مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

قراداد تجاری با قرقیزستان در زمینه محصولات پتروشیمی

اقتصاد ایران: مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در دیدار با سفیر کشور قرقیزستان، اعلام کرد: ایران از امنیت کامل برای سرمایه‌گذاران در صنعت پتروشیمی برخوردار است و هیچ گونه محدودیتی برای همکاری و مشارکت‌های خارجی نداریم.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرتضی شاهمیرزایی‌ مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در دیدار با تنگیز بولتوروک رئیس هلدینگ دولتی قرقیزستان و مشاور عالی رئیس جمهوری این کشور و تورداکن سی‌دیکف سفیر قرقیزستان در تهران، اظهار کرد: با توجه به تنوع تولید انواع محصولات شیمیایی و پلیمری در صنعت پتروشیمی ایران، این امکان را داریم که نیازهای کشورهای جهان از جمله آسیای میانه را نیز فراهم کنیم.

معاون وزیر نفت  تاکید کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی در مسیر همکاری و مشارکت‌های خارجی با کشورها و شرکت‌های بین‌المللی هیچ‌گونه محدودیتی ندارد و آماده هرگونه همکاری و تعامل است.

* قراداد تجاری ایران با قرقیزستان در زمینه خرید محصولات پتروشیمی امضا می‌شود

شاه میرزایی اشتراکات فرهنگی با کشورهای آسیای میانه از جمله قرقیزستان را زمینه‌ساز توسعه روابط اقتصادی و صنعتی برشمرد و گفت: پیرو مذاکرات انجام شده در حاشیه برگزاری نمایشگاه ایران پلاست با سفیر‌ قرقیزستان درباره علاقه‌مندی این کشور برای خرید محصولات پتروشیمی از شرکت‌های پتروشیمی ایران، هماهنگی‌های لازم برای کسب مجوزها جهت انعقاد قرارداد تجاری در آینده نزدیک در حال انجام است.

شاهمیرزایی با بیان اینکه هم اکنون دوره‌ای جدید از روابط تجاری با کشور قرقیزستان در صنعت پتروشیمی آغاز شده است، خواستار اعلام فهرست نیازهای صنایع آن کشور به محصولات پتروشیمی ایران شد تا زمینه صادرات آن فراهم گردد.

وی تصریح کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی ضمن استقبال و دعوت از همکاری با کشورهای خوشنام و هم‌پیمان، زمینه این نوع از همکاری‌ها و مشارکت‌های خارجی در صنعت پتروشیمی ایران را نیز فراهم و هموار می‌سازد.

* استقبال از گشایش دفتر قرقیزستان در بندرعباس

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: صنعت پتروشیمی ایران با حدود 60 سال قدمت و با دارا بودن دانش فنی و مهندسی، تجربه‌های فنی و علمی بسیار ارزشمندی دارد و با استفاده از این تجربه، آماده صادرات خدمات فنی و مهندسی به کشور قرقیزستان هستیم.

شاهمیرزایی در ادامه با ارائه آماری از وضعیت کنونی صنعت پتروشیمی ایران، اظهارکرد: تا 10 سال آینده ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی ایران به 200 میلون تن در سال خواهد رسید و ایران با وجود تحریم‌ها و فشارهای بین‌المللی مسیر توسعه خود را با جدیت ادامه می دهد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تاکید کرد: همه خاک ایران از امنیت کاملی برای سرمایه گذاران در صنعت پتروشیمی و سایر حوزه‌ها برخوردار است.

وی درباره قصد هلدینگ دولتی قرقیزستان برای استفاده از ظرفیت‌های بندرعباس و ایجاد دفتر برای گسترش روابط با ایران گفت: بندرعباس، بندر بسیار مهم، راهبردی و استراتژیکی است و با توجه به وجود برخی معافیت‌ها در بخش‌های مختلف، این بندر می‌تواند زمینه‌ساز افزایش همکاری‌های آتی باشد.

* اعلام آمادگی قرقیزستان برای همکاری با صنعت نفت ایران

تنگیز بولتوروک رئیس هلدینگ دولتی قرقیزستان و مشاور عالی رئیس جمهوری این کشور با تاکید بر اهمیت صنعت پتروشیمی ایران برای بخش‌های مختلف صنایع و معادن کشور متبوع خود اظهار کرد: هدف ما از سفر به ایران و بازدید از صنایع پتروشیمی، امضای قرارداد همکاری‌های مشترک در زمینه خرید مواد پتروشیمی و کودشیمیایی است.

وی با تاکید بر اینکه ما نیازمند تامین‌کننده‌ای مطمئن و مستمر برای رفع نیازهای صنعتی کشورمان از طریق بازار ایران هستیم، افزود: با توجه به توانمندی‌های ایران در صنعت پتروشیمی قصد داریم تا میزان واردات از ایران را افزایش دهیم و افزون بر گسترش همکاری‌ها در صنعت پتروشیمی قصد داریم تا با ایجاد یک دفتر در بندرعباس زمینه تسهیل حمل و نقل و جابجایی کالاها را فراهم کنیم.

مشاور رئیس جمهوری قرقیزستان ادامه داد: در زمینه خرید نفت نیز در حال بررسی و مطالعه هستیم تا نیازهای پالایشگاه یک میلیون تنی کشورمان به نفت خام را در صورت امکان از ایران تامین کنیم.

بدین ترتیب در مذاکرات دو هیئت ایران و قرقیزستان درباره سه موضوع صادرات محصولات پتروشیمیایی، گشایش دفتر قرقیزستان در بندرعباس و تامین نیاز پالایشگاه این کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ