چرا دندان های شیری با وجود عمر کوتاهی که دارن مهم هستند؟

اقتصاد ایران: شما هم تصور می کنید که دندان شیری کودکان اهمیتی ندارد و باید به خرابی آن بی اهمیت بود؟ اگر این طوری فکر می کنید، خوب پیشنهاد ما این هست که ادامه مطالب را اصلا از دست ندهید، زیرا دقیقا برای خود شما آماده شده باشد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،این مطلب توسط سایت مدی مدیا ارایه کننده نرم افزار مطب و نوبت دهی آنلاین تهیه شده است.

اهمیت دندان شیری برای کودکان چیست؟

دندان های شیری کودکان بعد از چند سال می افتد و به جای آن دندان دائمی رشد می کند. این افتادن دندان ها باعث نمی شود که اهمیتی نداشته باشند و آن ها را جدی نگیرید. در ادامه لیستی ارائه داده ایم که با این اهمیت ها بیشتر آشنا شوید.

زیبایی کودک

دندان ها از مهم ترین قسمت های بدن هستند که بر روی زیبایی تاثیر دارند. طبیعتا شیری یا دائمی بودن این دندان ها تاثیری بر روی نقش آن ها روی زیبایی ندارد. هیچ کدام از ما نمی خواهیم زیبایی کودک خود را زیر سوال ببریم. اینکه بگوییم دندان شیری می افتد پس، به آن اهمیت ندهیم، باعث می شود که زیبایی کودک خود را زیر سوال ببریم.

اعتماد به نفس بالاتر

اعتماد به نفس از کودکی در هر کسی شکل می گیرد مسلما اگر کودک ما اعتماد به نفس بالایی داشته باشد در آینده هم موفق تر خواهد بود. زیبایی یکی از مهم ترین عواملی است که باعث اعتماد به نفس کودک شما می شود.

به این موضوع دقت داشته باشید که زیبایی در افراد بزرگسال هم یکی از عوامل های زیبایی ست، این عامل در کودکان هم اهمیت بسیار بالایی دارد. با داشتن دندان های شیری سالم، این زیبایی بیشتر نمایان می شود و در نتیجه کودک شما اعتماد به نفس بیشتری خواهد داشت.

دندان دائمی سالم تر

تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که سلامت دندان های شیری می تواند بر روی سلامت دندان های دائمی هم تاثیر بگذارد؟ باید بگوییم که بله دقیقا همینطور است. شاید برای شما جالب باشد که ریشه یا همان جوانه دندان دائمی، در زیر دندان های شیری رشد می کنند.

به همین دلیل اگر دندان های شیری زودتر از آنچه که باید بی افتند، باعث می شوند که دندان های دائمی رشد خوبی را نداشته و به نوعی کج رشد کنند.

تکلم راحت تر و بهتر

احتمالا همه ما این موضوع را به خوبی می دانیم که دندان ها بر روی تکلم تاثیر می گذارند. مهم نیست دندان شیری یا دائمی باشد، وجود آن در دهان باعث می شود که تکلمی بهتر را داشته باشیم. از این رو کودک شما برای آن که بتواند به راحتی صحبت کند، باید دندان های سالمی در دهان خود داشته باشد.

راه های نگهداری از دندان شیری

احتمالا این سوال برای شما هم پیش آمده است که خوب چطوری باید از دندان های شیری نگه داری کرد؟ جواب این سوال خیلی ساده است. همان کارهایی که برای دندان دائمی انجام می دهید را برای دندان شیری هم انجام دهید.

  • دندان های شیری هم باید هر شب به طور صحیح مسواک شوند. مسواک زدن را از همان کودکی به فرزند خود یاد دهید.
  • کودک شما به دهان شوی هم نیاز دارد پس، دهان شوی مناسب را برای او تهیه کنید.
  • اگر دندان یا دندان های شیری کودک شما دچار پوسیدگی شد، باید آن را ترمیم کنید. متاسفانه عده ای تصور می کنند که دندان های شیری نیازی به مراجعه به دندان پزشک، درمان یا ترمیم ندارند که اصلا اینطور نیست.

انتخاب یک دندان پزشک مناسب

کودکان روحیه حساسی دارند. تصور کنید که کودک شما با مراجعه به دندان پزشک بترسد یا برخورد بدی با او شود. این ترس و ناراحتی در وجود او ریشه پیدا می کند و با او رشد خواهد کرد. از این رو به شما پیشنهاد می دهیم در انتخاب پزشک معالج کودک خود دقت بسیاری به خرج دهید.

علاوه بر این پزشکی که برای کودک خود انتخاب می کنید، باید مهارت بالایی داشته باشد. همانطور که می دانیم، کودکان فک کوچکی دارند، از این رو کار کردن روی دندان های آن ها سختی خاص خود را دارند.

در نهایت خبر خوبی را برای شما آماده کرده ایم. مجموعه مدی مدیا در کنار شما خواهد بود تا با حوصله دندان پزشک مورد نظر خود را انتخاب کنید و برای خود نوبت رزرو کنید. دقت داشته باشید که پزشک های عضو در مجموعه مدی مدیا همگی مهارت بالایی دارند و از بین تعداد بسیاری انتخاب شده اند.

از این رو دیگر نگرانی خاصی در مورد کودک خود نخواهید داشت. با وجود مدی مدیا مشکلات نوبت دهی و وقت هایی که در مطب دکترها هدر می رفت هم حل شده است. شما به صورت آنلاین در سایت https://www.medimedia.ir  نوبت خود را رزرو می کنید.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ