ازبکستان و روسیه قرارداد همکاری‌ نساجی امضا کردند

اقتصاد ایران: قرارداد سه جانبه بین اتحادیه «اوزتکستیل پروم»، «اسبربانک» و «Strategy Partners» برای توسعه روابط بلندمدت در زمینه‌های نساجی بین ازبکستان و روسیه در شهر «مسکو» امضا شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، در تاشکند، قرارداد سه جانبه بین اتحادیه «اوزتکستیل پروم»، «اسبربانک» و «Strategy Partners» برای توسعه روابط بلندمدت و افزایش رقابت در زمینه‌های نساجی بین ازبکستان و روسیه در شهر «مسکو» امضا شد.

در مراسم امضای این قرارداد «الهام حیدراف» رئیس اتحادیه کارخانجات نساجی ازبکستان «اوزتکستیل پروم»، «آناتولی پاپوف» معاون رئیس اجرایی «اسبربانک»، «والری پلوتنیکوف» همکار مدیریت «Strategy Partners» و همچنین نمایندگان سفارت ازبکستان در شهر «مسکو» حضور داشتند.

حیدراف در این مراسم اظهار داشت: بهره برداری از ابزارهای مالی معاصر «اسبربانک» در چارچوب قرارداد امضا شده یک گام مهم در توسعه همکاری در زمینه‌های نساجی ازبکستان و روسیه است.

پاپوف نیز گفت: همکاری‌های متقابل در زمینه صادرات مواد خام و فرآورده‌های ساخته شده، همگرایی کارخانجات و تنظیم طرح‌های مشترک و همچنین به کارگیری اصول توسعه پایدار برای ورود صنایع نساجی ازبکستان و روسیه به یک مرحله جدید کمک می‌کند. پیشبرد تصمیمات دیجیتالی و ابزارهای مالی در حلقه تولیدات برای همکاری‌های اقتصادی شرکت‌های روسیه و ازبکستان جهش تازه‌ای خواهد داد.  

بر اساس قرارداد امضا شده، طرفین برنامه ریزی می‌کنند ساز و کار تامین مالی را تعیین و شرایط طرح‌های سرمایه گذاری را تنظیم و در ایجاد تولیدات مشترک و روش صادرات مواد خام و فرآورده‌های ساخته شده همکاری کنند.   

این سند همچنین برای تعیین ابعاد اولویت‌دار همکاری‌ها، هماهنگی طرح‌های سرمایه گذاری مشترک، شکل گیری ساز و کارهای احتمالی تامین مالی صنایع نساجی دو کشور کمک خواهد کرد.

روسیه یکی از بزرگ ترین همکاران اقتصادی و بازرگانی ازبکستان است.

مبادلات بازرگانی این دو کشور در 8 ماه سال 2021 میلادی در سطح 3 میلیارد و 890 میلیون دلار قرار گرفته است.

در حال حاضر در ازبکستان بیش از 961 واحد شرکت مشترک با سرمایه‌گذاری روسیه فعالیت می‌کنند. در ازبکستان نمایندگی 64 شرکت روسیه به ثبت رسیده است.

در روسیه نیز بیش از 560 شرکت با شراکت سرمایه‌گذاران ازبکی در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

روسیه استقلال این کشور را در تاریخ 20 مارس سال 1992 میلادی به رسمیت شناخته و در همین روز بین این دو کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ