نخستین دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی اتاق اصناف در رشت گشایش یافت

اقتصاد ایران: گیلان_ اولین دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی با هدف رسیدگی و حل مشکلات واحدهای صنفی و تولیدی گیلان روز پنجشنبه با حضور مسئولان دادگستری ، اتاق بازرگانی و اتاق اصناف مرکز گیلان در رشت آغاز به کار کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان در حاشیه افتتاح این دبیرخانه در گفت و گو با  خبرگزاری اقتصادایران، اظهار داشت: دفتر ستاد اقتصاد مقاومتی در اتاق اصناف گیلان با دستور رئیس قوه قضائیه تشکیل شد.

احمد آقایی افزود: این ستاد به منظور صیانت و حمایت از اصناف ، بنگاه‌های تولیدی کوچک، بزرگ و کسبه و  و بررسی و رفع مشکلات و حمایت از تولیدکنندگان تشکیل و افتتاح شده است .

وی ادامه داد: اگر این واحدهای صنفی مشکلاتی در حوزه کاری و یا مشکلاتی با سایر دستگاه‌ها داشته باشند، پرونده آنان قبل از ورود به حوزه دستگاه قضایی، توسط این کارگروه مورد رسیدگی قرار می گیرد تا مشکلات به وجود آمده برطرف شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان به اعضای این کارگروه نیز اشاره و بیان کرد: یکی از معاونان دادگستری به عنوان رئیس این کارگروه است و سایر اعضای آن نیز، رئیس اتاق بازرگانی، رئیس اتاق تعاون، رئیس اتاق اصناف و سه نفر از اعضای منتخب اتاق اصناف هستند.

آقایی خاطرنشان کرد: با وجود تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی برای مقابله با نظام مقدس اسلامی، مقام معظم رهبری برای عقیم سازی این تحریم ها توصیه به اقتصاد مقاومتی و توجه به داشته‌های داخلی و استقلال در مقابل وابستگی را خواستار شدند که در این راستا، این کارگروه می‌تواند موثر باشد.

وی ادامه داد: هم اینک نیز قوای سه گانه در جهت حمایت از تولید و کسب و کار گام بر می دارند و در گیلان نیز خوشبختانه اقدامات ارزنده ای انجام و گام های موثری برداشته شده است و با راه اندازی دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی در گیلان، صیانت از کسب و کار و حمایت از اصناف گیلان مدنظر ما می‌باشد.

وجود ۱۴۵ هزار واحد صنفی در گیلان

همچنین رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان در افتتاح دبیرخانه ستاد مقاومتی در رشت اظهار کرد: حدود ۱۴۵ هزار واحد صنفی در گیلان فعالیت دارند که از این تعداد ، حدود ۱۲۵ هزار واحد صنفی، دارای پروانه هستند.

جلال الدین محمدشکریه افزود: به طور حتم تعدادی از این واحدهای صنفی مشکلاتی را با سایر دستگاه های اجرایی دارند که با توجه به تشکیل این دبیرخانه، این مشکلات قبل از ورود به چرخه قضایی به منظور برطرف شدن در این مرکز مورد بررسی قرار می‌گیرد .

وی ابراز امیدواری کرد، با همکاری خوب دستگاه قضا در گیلان و همچنین با استفاده از ظرفیت و تجارب ارزنده اتاق بازرگانی، مشکلات اصناف در گیلان کاهش یافته و به حداقل برسد تا شاهد افزایش تولید و بهره‌وری در این استان باشیم.

  گیلان با ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت حدود ۱۴۵ هزار واحد صنفی دارد که از این تعداد ، حدود ۱۲۵ هزار واحد صنفی، دارای پروانه هستند.   

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ