوره مدیریت در ایران در شرایط مناسبی قرار ندارد به‌طوری‌که عمر متوسط مدیریت دانشگاه پزشکی در ایران بیش از سه سال است درصورتی‌که این رقم در کشورهای پیشرفته به بیش از 13 سال می‌رسد.

دکتر علیرضا قاسم‎پور افزود: ما معمولا مدیران خوبی برای تصدی امور انتخاب نمی‌کنیم و اگر مدیر خوبی هم بکار گرفته شود عمر مدیریت او زیاد نیست.

علیپور دبیر کمیته دانشجوی سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی نیز گفت: باید به کمک علم و فناوری، عقب ماندگی‌ها را رفع کنیم. کشورما به علم نیاز دارد و دانشجویان موتور محرکه علم هستند.

دکتر بلالایی عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی نیز دراین گردهمایی گفت: دانشجویان ایرانی پتانسیل کافی برای توسعه کشور را دارند ولی برای رسیدن به این هدف باید راه درست را انتخاب کنند و استادان بهترین افراد برای نشان دادن این راه به دانشجویان هستند.

دکتر بلالایی افزود: تنوع و نوآوری از کارهای مهمی است که باید هیچ وقت فراموش نشود و باید هر روز مطلب جدیدی یادبگیریم تا از توسعه غافل نشویم.

دکتر مستشاری از فعالان بخش شیمی نیز در این گردهمایی گفت: همه علوم و فنون کشور به طورمستقیم و غیرمستقیم با شیمی سروکار دارند و دامنه حضور این علم از آموزش تا محیط زیست گسترش می‌یابد.

وی، هرج و مرج اداری، بی‌برنامگی، عدم تخصص و مشخص نبودن اولویت‌ها را ازجمله مشکلات کنونی حوزه شیمی کشور دانست.

دراین مراسم از دانشجویان موفق و برگزیده بخش شیمی با اهدای لوح یادبود، تقدیر شد.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ