معرفی و خريد برترين مدل های درب و پنجره و شيشه

اقتصاد ایران: شاید یکی از اصلی ترین چیزهایی که به هنگام ساخت خانه باید به آن فکر کنید، خرید درب و پنجره و البته شیشه است. این سه عنصر، برای حفظ امنیت و انرژی محیط بسیار مهم و ضروری هستند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،علاوه بر این، انتخاب یک درب و پنجره می تواند اثر زیادی روی دکوراسیون منزل بگذارد. به همین خاطر است که انتخاب این دو عنصر، با وسواس زیادی باید صورت بگیرد. در این مطلب تصمیم داریم به مهم ترین و برترین محصولات درب و پنجره و شیشه اشاره کنیم.

انواع مدل های درب های ساختمانی

یک درب ساختمانی ممکن است انواع خیلی زیادی داشته باشد؛ اما برای خرید درب، باید اول از همه به این پرسش پاسخ بدهید که قرار است از این درب در کجای ساختمان استفاده شود؟ آیا قرار است درب ورودی باشد؟ یا این که برای اتاق خواب می خواهید از آن استفاده کنید؟! یا شاید هم می خواهید یک درب مناسب برای سرویس های بهداشتی خود تهیه کنید؟!

بنابراین برای انتخاب و خرید برترین مدل درب، قبل از هر چیزی باید بدانید که درب مورد نظر باید در کجا استفاده شود.

بعد از آن، باید به طور دقیق بدانید که چه کاربردی از درب مربوطه انتظار دارید؟ آیا قرار است درب عایق صوتی باشد؟ یا این که بیشتر از هر چیزی ایمنی برایتان مهم است؟ شاید هم به دنبال یک درب ضد آب می گردید؟!

در نهایت پاسخ به تمام این سؤالات باعث می شود که شما بهترین درب مورد نظر را انتخاب کنید؛ اما با این مقدمه، به سراغ معرفی برترین مدل های درب ساختمانی می رویم.

درب ضد سرقت

یکی از بهترین درب هایی که در بازار وجود دارد، درب های ضد سرقت است. این درب ها، از لحاظ ایمنی و استحکام، بسیار با کیفیت هستند و می توانند از هرگونه ورود بدون اجازه و غیرمجاز جلوگیری کنند. امروزه کمتر ساختمانی را می توانید پیدا کنید که حداقل برای درب ورودی واحدهای خود از درب ضد سرقت استفاده نکرده باشد. با توجه به اهمیت امنیت در ساختار محیط، درب های ضد سرقت بهترین انتخاب ممکن به حساب می آیند.

این درب ها، دارای یک ورقه فلزی در ساختار خود هستند که ضد دیلم است و استحکام این مدل درب ها را تا چندین مرحله بالا می برد.

برترین مدل درب های ضد سرقت، از چوب های مرغوب ساخته شده اند که بسیار مقاوم هستند. البته درب های ضد سرقت ساخت کشور ترکیه و چین، در بازار ایران محبوبیت بیشتری دارند اما اخیراً چند تولید کننده ی ایرانی نیز، دست به تولید درب ضد سرقت ایرانی زده اند که قیمت و کیفیت قابل قبولی دارد.

درب ضد سرقت

درب ضد آب

سرویس های بهداشتی و حمام و خیلی جاهای دیگر (مثل استخرها و...) همواره رطوبت فراوانی دارند. یک درب معمولی نمی تواند در این محیط ها، دوام زیادی داشته باشد و خیلی زود دچار پوسیدگی و خرابی می شود؛ اما با استفاده از یک درب ضد آب مناسب، می توانید این معضل را برطرف کنید. خوشبختانه درب های ضد آب زیادی در بازار وجود دارند که می توانید آن ها را تهیه کنید. گاهی مواقع ممکن است درب های معمولی را هم با استفاده از پوشش های خاص، ضد آب کنند.

در نهایت باید بدانید که دقیقاً قرار است از درب مورد نظر شما در چه محیطی استفاده شود و سپس دست به خرید آن بزنید.

درب های ضد آب امروزه، محبوبیت خیلی زیادی پیدا کرده اند چرا که مقاومت خیلی خوبی در برابر رطوبت و خوردگی دارند.

درب های آکوستیک

یکی دیگر از درب های محبوب بازار، درب هایی هستند که عایق صوتی به حساب می آیند و اجازه ی ورود یا خروج صدا را نمی دهند. این درب ها به خصوص در محیط هایی که سکوت اهمیت فراوانی دارد (مثل استودیوهای ضبط صدا یا اتاق مدیران و ...) استفاده می شود.

شاید رایج ترین مدل درب های آکوستیک که امروزه در بازار عرضه می شود، مدل درب های لمسه کاری است که حتماً شما هم آن ها را دیده اید. این درب ها که بیشتر مواقع با روکشی از چرم پوشانده شده اند، به قدری در عایق سازی صوتی موفق ظاهر شده اند که تقریباً بازار درب های عایق صوتی را قبضه کرده اند و خیلی از افراد، از این گونه درب ها برای ساختمان خود استفاده می کنند.

درب آکوستیک

درب های pvc

یکی از المان هایی که امروزه برای ساخت درب از آن استفاده می شود، درب پی وی سی است که ساختار فوق العاده ای دارد. این درب ها، در برابر نفوذ هرگونه عامل خارجی مثل رطوبت، موریانه، حشرات دیگر و ...مقاوم است و به همین دلیل طول عمر زیادی دارد؛ اما به هرحال باید بدانید که این گونه درب ها بیشتر مواقع برای درب های سرویس بهداشتی یا حمام استفاده می شود و کمتر پیش می آید که از درب پی وی سی به عنوان درب ورودی استفاده شود.

انواع مدل های پنجره

حالا که با انواع مدل های درب آشنا شدید، بهتر است به سراغ انواع مدل پنجره نیز برویم. پنجره ها هم مثل درب، اهمیت زیادی در حفظ انرژی محیط دارند. امروزه انواع زیادی از پنجره ها ساخته می شود تا جلوی هدر رفتن انرژی را بگیرند و به این ترتیب محیطی مطلوب برای زیستن، مهیا سازند.

در واقع یکی از اصلی ترین وجوهی که به دسته بندی پنجره ها کمک می کند، پروفیلی است که در ساخت آن ها به کار می رود. پروفیل ها ممکن است از جنس های متفاوتی باشند که در ادامه به آن ها می پردازیم.

پنجره چوبی

یکی از بهترین پروفیل های پنجره که در بازار وجود، پروفیل های چوبی است که بافتی بسیار زیبا و گرم به محیط خانه می دهند. ممکن است چوب به کار رفته در آن ها مختلف باشد که همین نکته، قیمتشان را نیز متفاوت می سازد. یکی از اصلی ترین ویژگی هایی که در مورد پنجره های چوبی دارد این است که عایق حرارتی به حساب می آیند و اجازه عبور حرارت را نخواهند داد که آیتم بسیار مهمی در حفظ تهویه مطبوع منزل دارد.

پنجره چوبی

پنجره UPVC

یکی دیگر از بهترین پروفیل های پنجره، پنجره هایی است که از یو پی وی سی استفاده می کند. این ماده که نوعی پلاستیک است، کاملاً قابل بازیافت می باشد و به همین دلیل، یکی از محصولاتی به شمار می آید که طرفدار محیط زیست هستند. مقاومت این نوع پنجره ها در برابر رطوبت، خوردگی و حشرات بسیار بالاست و قیمت کمتری هم نسبت به دیگر انواع پروفیل های پنجره دارد.

پنجره آلومینیومی

این نوع پنجره ها را می توان در جاهای مختلفی دید. اصلی ترین مزیت پنجره های آلومینیومی این است که بسیار سبک تر هستند و برای مواقعی که می خواهیم نور بیشتری در فضا جریان داشته باشد، مناسب تر می باشند. این پنجره ها طول عمر بالایی نیز دارند و به همین خاطر است که انتخاب آن ها، می تواند کاملاً به صرفه باشد.

پنجره دو جداره

یکی از بهترین محصولاتی که هم اکنون در بازار در و پنجره وجود دارد، پنجره های دو جداره هستند. این پنجره ها همان طور که از نامشان نیز پیداست از دو لایه شیشه استفاده می کنند. فضای میان این دو شیشه، خلاء است و به همین خاطر، هرگونه انرژی صوتی یا حرارتی در این فاصله به دام می افتد و از هدر رفتن انرژی جلوگیری می کند. البته طبیعتاً قیمت پنجره دو جداره نسبت به دیگر محصولات موجود در بازار بالاتر است چرا که هم مقاومت بالاتری دارند و هم این که کارکرد آن ها در حفظ انرژی بسیار مثبت است.

پنجره ترمال بریک

یکی از اصلی ترین مشکلاتی که در رابطه با پنجره های آلومینیومی وجود دارد این است که آلومینیوم رسانای حرارت به حساب می آید. به این ترتیب ضریب انتقال حرارت و اتلاف انرژی محیط بالا می رود؛ اما با استفاده از یک حرارت شکن، محصول جدیدی به نام پروفیل های آلومینیومی ترمال بریک ساخته شد. این نوع پنجره ها، روی قاب آلومینیومی پنجره، نوعی رزین غیر فلزی یا ماده پلاستیکی گرمابند نصب می کنند. به این ترتیب مسیر حرارتی را میان قاب پنجره و فضای داخل و خارج قطع می کنند.

در واقع اصلی ترین ویژگی پنجره های ترمال بریک این است که اجازه ضریب انتقال حرارت را پایین می آورند.

پنجره های فایبرگلاس

یکی دیگر از پنجره های رایج موجود در بازار، پنجره های فایبرگلاس است. فایبرگلاس در واقع نوعی الیاف شیشه ای است که با مواد پلیمری ترکیب شده است. برای تقویت آن نیز از پشم شیشه استفاده می شود. یکی از اصلی ترین خصوصیات این ترکیب، مقاومت کششی بالا، استحکام و مقاومت بی نظیر آن است. هم چنین پنجره هایی که از پروفیل فایبرگلاس استفاده می کنند، خاصیت ضد اشتعال نیز دارند.

اگر بخواهیم به یکی از مهم ترین مزیت های پنجره های فایبرگلاس اشاره کنیم، باید بگوییم که طول عمر بسیار بالایی دارند و گذر زمان، تغییر زیادی در ظاهر آن ها ایجاد نمی کند.

انواع شیشه های ساختمانی

یکی دیگر از محصولات مهم در حفظ انرژی منزل، شیشه ها هستند. شیشه ها از چندین قرن پیش تا به امروز، دستخوش تغییرات زیادی شده اند و به همین دلیل است که تنوع امروزی این محصول، بسیار بالاست.

اجازه بدهید بدون هیچ گونه مقدمه ای به سراغ معرفی برترین مدل های شیشه های ساختمانی برویم.

شیشه سکوریت

اگر مثلاً می خواهید برای خرید شیشه بالکن دست به اقدام بزنید، اولین توصیه ی ما شیشه سکوریت است. این شیشه که با نام شیشه ی نشکن نیز شناخته می شوند، مقاومت بی نظیری در برابر ضربه و آسیب دارند. در واقع میزان مقاومت این شیشه در برابر ضربه، 5 برابر شیشه های معمولی است.

به همین دلیل است که استفاده از این شیشه برای نقاطی از منزل که بحث امنیت مطرح است، بسیار مفید و مناسب است. مثلاً شیشه ی بالکن، باید از جنسی باشد که مقاومت خوبی در برابر نفوذ غیرمجاز از خود نشان دهد.

شیشه سکوریت

شیشه های رنگی

یکی دیگر از محصولات موجود در بازار، شیشه های رنگی است. در واقع می توان از این شیشه ها در جاهای متفاوتی از ساختمان استفاده کرد اما شاید رایج ترین استفاده از شیشه رنگی، برای پنجره های اتاق خواب باشد.

شیشه رفلکتیو

شیشه های رفلکتیو، همان طور که از نامشان نیز پیداست، به هنگام روز، نور خورشید را انعکاس می دهند و شکلی شبیه به آینه به خود می گیرند. در ساختار این نوع شیشه، از نوعی لایه ی نازک استفاده می شود که خاصیت انعکاسی به آن می دهد. نکته ی جالب این جاست که این شیشه ها از داخل، شبیه به شیشه های عادی دیده می شوند.

سخن آخر

اگر تصمیم به خرید بهترین مدل درب و پنجره و شیشه را دارید، سری به وب سایت سازه افزار بزنید. بهترین فروشندگان درب و پنجره کشور، آگهی های محصولات ساختمانی خود را در این وب سایت درج کرده اند و شما می توانید تنوع بسیار خوبی از انواع محصولات ساختمانی را در این وب سایت مشاهده کنید. سازه افزار، مرجع بسیار مناسبی برای خریدار و فروشنده است که بتوانند بی واسطه، معامله ای منصفانه داشته باشند.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ