وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

برقراری عدالت فرهنگی اولویت وزارت ارشاد است

اقتصاد ایران: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: استان های مختلف کشور دارای ظرفیت های ویژه فرهنگی است و در این راستا برقراری عدالت فرهنگی از اولویت های این وزارتخانه در چهار سال پیش رو است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،محمد مهدی اسماعیلی شامگاه پنج شنبه در مراسم افتتاح کتابخانه عمومی امام خامنه ای (مدظله العالی) سنندج اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی بوده و باید مبحث فرهنگ در کشور همواره در برنامه‌ها ارجحیت داشته باشد.

وی افزود: استان‌های مختلف کشور دارای ظرفیت‌های ویژه و منحصر به فردی بوده و در این راستا برقراری عدالت فرهنگی در کشور از اولویت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در چهار سال پیش روست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: تمرکز زدایی از پایتخت و واگذاری امور به استان‌ها از جمله برنامه‌های محوری این وزارتخانه خواهد بود و استان‌هایی همچون کردستان در این راستا ویژه نگریسته می‌شوند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: کردستان سرزمین علم، فرهنگ و هنر بوده و در قرون متمادی مایه فخر ایرانیان بوده است.

وی افزود: این استان در ایام هشت سال دفاع مقدس نیز تجلی عرفان و مکتب شهادت بوده و ۱۸ هزار شهید مهاجر و پنج هزار و ۴۸۰ شهید انصار سندی پرافتخار برای این استان است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تصریح کرد: تمامی زمینه‌ها برای توسعه فرهنگی کردستان فراهم است و افتتاح کتابخانه عمومی امام خامنه ای (مدظله العالی) در همین راستاست.

اسماعیلی افزود: کتابخانه مرکزی امام خامنه‌ای سنندج مجموعه‌ای بی‌نظیر در غرب کشور بوده و هدیه رهبر معظم انقلاب به مردم کردستان است.

وی تصریح کرد: برخی از خدماتی که کتابخانه مرکزی امام خامنه‌ای سنندج ارائه می‌دهد در هیچ جای کشور ارائه نمی‌شود و این افتخاری برای حوزه فرهنگ کردستان است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر تکریم نخبگان فرهنگی این استان اظهار کرد: کردستان در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری در کشور پیشتاز است و در برنامه ریزی های پیش رو برای تقویت حوزه فرهنگ و هنر این استان اعتبارات ویژه ای در نظر گرفته می‌شود.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ