استاندار تهران:

ایجاد شبکه واحد اطلاعات نیازمندان ضروری است

اقتصاد ایران: استاندار تهران در جلسه ارائه راهکار برای ریشه کنی فقر به لزوم شبکه واحد اطلاعاتی تاکید کرد و گفت: فرمانداران متولی برقراری و به روزرسانی سامانه مرکزی هستند ولی همه دستگاه‌های معتمد اجرایی باید به این سامانه دسترسی داشته باشند تا با درج اقدامات در این سامانه مشخص موازی کاری صورت نگیرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، در اولین جلسه مبارزه با فقر مطلق استانداری تهران، محسن منصوری استاندار تهران با اشاره به دستور رئیس جمهور که لازم است در شب عید و ایام مبارک رمضان افرادی که مطلقا فقیر هستند شناسایی و ساماندهی شوند، اظهار کرد: سه شاخص حمایتی برای فقر‌ مطلق زدایی شامل خوراک، پوشاک و سلامت است که همه دستگاه‌ها باید با این خط مشی در کوتاه مدت در قالب ساختار واحد قرار گیرند.

وی به لزوم شبکه واحد اطلاعاتی تاکید کرد و گفت: فرمانداران متولی برقراری و به روزرسانی سامانه مرکزی هستند ولی همه دستگاه‌های معتمد اجرایی باید به این سامانه دسترسی داشته باشند تا با درج اقدامات در این سامانه مشخص موازی کاری صورت نگیرد، همچنین بسیج و سپاه هم شناسایی افرادی که تحت پوشش نیستند را بر عهده گیرند.

استاندار تهران فرمانداران را موظف کرد تا اقدامات خیریه مجموعه‌های خصوصی را جلب کنند و ادامه داد: باید با رعایت نکات سازمانی و شرعی از جانب فرمانداری ظرفیت‌های حمایتی شهرستان‌ها از جمله کارخانجات و شرکت‌های توانمند را شناسایی و برای نیازمندان همان شهرستان به‌کارگیری شود.

سردار احمد ذوالقدر فرمانده سپاه سید الشهدا استان تهران نیز به لزوم پهنه‌بندی جغرافیای استان اشاره و اظهار کرد: بر اساس رزمایش همدلی مومنانه در دی ۱۰۴ هزار، بهمن ۱۰۵ هزار و اسفند سال جاری تا به امروز ۸۵ هزار بسته معیشتی برای دو ماه زندگی خانوار تحت پوشش ما توزیع شده است.

وی با اشاره به این که ۹ میلیون عدد نان، ۱ میلیون و ۳۷۰ هزار پرس غذا و ۵ هزار راس گوسفند امسال توزیع شده است، افزود: باید یک مجموعه متمرکز متولی شناسایی نیازمندان مطلق و سازماندهی کمک‌های مردمی و دولتی قرار گیرد تا موازی‌کاری و نابسامانی اتفاق نیافتد.

همچنین ابوالفضل پرپرنچی‌ مدیرکل کمیته امداد استان تهران با عنوان این که ۷۵ هزار و ۳۳۳ خانوار شامل ۱۲۸ هزار و ۸۶۸ نفر تحت پوشش کمیته استان هستند، گفت: از تمام ارگان‌هایی که قشر فقیر را حمایت می‌کنند درخواست می‌کنیم در یک سامانه مشخص مددجویان و کمک‌های خود را ثبت کنند تا بانک اطلاعات واحد، مدیریت ما را هوشمند کند‌.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ