در جلسه ستاد زراعت چوب گیلان؛

تأکید استاندار بر صیانت از اقلیم گیلان و جنگل‌های هیرکانی

اقتصاد ایران: گیلان_استاندار گیلان بر صیانت و مراقبت از اقلیم استان و جنگل‌های هیرکانی تأکید کرد و گفت: بایستی باقیمانده تعهدات شش هزار و ۶۰۰ هکتار از طرح زراعت چوب ، به صورت فازبندی طی مدت دو سال اجرایی شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، اسدالله عباسی در جلسه ستاد زراعت چوب گیلان بر لزوم وجود همت و اراده برای تقویت مزیت‌های نسبی استان از جمله زراعت چوب تأکید و تصریح کرد: باید از اقلیم گیلان و جنگل‌های هیرکانی صیانت و مراقبت کنیم و با افزایش سطح زراعت چوب گامی مؤثر در احیاء آن برداریم.

وی با تأکید بر تلاش مضاعف برای قطع حداقلی درختان در مسیر توسعه استان و اجرای پروژه‌ها، افزود: باقیمانده تعهدات شش هزار و ۶۰۰ هکتار از طرح زراعت چوب باید به صورت فازبندی طی مدت دو سال  اجرایی شود.
 
نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم، گفت: در اجرای طرح زراعت چوب نباید زمان را از دست دهیم و از هر ظرفیتی برای تقویت آن باید استفاده شود.
 
وی بر ضرورت شناسایی مزیت‌های هر منطقه تأکید و اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح، کشت در زمین‌های بلااستفاده مستعد است و باید تلاش کنیم در کنار درختکاری، اراضی شالیزاری مورد استفاده  حفظ شود.
 
استاندار گیلان، بهره‌وری بیشتر برای کشاورزان را در اجرای طرح زراعت چوب بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: به هر میزان که نیازمندی‌های صنایع سلولزی، پالت سازان و مشاغل مرتبط با چوب تأمین شود شاهد کاهش قاچاق خواهیم بود.
 
وی با تأکید بر بهره‌گیری از ظرفیت بسیج، شوراهای اسلامی و آحاد مردم در مسیر صیانت از جنگل‌ها و جلوگیری از تعدی به این مناطق، گفت: موضوع مهم کشت و اهمیت ترویج زراعت چوب باید از طریق رسانه‌ها و صدا و سیما اطلاع‌رسانی شود.
 
عباسی بر لزوم همکاری دستگاه‌های متولی در جهت اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در پنج هزار و ۲۰۰ هکتار تأکید و تصریح کرد: باید تولید چوب از مسیر زراعت میان مردم ، رقابتی شود تا شاهد منافع و درآمد بیشتر آنان باشیم.
 
وی با اشاره به اینکه باید با اجرای این طرح فرصت‌های شغلی جدید فراهم شود، گفت: حداقل ۳۰ هزار هکتار از اراضی مستثنیات پیش‌بینی شده و بایستی امکانات لازم و تسهیلات حمایتی در اختیار متقاضیان قرار گیرد.
 
نماینده عالی دولت در گیلان به تدوین بسته‌های حمایتی طرح زراعت چوب اشاره و تهیه بسته‌های فرهنگی را مورد تأکید قرار داد و افزود: با حفاظت از جنگل به عنوان سرمایه ملی که از تأکیدات رهبر معظم انقلاب است باید اقتصاد منطقه را گسترش دهیم.
برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ