تعطیلی فعالیت برندهای لوکس جهان در روسیه

اقتصاد ایران: تعدادی از برندهای لوکس جهان اعلام کردند که به علت مشکلات پشتیبانی و نگرانی درباره امنیت کارکنان خود با توجه به حمله روسیه به اوکراین، فروشگاه‌های خود را در روسیه تعطیل می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از راشاتودی، تعدادی از برندهای لوکس جهان جمعه شب اعلام کردند که به علت مشکلات پشتیبانی و نگرانی درباره امنیت کارکنان خود با توجه به حمله روسیه به اوکراین، فروشگاه‌های خود را در روسیه تعطیل می‌کنند.

گروه کرینگ اعلام کرد که بوتیک‌های خود از جمله بوتیک‌های برند گوچی، ایو سن لوران و بالنسیاگا را به‌دلیل نگرانی‌های فزاینده در مورد وضعیت کنونی اروپا به‌طور موقت تعطیل می‌کند.

ال و ام هاش LVMH، بزرگترین شرکت لوکس جهان از نظر فروش، با بیش از 75 برند، از جمله کریستین دیور، لویی ویتون و موئت، در بیانیه‌ای اعلام کرد که فروشگاه‌های این شرکت از روز یکشنبه به‌طور موقت در روسیه تعطیل خواهند شد.

برند لوکس فرانسوی هرمس Hermès سازنده کیف‌های بیرکین Birkin تصمیم خود را در سایت لینکدین LinkedIn اعلام کرد. این شرکت گفت که به دلیل "وضعیت کنونی اروپا" عملیات فروش را متوقف می کند.

نمایندگان هرمس اظهار داشتند که این شرکت "عمیقا نگران است" و تمام عملیات اقتصادی خود را در روسیه به حالت تعلیق درآورده است.

شرکت شنل Chanel نیز ساعاتی بعد در اقدام مشابهی در سایت لینکدین اعلام کرد که فروش این شرکت در روسیه به دلیل "افزایش نگرانی‌ها در مورد وضعیت فعلی، عدم اطمینان فزاینده و پیچیدگی عملکرد" به طور موقت متوقف خواهد شد.

بر اساس این گزارش، شنل به همراه شرکت‌ ال و ام هاش LVMH و گروه کرینگ، و چند شرکت دیگر چند روز قبل از توقف فعالیت خود در روسیه، جنگ علیه اوکراین را محکوم و کمک های مالی خود را برای اقدامات امدادی در اوکراین اهدا کرده بودند.

در پی تهاجم روسیه به اوکراین، اتحادیه اروپا و سایر کشورها تحریم‌های اقتصادی شدیدی را علیه مسکو اعمال کردند، از جمله ممنوعیت بانک های روسی از سیستم پرداخت جهانی سوئیفت و بستن حریم هوایی به روی هواپیماهای این کشور.

چندین برند بین المللی مانند اپل، ایکیا IKEA، اچ اند ام H&M و ایربی‌ان‌بی Airbnb نیز فعالیت خود را در روسیه به دلیل درگیری‌های نظامی به حالت تعلیق درآورده اند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ