فروش ۱۸ هزار میلیاردی شرکت های پارک علم و فناوری

اقتصاد ایران: مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم از افزایش فروش شرکت‌های مستقر در پارک‌های علم و فناوری خبر داد و گفت: در سال گذشته میزان فروش این شرکت‌ها به بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان رسید.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، بهنام طالبی در نشست روسای پارک‌های علم و فناوری که امروز با حضور وزیر علوم برگزار شد گفت: از مجموع ۴۹ پارک علم و فناوری در کشور، ۲۸ پارک منطقه‌ای است که در قالب ۴ منطقه فناوری دسته‌بندی شده‌اند.

وی افزود: ۵ پارک علم و فناوری مربوط به دستگاه‌های اجرایی است که مجوزشان از وزارتخانه‌های مرتبط صادر شده، ۱ پارک خصوصی، ۱ پارک وابسته به ریاست جمهری (پارک پردیس)، ۳ پارک وابسته به جهاد دانشگاهی و ۱۱ پارک علم و فناوری دانشگاهی مشغول فعالیت هستند که ۹ پارک دانشگاهی با وزارت علوم مرتبط است، ۱ مورد با وزارت بهداشت و ۱ مورد هم وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی است.

سرپرست دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری اظهار داشت: طی ۲ دهه اخیر، تعداد پارک‌های علم و فناوری روند افزایشی داشته است و این افزایش، زمینه رشد واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان را فراهم کرده است.

وی با اشاره فعالیت ۲۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان در سال ۱۳۹۹ گفت: حدود ۶۵ هزار شاغل در واحدهای فناور کشور وجود دارد و نکته حائز اهمیت این است که مدارک تحصیلی ۷۵ درصد این شاغلین، کارشناسی و بالاتر از کارشناسی است و ۴۶ درصد دارای مدرک کارشناسی، ۲۳ درصد کارشناسی‌ارشد و ۸ درصد دارای مدرک دکتری هستند.

وی با اشاره به بحث درآمدزایی پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد افزود: فروش شرکت‌ها و مراکز رشد، در سال گذشته روند افزایشی داشته به طوریکه بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان فروش شرکت‌های مستقر در پارک‌های کشور بوده است.

طالبی ادامه داد: طی سال‌های اخیر در بحث صادرات به دلیل اعمال تحریم‌ها سیر نزولی داشته‌ایم. نکته مهم دیگری که باید به آن اشاره کنیم تعداد متقاضیان پذیرش در پارک‌ها و مراکز رشد است که سیر نزولی داشته است، به همین دلیل باید در این خصوص چاره‌ای اندیشید و یکی از راه‌حل‌های پیش‌رو، تشکیل معاونت نوآوری و فناوری است.

وی یکی از وظایف اصلی پیش روی معاونت فناوری و نوآوری را رسیدگی به امور ایجاد و شکل‌گیری فناوری در نهادهای تحقیقاتی و آموزش‌عالی دانست که وزیر علوم در برنامه پیشنهادی خود به مجلس شورای اسلامی آن را مطرح کرده است.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ