رابطه شبکه های اجتماعی با ریسک بالای ابتلا به افسردگی

اقتصاد ایران: آخرین بررسی ها در مورد ارتباط بین استفاده از رسانه های اجتماعی و افسردگی، نشان می دهد که این دو در راستای هم قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران به نقل از مدیسن نت، دکتر «روی پرلیس»، نویسنده اصلی این مطالعه جدید از بیمارستان عمومی ماساچوست در بوستون آمریکا، می‌گوید: «رابطه بین رسانه‌های اجتماعی و سلامت روان موضوع بحث‌های زیادی بوده است.»

وی خاطرنشان کرد: «از یک طرف، رسانه‌های اجتماعی راهی برای افراد است تا با یک جامعه بزرگ‌تر ارتباط برقرار کنند و اطلاعاتی را در مورد چیزهایی که مورد علاقه آنها است به دست آورند. از سوی دیگر، حتی قبل از اینکه اطلاعات نادرست گسترده در این پلتفرم‌ها شناسایی شود، این احساس وجود داشت که ممکن است جوانان تحت تأثیر منفی قرار گیرند.»

مطالعه جدید به دنبال یک نگاه یک ساله به استفاده از رسانه‌های اجتماعی و شروع افسردگی در میان حدود ۵۴۰۰ بزرگسال بود. هیچ یک از شرکت کنندگان، حتی افسردگی خفیف را در ابتدا گزارش نکردند.

اما در بررسی‌های متعدد در طول ۱۲ ماه، وضعیت افسردگی در برخی از پاسخ دهندگان بدتر شده بود. این ریسک با استفاده از سه سایت رسانه اجتماعی بسیار محبوب افزایش بیشتری داشت: Snapchat، Facebook و TikTok.

پرلیس در ادامه افزود: «یک توضیح احتمالی برای نتایج ما این است افرادی که در معرض خطر افسردگی هستند، حتی اگر در حال حاضر افسرده نباشند، احتمال بیشتری برای استفاده از رسانه‌های اجتماعی دارند. دیگر این که رسانه‌های اجتماعی در واقع به افزایش این ریسک کمک می‌کنند.»

برای بررسی آسیب‌پذیری بزرگسالان، تیم تحقیق بر روی کاربران رسانه‌های اجتماعی ۱۸ سال و بالاتر (میانگین سنی: نزدیک به ۵۶ سال) متمرکز شد.

همه یک نظرسنجی اولیه در مورد استفاده از پلتفرم‌هایی مانند فیس بوک، اینستاگرام، لینکدین، پینترست، تیک تاک، توئیتر، اسنپ چت و / یا یوتیوب را تکمیل کردند.

همچنین از شرکت کنندگان در مورد عادات توجه به اخبار و دسترسی به پشتیبانی اجتماعی در زمانی که احساس غم یا افسردگی می‌کردند، سوال شد.

در اولین نظرسنجی هیچ کدام نشانه‌ای از افسردگی را نشان ندادند. اما پس از تکمیل حداقل یک پیگیری مشابه، تقریباً ۹ درصد افزایش معنی‌دار در نمره خطر افسردگی آنها مشخص شد.

محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ