دولت عقب ماندگی تاریخی اقتصاد ایران را رفع می کند

اقتصاد ایران: بندرعباس - معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: توجه جدی به تقویت کارآفرینان و فعالان اقتصادی دارد و عقب ماندگی تاریخی ایران را در بحث اقتصاد رفع می کند.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران ،  محسن رضایی پیش ازظهر پنجشنبه در نشست شورای گفت وگوی دولت با بخش اقتصادی که با حضور استاندار هرمزگان در بندرعباس برگزار شد، افزود: بسیجی‌ها، رزمندگان و مدافعان کشور در جنگ بزرگ اقتصادی پیشران جهش بزرگ اقتصادی محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: دولت توجه جدی به تقویت کارآفرینان و فعالان اقتصادی دارد چرا که این توجه برای مردم آسایش به همراه دارد و عقب ماندگی تاریخی ایران را در بحث اقتصاد رفع می‌کند و باعث می‌شود ایران اسلامی جایگاه واقعی خود را در اقتصاد بین الملل به دست بیاورد البته یک سری از مشکلات فعالان اقتصادی مربوط به اصلاح آئین نامه‌ها است و ما مطالب را یادداشت کردیم و بر اساس قانون آنها را دنبال خواهیم کرد.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری اظهار داشت: دشمنان از ابتدای انقلاب تلاش کرده اند تا با زور یا تحریم جلوی پیشرفت ایران نوظهور را در منطقه بگیرند و مانع شکل گیری یک ایران قدرتمند و پیشرفته شوند و برای این امر جنگ‌ها و ترورها و موانعی درست کرده اند امادر ۴۰ سال گذشته ملت ایران انصافاً کارنامه بسیار خوبی از خود بر جای گذاشته است و با دست خالی امنیت و اقتدار را در کشور شکل داد و امروز نیز آماده یک جهش بزرگ اقتصادی است.

رضایی تصریح کرد: امروز فرصت خوبی در کشور وجود دارد ما از نظام قدرتمند، رهبری فرزانه، ملتی بزرگ و بسیج ملی برخوردار هستیم و نیاز داریم با یک عزم و اراده ملی امور را پیش ببریم که البته این امر باید از دولت و دولتی‌ها شروع شود و همه قوا باید دست به دست هم دهند تا خیزش و جهاد آرمانی صورت گیرد.

وی درخصوص استان هرمزگان نیز بیان داشت: برای توسعه استان هرمزگان نیاز به یک طرح و برنامه داریم که نیاز است با تلاش استاندار و همه فعالان اقتصادی طرح توسعه استان تدوین شود هر چند که این طرح قبلاً هم وجود داشته است اما نیاز به بازنگری در طرح گذشته و تمرکز بخشی به آن است و تمام بخش‌ها در استان هرمزگان باید در طرح توسعه دیده شود و به صادرات در حوزه ملی و استانی نیز نگاه ویژه ای وجود داشته باشد.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری که امروز از مجتمع بندری شهید، گمرک و کالاهای اموال تملیکی بازدید داشت، یاد آورشد: بخشی از تورم کشور مربوط به حمل و نقل کالاهای ها هست و تأخیر در ترخیص حدوداً یک درصد به قیمت تمام شده محصول افزایش می‌دهد که باید در این امر هم سرعت کار بالا رود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ