نبود نقدینگی مشکل بزرگ این روز‌های بورس

اقتصاد ایران: با گذشت بیش از ۱۵ ماه از زیان سهامداران در بازار سرمایه و محقق نشدن برخی وعده‌های مسئولان در حمایت از این بازار، اکنون قیمت بسیاری از سهام به کمتر از ارزش ذاتی خود رسیده و شرایط مناسبی و ایده آلی برای خرید سهام ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، به عقیده کارشناسان، بازار سرمایه در روز‌های اخیر روز‌های سختی را تجربه کرد که بیشتر ناشی از چالش‌های بودجه بود. تغییر نرخ گاز شرکت‌های پتروشیمی و فولادی، کاهش دلار، نبود نقدینگی، مشارکت نداشتن بازارگردان‌ها و حقوقی‌ها در کلیت بازار از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر بورس بوده است که موجب ترس و نگرانی سهامداران شد، اما با این وجود، می‌توان گفت نبود نقدینگی مهمترین مشکل بازار سرمایه است.

پیش بینی می‌شود روند بازار در بهمن ماه و با شرایط فعلی، سخت باشد چرا که قیمت سهام شرکت‌ها به کمتر از ارزش ذاتی خود رسیده و نمودار‌ها هم نشان از کف قیمتی سهام دارند و به نظر می‌رسد چنین موقعیتی، شرایط مناسبی برای ورود پول جدید به بازار باشد.

گزارش شرکت‌های بزرگ هم نشان از وضعیت بسیار مساعد آن‌ها دارد و بسیاری از شرکت‌ها در سه ماه سوم سال، عملکرد مثبتی به نمایش گذاشتند و در دی‌ماه هم فروش بسیار جالبی ثبت کرده اند.

کارشناسان براین عقیده اند که اکنون فرصت مناسبی برای خریداران است و در این شرایط می‌توانند از موقعیت استفاده کرده و ورود کم ریسکی را تجربه کنند درحالیکه بازار سیگنال‌های قوی داده و از این به بعد مسیر جدیدی را تجربه خواهد کرد البته در این بین باید نقش صندوق تثبیت بازار سرمایه و حقوقی‌های فعال و بهبود تعامل فعالان بازار و دولت و نحوه مدیریت شرکت‌های دولتی را هم مد نظر قرار داد.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ