لطمه کرونا به صنعت سینما/

سینماها با رعایت پروتکل ها برای حضور مردم امن است

اقتصاد ایران: ساری- مدیر امور سینمایی حوزه هنری مازندران با بیان اینکه کرونا به صنعت سینما و سینماداران لطمه زیادی زده، گفت: با توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی، سینماها برای حضور مردم امن است.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران ،سیدعلی سیدپور با بیان اینکه سینماهای بهمن بهشهر و آمل، سپهر ساری و شقایق نوشهر تحت پوشش حوزه هنری است، گفت: سینماها در قبل از کرونا شرایط خوبی داشتند ولی در دوران کرونا ضربه مهلکی به این صنعت زده شده است.

وی با اظهار اینکه حوزه هنری تلاش خود را کرده تا سینماها را بازنگه دارد تا نیروها بیکار نشوند و رسالت سینماداری را ارائه کند، افزود: در اواخر سال قبل با شدت گرفتن کرونا، مدتی سینما تعطیل شد ولی در اوایل سال جاری سینما را باز کردیم.

وی با اشاره به انبوه مشکلات سینماداری اظهار داشت: یکی از مشکلات این بود که فیلم برای نمایش نداشتیم و سپس به این نتیجه رسیدیم که با مشارکت سینماگران، سینما را راه بیندازیم تا این صنعت زمین نخوریم.

سیدپور با اظهار اینکه به رغم شرایط رکود نسبت به پرداخت حقوق کارکنان اقدام شده است، گفت: اکنون شاهد عرضه خوب فیلم‌ها در سینماها هستیم.

مدیر امور سینمایی حوزه هنری مازندران با اشاره به اکران خصوصی فیلم‌ها برای اصحاب رسانه‌ها یادآور شد: عدم تبلیغات فیلم و سینما در صدا و سیما به این صنعت لطمه زیادی زده است.

سینماها برای حضور مردم امن است

سیدپور یادآور شد: طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، سینما در اشاعه بیماری کرونا تأثیری ندارد زیرا سالن‌ها دارای فضای بزرگ با سقف‌های بلند هستند و برای رعایت شیوه نامه‌ها صندلی‌ها را فاصله صندلی‌ها را بیشتر کردیم.

وی با بیان اینکه سینما برای مردم امن هستند، گفت: عموماً ظرفیت سینماها بالا است و به عنوان نمونه سینما سپهر ساری دارای هزار صندلی بوده که در شرایط کرونایی حداکثر ۲۰۰ نفر را پذیرش می‌کنیم.

مدیر امور سینمایی حوزه هنری مازندران با اظهار اینکه فاصله مخاطبان برای تماشای فیلم ۱۵ متر است، گفت: در بدو ورود برای تماشای فیلم، نسبت به انجام تست از مخاطبان اقدام می‌شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون چند فیلم را نمایش دادیم، گفت: در حال حاضر فیلم قهرمان ساخته اصغر فرهادی، دینامیت، درخت گردو روی پرده اکران قرار دارند.

سیدپور با عنوان اینکه شرایط فروش فیلم‌ها به رغم کرونایی بودن مطلوب است، گفت: تاکنون فروش دینامیت خوب بوده و پیش بینی می‌شود قهرمان نیز گیشه خوبی داشته باشد.

مدیر امور سینمایی حوزه هنری مازندران تصریح کرد: در حال حاضر سانس‌های بعدازظهر و عصر مخاطب بیشتری دارند و خوشبختانه استقبال خانواده‌ها از سینما رو به افزایش است.

نوسازی سینماهای مازندران

وی با اظهار اینکه سینما به مردم تعلق دارد و از مردم انتظار داریم از صنعت سینما استقبال کنند، گفت: امیدواریم با استقبال مردم شاهد آن نباشیم که چراغ سینماها رو به خاموشی رود زیرا در گذشته سینماهای زیادی در استان فعال بود و طی زمان برخی از آنها تعطیل شدند.

سیدپور با بیان اینکه حوزه هنری پرچمدار سینما در کشور است، درباره نوسازی سینماها گفت: در مازندران احداث پردیس سینما ایران با هفت سالن سینما کلنگ زنی شده و درحال دریافت مجوزهای آن هستیم و انتظار بیشتری از شهرداری ساری داریم..

مدیر امور سینمایی با اشاره به اینکه در نوشهر و مجتمع همافران نیز سالنی در اختیار حوزه هنری قرار داده می‌شود، گفت: همچنین بنا داریم سینما سپهر ساری را نوسازی و تعداد سالن‌ها افزایش دهیم.

وی گفت: سینما یک صنعت و المان فرهنگی شهری به شمار می‌رود و از مسئولان تقاضا داریم تا حمایت‌های لازم را به عمل آورند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ