اختصاصی اکونیوز/

سایه سنگین رکود و تعطیلی بر صنعت چاپ اصفهان

اقتصاد ایران: اصفهان- رئیس اتحادیه صنعت چاپ استان اصفهان از تعطیلی 60 درصدی واحد های صنفی این حوزه طی دوماه گذشته خبرداد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،صنعت چاپ استان اصفهان یک حوزه شغلی مهم و قدیمی است که این روز ها به دلیل کمبود مواد اولیه یعنی کاغذ دچار تعطیلی و رکود شده است.
محمد انصاری رئیس اتحادیه صنعت چاپ استان اصفهان در گفت و گوی با اکونیوز اظهار داشت: مشکل اصلی این صنعت تحریم کاغذ است که امروزه بیشتر واحد های صنفی ما به کاغذ کافی نیازمند هستند.
وی افزود: این کمبود مواد اولیه 60 درصد از واحد های صنفی این حوزه را به تعطیبی کشانده و 3 هزار نفر بیکار شدند. رئیس اتحادیه صنعت چاپ استان اصفهان تاکید کرد:بر اساس امار های به دست آمده میزان تولید محصولات چاپی در واحد های صنفی در سال جاری 40 درصد کمتر از سال قبل شده است.
انصاری گفت:این مواد اولیه 70 درصدش وارداتی است و فقط 30 درصد آن را خود استان تولید می کند به همین خاطر است که بیشتر افراد وارد شده در این شغل دچار کمبود درآمد مالی و رکود شده اند.
وی افزود:در حال حاضر در تلاش هستیم تا بخش مهمی از کاغذ مورد نیاز خود را از استان های تهران و مشهد خریداری کنیم.

*تورم صنعت چاپ به وضوح در جامعه دیده می شود*
محمد امیری دبیر اتحادیه صنعت چام استان اصفهان هم در این باره اشاره کرد:امروزه بیشتر مردم از کاهش چاپ بسیاری از کتاب های علمی و غیر علمی گلایه مند هستند که باعث شده تا فروشندگان و انتشاراتی ها هم دچار کمبود درآمد مالی شوند.
وی افزود: متاسفانه به خاطر مشکلات به وجود آمده و کاهش چاپ محصولات بسیاری از کتب کمک درسی ویژه دانش آموزان کنکوری در فروشگاه های سطح شهر دچار کمبود شده است.
امیری ادامه داد: امید واریم دولت جدید در رفع مسائل و مشکلات صنف ما هر چه سریع تر اقدامات لازم را به کار گیرد تا بتوانیم نیاز کتاب جامعه را برطرف کنیم.
وی اضافه کرد:لازم به ذکر است که این کمبود و کاهش چاپ باعث شده تا قیمت محصولات در بازار 2 برابر شود و دغدغه مردم جامعه را بیشتر کند. 

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ