رئیس سازمان خصوصی‌سازی خبر داد:

استقلال و پرسپولیس عرضه اولیه نمی‌شوند

اقتصاد ایران: رئیس سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به به این که بحث واگذاری سرخابی‌ها عرضه اولیه به شمار نمی‌رود، بلکه مشارکت در افزایش سرمایه دو باشگاه است، گفت: افزایش سرمایه آنها قرار است از محل مشارکت مردم در افزایش سرمایه از طریق صرف سهام این اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، حسین قربان‌زاده در گفتگو با شبکه خبر با بیان این که 10 درصد از سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در قالب صرف سهام و مشارکت مردم در افزایش سرمایه در بازار پایه فرابورس عرضه می‌شود، گفت: بعد از این مرحله 5 درصد دیگر از سهام هریک از این دو باشگاه به پیشکسوتان و هواداران واگذار خواهد شد.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی افزود: بر این اساس بحث واگذاری سرخابی‌ها عرضه اولیه به شمار نمی‌رود، بلکه مشارکت در افزایش سرمایه دو باشگاه است.

وی اذعان داشت: مطابق طرح توجیهی افزایش سرمایه دو باشگاه قرار است، از محل مشارکت مردم در افزایش سرمایه از طریق صرف سهام این اتفاق بیفتد.

قربانزاده در توضیح این افزایش سرمایه اضافه کرد: سرمایه ثبتی باشگاه استقلال 719 میلیارد تومان و سرمایه ثبتی باشگاه پرسپولیس 701 میلیارد تومان است؛ یعنی معادل 50 درصد سرمایه ثبتی هر شرکت که حدود 350 میلیارد تومان است، در مرحله اول توسط مردم از طریق مشارکت در افزایش سرمایه تأمین می‌شود که این ارقام حدود 10 درصد رقم ارزش‌گذاری‌ها کل دارایی‌ها و برند هر یک از دو باشگاه سرخابی‌ها به شمار می‌رود.

وی گفت: در مرحله اول آماده‌سازی سرخابی‌ها برای ورود به بورس مشکلات متعددی در سر راه وجود داشت، از جمله اینکه اقدامات ویژه‌ای مانند اصلاح اساسنامه دو شرکت از سهامی خاص به سهامی عامل و تجدید ارزیابی دارایی‌های دو شرکت و ثبت نزد سازمان ثبت شرکت‌ها و تهیه صورت‌های مالی 45گانه برای برگزاری مجامع دو شرکت و تهیه صورت‌های مالی حسابرسی شده و طرح کسب و کار و نقشه درآمدی برای سال آینده است که در جلسات سه ماه گذشته در سازمان خصوصی‌سازی برای دو باشگاه پیگیری شد.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی با بیان این که در حال حاضر این دو باشگاه نزد سازمان بورس ثبت شده و آماده درج در بازار پایه فرابورس هستند، ادامه داد: پس از درج در بازار پایه فرابورس مرحله ثبت افزایش ثبت سرمایه دو باشگاه در مجمع فوق‌العاده که در هفته جاری برگزار می‌شود و سرمایه‌ دو شرکت افزایش می‌یابد و مردم می‌توانند از طریق مشارکت در افزایش سرمایه دو شرکت مشارکت کنند.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ