ایجاد ۱۰ هزار فرصت شغلی در پایاب سد خدا آفرین

اقتصاد ایران: اردبیل-استاندار اردبیل گفت: پایاب سد خداآفرین با ظرفیت اشتغال ۱۰ هزار نیروی انسانی مهم‌ترین اتفاق حوزه اقتصاد استان اردبیل است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، سید حامد عاملی به برنامه‌های سفر رئیس جمهور به استان اردبیل اشاره و اظهار کرد: رئیس جمهور در سفر یک روزه به استان اردبیل ابتدا از پروژه‌های مهم استان بازدید کرده و در جریان مشکلات و موانع پیشرفت این فعالیت‌های عمرانی قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در شرایط کرونایی با توجه ضرورت رعایت سلامت مردم، بازدید عمومی با رئیس جمهور برگزار نخواهد شد، افزود: تشکیل جلسه با منتخبین و تعدادی از اقشار به نمایندگی از مردم با هدف بررسی مسائل و مشکلات طیف مختلف مردم برگزار می‌شود.

استاندار اردبیل به سفر وزرای دولت به شهرستان‌های استان اشاره کرد و گفت: وزیر جهاد کشاورزی به پارس آباد و اصلاندوز، وزیر اقتصاد و دارایی به بیله سوار، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی به گرمی و انگوت، وزیر میراث فرهنگی و صنایع دستی به نیر و سرعین، وزیر نیرو به خلخال و کوثر، وزیر راه و شهرسازی به نمین، معاون رئیس جمهور در مناطق محروم به مشگین شهر و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به چندین شهرستان سفر خواهند کرد و در جلسه شورای اداری استان اردبیل با حضور رئیس جمهور، مطالبات مردمی و مشکلات شهرستان‌های استان بررسی و تصمیمات لازم برای رفع این مشکلات اتخاذ خواهد شد.

عاملی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر مطالبه اصلی استان اردبیل، بر تلاش در راستای تأمین منابع برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام در قانون بودجه ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین و اصلی ترین مطالبه استان اردبیل اتمام پروژه‌های نیمه تمام استان است که خوشبختانه سفر رئیس جمهور قبل از تدوین قانون بودجه ۱۴۰۱ محقق شد و منابع مورد نیاز برای این پروژه‌ها در این قانون لحاظ خواهد شد.

وی از اتمام پروژه راه آهن اردبیل در هفته دولت سال آینده خبر داد و گفت: در زمینه راه اتصال شمال به جنوب استان اردبیل و نیز جاده‌های روستاهایی در تلاش هستیم تا ۲ سال آینده این امر محقق شده و زمینه سلامت جان مردم و جلوگیری از تلفات جاده‌ای فراهم شود.

استاندار اردبیل پایاب سد خدا آفرین با ظرفیت اشتغال ۱۰ هزار نیروی انسانی را مهم‌ترین اتفاق حوزه اقتصاد استان اردبیل عنوان کرد و گفت: در حوزه کشاورزی، پایاب سدها به عنوان سدهای معیشتی مهم‌ترین مسئله بشمار می‌رود که در صورت افتتاح پایاب سد خدا آفرین تا دو سال آینده زمینه اشتغال ۱۰ هزار نیروی انسانی فراهم خواهد شد.

عاملی به اختصاص منابع لازم برای تأمین آب شرب روستاها اشاره کرد و گفت: متأسفانه در روستاهای استان اردبیل، تأمین آب شرب یکی دغدغه‌های اصلی روستاییان و عشایر بوده که در سفر رئیس جمهور زمینه برای اختصاص منابع لازم برای افتتاح سدهای معیشتی و رفع مشکل آب روستایی فراهم خواهد شد.

وی از برنامه ریزی جهت ورود بانک‌های عامل با اختصاص ۹۰۰ هزار میلیارد ریال در زمینه توسعه اشتغال استان خبر داد و گفت: با کمک بخش خصوصی و انعقاد تفاهم نامه با ۱۲ بانک عامل، مبلغ ۹۰۰ هزار میلیارد ریال در زمینه توسعه اشتغال فراهم خواهد شد.

استاندار اردبیل افزود: در بخش آموزش و پرورش و حوزه سلامت نیز، مطالبات مورد نظر تدوین و منابع مورد نیاز اختصاص داده خواهد شد.

عاملی به نحوه ارائه مطالبات مردمی اشاره کرد و گفت: مردم استان اردبیل با مراجعه سایت سامد به آدرس و یا مراجعه حضوری به استانداری اردبیل نامه و درخواست خود از رئیس جمهور را ارائه دهند.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ