«هوش مصنوعی» محور الکامپ ۱۴۰۰ قرار گرفت

اقتصاد ایران: رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری درباره‌ «فناوری هوش مصنوعی» این موضوع را یکی از محورهای دارای اولویت در نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۰ عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران، حسین اسلامی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری درباره «اقتصاد دانش‌بنیان‬»، «فناوری هوش مصنوعی» و «نخبگان به‌عنوان سرمایه انسانی و زیرساخت توسعه کشور» گفت: بیش از گذشته در تلاشیم تا در بیست و ششمین دوره نمایشگاه الکامپ این موضوعات را در اولویت قرار دهیم.

وی ادامه داد: به ویژه در رابطه با موضوع هوش مصنوعی، کمیسیون هوش مصنوعی و علم داده سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران بیانیه‌ای صادر کرد و راهکارهایی ارائه داد که با توجه به صحبت‌های رهبری، ایران چطور می‌تواند جز ۱۰ کشور برتر حوزه هوش مصنوعی قرار گیرد.

رئیس هیأت مدیره نصر تهران گفت: همچنین اعضای کمیسیون هوش مصنوعی در این باره مصاحبه‌های متعددی با رسانه‌ها انجام دادند و ضمن تأکید بر اهمیت موضوع، از زوایای گوناگون به این مسئله پرداختند.

اسلامی با اشاره به اینکه به برخی از موضوعات طرح شده در حوزه هوش مصنوعی در نمایشگاه الکامپ امسال و همچنین رویدادهای جانبی آن پرداخته خواهد شد، افزود: با توجه به موضوع اقتصاد دانش‌بنیان، تمرکز بسیاری از کسانی که در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند، صرفاً بر موضوعات و ادبیات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نیست، بلکه تمرکز بر تحول دیجیتال است.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران تأکید کرد: برای دستیابی به تحول دیجیتال نیازمند دستیابی به نوعی نگاه متفاوت به اقتصاد هستیم. اقتصاد سنتی دیگر جوابگو نخواهد بود و اقتصاد دانش‌بنیان پیش‌نیاز پیشرفت آتی کشور است.

اسلامی با اشاره به مهاجرت بسیاری از نیروهای متخصص طی سال‌های اخیر به سایر کشورها ادامه داد: با مهاجرت نیروهای متخصص ما بخشی از سرمایه‌های انسانی خود را از دست داده‌ایم و در این رابطه چندی پیش در جلسه مفصلی با حضور کارشناسان، متخصصان و اعضای صنف فاوا در اتاق نصر تهران به آن پرداختیم.

وی گفت: رویدادهایی از جمله نمایشگاه الکامپ، از جمله رویدادهایی هستند که به ایجاد امیدآفرینی، تکاپو و فرصت‌سازی برای کار، فعالیت و ساخت آینده مطلوب‌تر در کشور کمک می‌کند.

اسلامی تأکید کرد: امیدواریم با توجه به گفته‌های رهبری درباره موضوع هوش مصنوعی و همسویی‌هایی که توسط دولت و سایر نهادهای حاکمیتی ایجاد می‌شود، شاهد بروز نقطه عطفی در کشور و همچنین حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان باشیم.

بیست و ششمین دوره نمایشگاه الکامپ با شعار راهبردی آینده بهتر با رویکرد سلامت محور، آموزش مجازی و کار از راه دور ۲۷ تا ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی توسط سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ