در تولید دستگاه شبیه‌ساز جراحی چشم؛

یک دانش‌بنیان‌ ایرانی انحصار آلمان را شکست+ فیلم

اقتصاد ایران: محققان یک دانش‌بنیان با تولید دستگاه شبیه ساز عمل‌های جراحی چشم موفق به شکست انحصار آلمان در تولید این محصول پیشرفته پزشکی شدند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، شبیه‌سازی پزشکی، یک رویکرد نوین برای آموزش حرفه‌ای در حوزه سلامت است که به متخصصان کمک می‌کند تا شرایط واقعی را از طریق مدل‌های فیزیکی یا واقعیت مجازی (VR) در شرایطی کاملا کنترل شده، تجربه کنند و بر مهارت خود بیفزایند.

یکی از پیچیده‌ترین این شبیه‌سازها، شبیه‌سازهای مورد استفاده در حوزه چشم‌پزشکی است. اغلب عمل‌های جراحی موجود در چشم‌پزشکی، از نوع عمل‌های جراحی در مقیاس میکرو هستند. این عمل‌های جراحی نیاز به مهارت بالایی دارند، چراکه نیاز است تا هماهنگی میان دست و چشم جراح برای کار با ابزار و میکروسکوپ مربوطه بسیار بالا باشد و جراحی با بیشترین دقت ممکن انجام شود. اشتباه کوچکی در این عمل جراحی ممکن است به نابینا شدن بیمار یا عوارضی جبران‌ناپذیر منجر شود.

از همین رو چند سال پیش تعدادی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف تصمیم گرفتند این تکنولوژی پیشرفته را داخل کشور بومی‌سازی کنند و در نهایت بعد از ۴ سال تلاش موفق شدند انحصار آلمان را در تولید دستگاه شبیه ساز عمل جراحی چشم بشکنند.

امروز شرکت دانش‌بنیان آتیه‌سازان ظهور شریف در کشورمان، بعنوان یکی از شرکت‌های ایرانی فعال در حوزه‌ شبیه‌سازهای پزشکی مبتنی بر واقعیت مجازی توانسته است محصول شبیه‌ساز آموزشی عمل جراحی چشم خود را با دو ماژول عمل جراحی آب مروارید چشم و عمل جراحی ویتره – رتین به عنوان دومین تولیدکننده شبیه‌ساز عمل جراحی چشم روانه بازار داخلی و همچنین بازار کشور چین کند.

در ادامه ویدئویی را درخصوص قصه تولید اولین دستگاه شبیه سازی عمل جراحی چشم در ایران مشاهده می‌کنید:

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ