راه اندازی خانه نوآوری و فناوری در دوحه

اقتصاد ایران: مدیرکل توسعه کسب و کار بین الملل مرکز تعاملات بین المللی معاونت علمی و فناوری از راه اندازی خانه نوآوری و فناوری در دوحه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، روح الله استیری  در خصوص راه اندازی خانه نوآوری فناوری ایران در دوحه گفت: معاونت علمی و فناوری با همکاری مرکز همکاریهای تحول و پیشرفت ریاست‌جمهوری و بخش خصوصی ایرانی در کشور عمان و بخش خصوصی قطری در نظر دارد پایگاه صادراتی محصولات دانش‌بنیان را در دوحه راه‌اندازی کند.

مدیرکل توسعه کسب و کار بین الملل مرکز تعاملات بین المللی معاونت علمی و فناوری تاکید کرد: این پایگاه برای شرکتهای ایرانی فرصتی را فراهم می‌سازد که با هدف ورود به بازار منطقه خلیج فارس نقش آفرینی کنند.

وی عنوان کرد: پیش از این پایگاه صادراتی توسط کارگزاران صادراتی برون مرزی همکار با معاونت علمی در کشورهای روسیه، آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان، افغانستان، ترکیه، اسپانیا، ایتالیا، اندونزی، هند و لبنان ایجاد و در حال ارائه خدمات تجاری به شرکتهای دانش بنیان هستند.

مدیرکل توسعه کسب و کار بین الملل مرکز تعاملات بین المللی معاونت علمی و فناوری گفت: با توجه به ظرفیت قابل توجه جمهوری اسلامی ایران در ارائه فناوری‌های پیشرفته در حوزه‌های مختلف از جمله نفت، گاز و پتروشیمی، سلامت بویژه حوزه زیست فناوری و سلول‌های بنیادی، آب و انرژی و همچنین فناوری نانو – که طی سالهای اخیر بویژه مورد توجه دو کشور قطر و عمان بوده است- پیشنهاد داریم همکاریهای ایران – عمان و ایران- قطر در بخش علمی و فناوری مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی ادامه داد: همکاری فناورانه ایران با قطر و عمان، با محوریت معاونت علمی و فناوری می‌تواند نتیجه خوبی برای شرکتهای دانش بنیان داشته باشد.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان با ظرفیت صادراتی در این خانه‌های نوآوری و فناوری i-hit مستقر می‌شوند، گفت: امیدواریم با استفاده از این ظرفیت‌ها بتوانیم به شرکت‌های دانش بنیان کمک کنیم تا محصولات خود را به کشورهای منطقه و دنیا صادر کنند.

به گزارش مهر، از سال ۹۹ فرایند راه اندازی خانه‌های نوآوری و فناوری توسط معاونت علمی و فناوری و سرمایه گذاری بخش خصوصی شکل گرفت.

به این خانه‌های نوآوری و فناوری «iHiT» می‌گویند. این خانه‌ها در واقع با هدف ارائه خدمات سخت افزاری از قبیل تأمین فضای کار اختصاصی و فضای کار اشتراکی و اتاق جلسات و شوروم کالایی ایجاد شده اند تا شرکتها بتوانند به این واسطه محصولات خود را به کشور مربوطه و سایر کشورهای همجوار آنها صادرات کنند.

ارائه خدمات نرم افزاری شامل تحقیقات بازار، بازاریابی، اخذ استانداردها و مجوزهای فروش از جمله اقداماتی است که به این شرکتهای دانش بنیان، فناور و خلاق در خانه نوآوری ارائه می‌شود تا روند صادرات با سهولت اجرایی شود. همچنین نشست‌های تجاری در این خانه‌ها با هدف انجام فعالیت‌های بین المللی در حوزه صادرات برگزار می‌شود.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ