نرم افزاری که تمام برندهای بزرگ دنیا از آن استفاده می کنند

اقتصاد ایران: یکی از فواید دوران کرونا برای کسب و کارها آشنایی و ورود آنها به حوزه نرم افزارهای مالی، فروش، بازاریابی و انواع نرم افزارهای مدیریت تیم و پروژه بود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،  در این مقاله از خبرگزاری اقتصادی ایران قصد داریم تا شما را با یکی از همین نرم افزارها آشنا کنیم.

 معرفی نرم افزار CRM

در چند سال اخیر نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (Customer Relationship Management) یا CRM در میان کسب‌وکارها گسترش زیادی یافته است. صرف‌نظر از نوع کسب و کاری که دارید، این مشتری‌ها هستند که می‌توانند موفقیت شما را تضمین کنند. اما چگونه می‌توانید اطمینان پیدا کنید که مشتری‌هایتان از محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهید، رضایت دارند؟

نرم افزار CRM‌ (سی آر ام) با داده های مختلف اطلاعاتی را در ارتباط با مشتری‌ها، مشتری‌های بالقوه و نیز تأمین‌کنندگان در اختیارتان قرار می‌دهد تا بر اساس آن بتوانید بهترین اقدامات را در ارتباط با کسب‌وکارتان انجام دهید. می‌توانید از این نرم‌افزار برای بهبود فرآیندها، فروش بیشتر و ایجاد وفاداری مشتری استفاده کنید. هدف از نرم افزار CRM بهبود و گسترش چرخه عمر مشتری با کمک تقویت روابط، بهبود استراتژی‌های حفظ مشتری و افزایش فروش است. بیایید اهمیت این نرم افزار را برای کسب‌وکارها دقیق‌تر بررسی کنیم.

نرم افزار CRM چه اهمیتی برای کسب‌وکارها دارد؟

بر اساس بررسی های انجام شده در شرکت معتبر Salesforce (لینک) مشخص شده است که ایجاد اعتماد در مشتریان نسبت به یک کسب‌وکار از اهمیت بالایی برخوردار است و ایجاد ارتباطی مبتنی بر اعتماد تنها به رضایتمندی مشتری‌ها منجر نمی‌شود. وقتی مشتری‌ها به یک کسب‌وکار اعتماد داشته باشند:

  • ۹۱ درصد بیشتر احتمال دارد که مشتری‌ها وفادار باشند.
  • ۹۳ درصد احتمال دارد که مشتری‌ها آن کسب‌وکار را به دوستان خود توصیه کنند.
  • ۹۲ درصد احتمال دارد که مشتری‌ها محصولات و خدمات بیشتری را خریداری کنند.
  • ۹۱ درصد احتمال دارد که مشتری‌ها دفعات بیشتری خرید کنند.
  • ۸۸ درصد احتمال دارد که مشتری‌ها هزینه‌ی بیشتری را صرف کنند.

اگر صاحب یک کسب‌وکار باشید این آمارها شما را به  فکر فرو می‌برد.

نرم افزار CRM در موفقیت کسب‌وکارها و صنایع اثر قابل توجهی دارد و به صاحبان مشاغل اجازه می‌دهد تا هر جنبه از تعاملات خود با مشتری‌ها را سازماندهی و تا حد امکان خودکار کنند و آن را بهبود ببخشند. با کمک نرم افزار CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) کسب‌وکارها می‌توانند تعاملات خود با مشتری را به شکل دقیق و کاربردی تجزیه و تحلیل کنند و روابط خود را با مشتری بهبود ببخشند.

به علت قابلیت‌ها و کاربرد بسیار چشمگیری که سیستم سی آر ام دارد در حال حاضر به شکلی گسترده در دنیای تجارت مورد استقبال قرار گرفته و استفاده از آن به وسیله‌ کسب‌وکارها و صنایع مختلف همچنان در حال رشد است. برای اینکه بهتر با کاربرد نرم افزار CRM آشنا شویم بیایید ببینیم کدام برندهای بزرگ دنیا از این سیستم استفاده می‌کنند و این سیستم چه تأثیری بر روی وضعیت آنها داشته است.

کدام برندهای بزرگ از CRM استفاده می کنند؟

در این بخش به برخی از برندهای بزرگ دنیا و کاربرد نرم افزار CRM در آنها اشاره می‌کنیم:

  • آمازون

آمازون خیلی زود به یک پلتفرم آنلاین جهانی برای خرید از کل دنیا تبدیل شد. یکی از دلایل موفقیت آمازون استفاده از سیستم مدیریت ارتباط با مشتری و بهره‌گیری از امکانات این نرم‌افزار کاربردی است. در حال حاضر آمازون یکی از کامل‌ترین زیرساخت‌های نرم افزار CRM در دنیا را دارد و از داده‌های مشتری‌های خود برای سفارشی‌سازی تجربه خرید کاربران استفاده می‌کند. مشتری‌ها هنگام خرید کالا از آمازون باید یک حساب شخصی ایجاد کنند. سپس این پلتفرم می‌تواند خریدها و سوابق تعاملات مشتری را ردیابی کند تا کمپین‌های بازاریابی و ایمیلی را بر اساس علاقه‌مندی مشتری‌هایش تنظیم کند. این اقدام در موفقیت و رشد چشمگیر آمازون تأثیر قابل توجهی داشته است.

 

  • مک دونالد

روزانه بیش از ۶۹ میلیون نفر از سراسر دنیا از مک دونالد خرید می‌کنند. با این حجم وسیع از مشتری‌ها این غول فست فود چطور می‌تواند اطمینان یابد که مشتری‌ها از محصولاتش رضایت دارند، یا اینکه بر عملکرد رستوران‌هایش نظارت داشته باشد تا اطمینان یابد که اعتبارش به واسطه‌ی عملکرد نامطلوب آنها خدشه‌دار نمی‌شود؟

مک دونالد به کمک یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری به مجموعه رستوران‌هایش این امکان را می‌دهد تا دید وسیع‌تری را از بازخورد و سطح رضایت مصرف‌کنندگان خود در اختیار داشته باشند. همچنین مک دونالد با امکان ارزیابی هر یک از رستوران‌هایش به طور جداگانه می‌تواند مشکلات را به سرعت شناسایی و پیش از آنکه به مسأله‌ای بزرگ تبدیل شوند آن را حل کند و به این ترتیب همچنان در میان رقبایش برتر و متمایز باقی بماند.

 

  • زارا (Zara)

زارا برندی پیشرو در زمینه مد و لباس در دنیا است و رشد و درآمد چشمگیری را تجربه کرده و این روند را ادامه می‌دهد. نرم افزار CRM که زارا در برند خود پیاده‌سازی کرد در جمع‌آوری داده‌های مشتری بر اساس ترجیحات و عادات مشتری به شکلی پیشگامانه عمل می کند. نرم افزار سی آر ام از داده‌های جمع‌آوری شده برای فروش، جذب مجدد مشتری‌های فعلی و برنامه‌ریزی کمپین‌های جدید به بهترین شکل استفاده می‌کند.

 

  • نوکیا

هرچند نوکیا رقبای سرسختی چون آیفون را در مقابل خود دارد اما طی دو سال گذشته توانست پیشرفت چشمگیری داشته باشد و ارزش سهام خود را به شکل قابل توجهی رشد دهد. راز موفقیت نوکیا استفاده از نرم افزار CRM است. سیستم مدیریت مشتریان در این شرکت به منظور مدیریت، سنجش و نیز ایجاد تنوع در پایگاه مشتری‌های نوکیا پیاده‌سازی شد. به کمک ابزارهای موجود در این سیستم نوکیا توانست محدوده‌ی بازاریابی و همچنین محصولاتش را متناسب با مکان‌های جغرافیایی سفارشی کند. به این ترتیب تیم‌های بازاریابی در سراسر جهان و به زبان‌های مختلف برای سازماندهی داده‌های مشتری‌ها ایجاد شدند. به کمک نرم افزار CRM نوکیا شاهد تولید سرنخ‌های موثرتری بود که توانست بر موفقیت این برند تأثیر قابل توجهی به همراه داشته باشد.

 

  • اپل

موفقیت اپل بر هیچ کس پوشیده نیست. کلید اصلی این موفیقت نحوه‌ی برخورد این شرکت با مشتری‌هایش است. افرادی که از دستگاه‌های اپل استفاده می‌کنند برای اینکه امکان استفاده از قابلیت‌ها موجود در آن را داشته باشند لازم است که یک حساب کاربری (اپل آيدی) ایجاد کنند، به عنوان مثال برای سرویس پخش آنلاین موسیقی اپل این حساب لازم است. این شناسه‌ها در میان دستگاه‌ها همگام‌سازی می‌شوند و علاقه مندی های افراد را به شکلی کامل و دقیق جمع‌آوری می‌کنند تا توصیه‌های شخصی‌شده‌ای را به آنها ارائه کنند و به این ترتیب بتوانند رضایت بیشتری را در آنها ایجاد کند.

این مجموعه داده‌ها که دائما به‌روزرسانی می‌شوند دقیقاً به اپل می‌گویند که مشتری‌هایش چه چیزی را دوست دارند و در نتیجه امکان بازاریابی هدفمند را برای این برند فراهم می‌کند.

 

بهترین نرم افزار CRM کدام است؟

با توجه به امکانات گسترده‌ای که نرم افزار CRM در اختیارتان قرار می‌دهد و کاربردی که این سیستم برای کسب‌وکارتان دارد، احتمالاً دارید با خودتان فکر می‌کنید که بهتر است کدام نرم افزار را انتخاب کنید.

در حال حاضر نرم افزار CRM دیدار با توجه به محیط کاملا فارسی، سادگی بی‌نظیر، امکانات حرفه‌ای و ویژگی‌های چشمگیری که ارائه می‌دهد، یکی از بهترین نرم افزار CRM فارسی است. این‌ها تنها بخشی از ویژگی‌های CRM‌ دیدار هستند:

  • رضایت ۹۹ درصدی مشتریان از سیستم CRM‌ دیدار
  • پشتیبانی و سیستم تیکتینگ پیشرفته
  • ابزارها و داشبوردهای متنوع در CRM
  • به روز رسانی بر اساس نظرات مشتریان
  • سادگی و تجربه کاربری مناسب در استفاده از نرم افزار
  • امنیت بالای اطلاعات مشتریان
  • دوره آموزشی رایگان
  • هزینه مقرون به صرفه و مناسب

برای آشنایی بیشتر با نرم‌افزار دیدار و قابلیت‌های آن می‌توانید اطلاعات کاملی را در سایت دیدار به نشانی https://didar.me/ بیابید.

آدرس : تهران، شهرک غرب، زرافشان، درخشان، پلاک ۴۱، طبقه چهارم

شماره تماس : ۴۳۰۰۰۱۱۴-۰۲۱

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ