اضطراب نظام پولی جهان از بیت کوین

اقتصاد ایران: اقدامات جسورانه السالوادور و سایر کشورها در استفاده از بیت کوین و رمز ارزها نظام پولی جهان و صندوق بین‌المللی پول را دچار اضطراب و آشفتگی کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران ، در روزهای گذشته خبری منتشر شد که تمامی رسانه‌ها مدعی شدند، صندوق بین‌المللی پول در واکنش به اقدام اخیر السالوادور در قانونی کردن بیت کوین هشدار صادر کرده است. در میان فعالان این حوزه هم صحبت‌های زیادی پیرامون این واکنش مطرح شد. قاسم عباسی عضو کمیسیون بلاک چین و رمز ارز نظام صنفی رایانه‌ای کشور در خصوص واکنش صندوق بین‌المللی پول به گسترش نیوز گفت: آنچه در رسانه‌ها تحت عنوان هشدار و اخطار صندوق بین‌المللی پول به بانک مرکزی السالوادور منعکس شده است، بیشتر آمیخته به شیطنت خبری هوشمندانه است. احتمالاً توسط بانک‌ها و مؤسسات مالی که محور فعالیت آنها دلار است، مدریت شده.

عباسی اظهار کرد: در خصوص واقعیت این موضوع باید اشاره شود، بعد از آن که بانک مرکزی السالوادور بیت کوین را به عنوان پول رسمی کشور تعیین کرد و اخیراً نجیب ابوکیله رئیس جمهور السالوادور اعلام کرد، بزرگ‌ترین شهر استخراج بیت کوین با استفاده از انرژی گدازه‌های آتش‌فشانی را تأسیس خواهد کرد؛ بانک مرکزی السالوادور خواستار وامی معادل ۱.۳ دهم میلیارد دلار را تقدیم صندوق بین‌المللی پول شد. در واکنش به این خواسته، صندوق بین‌المللی پول در قالب یک توصیه‌نامه به بانک مرکزی السالوادور پیش نهاد (نه هشدار) داد، بیت کوین به عنوان پول رایج کشور استفاده نشود.

وی افزود: اقدامات جسورانه السالوادور و سایر کشورها در استفاده از بیت کوین و رمز ارزها نظام پولی جهان و صندوق بین‌المللی پول را دچار اضطراب و آشفتگی کرد. در متن پیشنهادی توصیه‌نامه صندوق بین‌المللی پول به بانک مرکزی السالوادور اشاره شده است که بیت کوین دچار نوسانات زیادی است. در نتیجه این روند ثبات پولی السالوادور غیرقابل کنترل خواهد بود.

صندوق بین‌المللی پول به مزایای بیت کوین اعتراف کرده است

عضو کمیسیون بلاک چین و رمز ارز نظام صنفی رایانه‌ای کشور تأکید کرد: در این توصیه‌نامه صندوق بین‌المللی پول اعتراف کرده است که به خوبی از فواید و مزایای و سرعت نقل و انتقال بیت کوین و بستر آن مطلع است. البته در کنار این مزایای بی شمار اظهار نگرانی درباره ثبات پولی السالوادور کرده است. در نتیجه صندوق بین‌المللی پول به طور غیر مستقیم فواید و مزایای استفاده از بستر بیت کوین و ارزهای دیجیتال را به صورت کامل پذیرفته است.

عباسی خاطرنشان کرد: بانک مرکزی السالوادور نیز توضیحی ارائه داده است که بر اساس آن اعلام شد، یک سوم مردم این کشور به دلایل مختلف از داشتن حساب بانکی محروم هستند، با استفاده از بیت کوین تمامی این افراد دارای حساب بانکی مؤثر و کارآمد شدند. افراد در دورترین نقاط جغرافیایی السالوادور در حال حاضر صاحب حساب بانکی شده‌اند و خریدوفروش انجام می‌دهند.

وی افزود: ریاست بانک مرکزی السالوادور اشاره به مهاجرین بسیار زیاد از السالوادور کرده است که در امریکا و اروپا زندگی می‌کنند. آنها برای ارسال پول و حمایت از خانواده‌هایشان به راحتی، بدون پرداخت هزینه و اتلاف وقت درآمدهای خود را به خانواده خود می‌فرستند. رئیس بانک مرکزی السالوادور با اشاره به این موضوع که نوسانات بین کوین به دلیل نو پا بودن این دارایی بخشی از ماهیت آن است. پیش‌بینی کرده‌اند که در آینده نزدیک بیت کوین باثبات‌تر خواهد شد. برخلاف دلار که در دهه‌های مختلف ارزش ذاتی خود را از دست می‌دهد، بیت کوین دارای ارزش بیشتر و بیشتر می‌شود.

عضو کمیسیون بلاک چین و رمز ارز نظام صنفی رایانه‌ای کشور در پایان گفت: بیت کوین برخلاف دلار و سایر پول‌های رایج مثل یورو ویژگی بارزی به اسم دارایی مدرن دارد. ارزش این دارایی مشابه دلار و نقره است و نه تنها با گذر زمان حفظ می‌شود، بلکه ارزش‌آفرینی نیز می‌کند. همچنین بر خلاف دلار و سایر دارایی های با ارزش قابلیت انتقال فوق‌العاده سریع دارد. حتی به اندازه‌های بسیار کوچک قابل‌انتقال است. در حال حاضر به پایان عصر تسلط نظام جهانی پولی، تسلط بر اقتصاد جهان و در رأس آن تسلط صندوق بین‌المللی پول در جهان نزدیک می‌شویم.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ