بررسی تخلفات مالی با استفاده از هوش مصنوعی

اقتصاد ایران: اداره مالیات بر درآمد یکی از ایالات استرالیا برای بررسی احتمال پرداخت مبالغ مازاد به برخی افراد یا مصرف نادرست کمک‌های مالی کرونایی از هوش مصنوعی کمک می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران  به نقل از زد دی نت، در دوره شیوع ویروس کرونا سازوکارهای مالی در بسیاری از ادارات و سازمان‌های دولتی و خصوصی برهم خورد و روش‌های قبلی محاسبه حقوق و پرداخت پاسخگوی شرایط جدید نبود. از همین رو استفاده از فناوری‌های جدید مانند هوش مصنوعی برای غلبه بر این مشکل در ماه‌های اخیر متداول شده است.

اداره مالیات بر درآمد ایالت نیوساوت ولز استرالیا قصد دارد از یک سیستم قانونی استفاده کند که الگوهای نامنظم موجود در داده‌ها را شناسایی و تقویت کرده و از طریق یک فرآیند مدل‌سازی این الگوها را مورد بررسی قرار می‌دهد تا احتمال تقلب و کلاهبرداری مالی به سرعت شناسایی شود.

در استرالیا حدود ۲۵۰ هزار کسب و کار مبالغی را در قالب کمک‌های مختلف مالی در دوره شیوع ویروس کرونا دریافت کرده‌اند و بررسی اینکه این مبالغ به چه شیوه‌ای صرف شده و آیا در این زمینه کلاهبرداری یا تقلبی صورت گرفته یا خیر، به یک دغدغه مبدل شده است.

اداره مالیات بر درآمد نیوساوت ولز از سال ۲۰۱۸ به استفاده از فناوری هوش مصنوعی برای شناسایی افرادی روی آورده که بدهی‌های مختلفی دارند، اما واقعاً از توان پرداخت سریع آن برخوردار نیستند و باید از اقدام قانونی علیه آنها جلوگیری شود. استفاده از هوش مصنوعی در این حوزه سالانه منجر به شناسایی ۱۵ هزار نفر شده و برای حل مشکلات آنان از روش‌هایی همچون هدایت شغلی، ارائه خدمات اجتماعی، مشاوره، یا توانبخشی استفاده شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ