رایزن ایران در سازمان ملل در بیانیه ای اعلام کرد؛

رژیم صهیونیستی بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر درجهان

اقتصاد ایران: رایزن جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، اقدامات مستمر غیرقانونی رژیم صهیونیستی را نقض آشکار قانون بین الملل، منشور سازمان ملل، قانون بشردوستانه و قانون بین المللی حقوق بشر اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،  رایزن جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل, سیاست‌ها و اقدامات مستمر غیرقانونی، ناعادلانه و غیرموجه رژیم صهیونیستی را نقض آشکار قانون بین الملل، منشور سازمان ملل، قانون بشردوستانه و قانون بین المللی حقوق بشر اعلام کرد.


متن بیانیه علی حاجیلاری، رایزن نمایندگی ایران در سازمان ملل
دستورکار ماده ۶۴ تحت عنوان «حاکمیت مردم فلسطین در سرزمین اشغالی فلسطین، از جمله شرق بیت المقدس، و (حاکمیت) جمعیت عربِ بخش اشغالی جولان سوریه بر منابع طبیعی شان»
کمیته دوم هفتاد و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل
۱۸ اکتبر ۲۰۲۱ (دوشنبه، ۲۶ مهر ۱۴۰۰) به شرح ذیل است:
 
به نام خداوند بخشنده و مهربان
خانم رئیس
هیات من از بیانیه ارائه شده از سوی جمهوری گینه از جانب گروه ۷۷ و چین حمایت می‌کند. همچنین مایلم از «کمیسیون اقتصادی و اجتماعی غرب آسیا» به خاطر گزارش خود تحت این بند از دستورکار قدردانی کنم.
گزارش ارائه شده بسیار نگران کننده است، چرا که از سیاست‌ها و اقدامات مستمر غیرقانونی، ناعادلانه و غیرموجه رژیم اسرائیل که ناقض اصول قانون بین الملل، منشور سازمان ملل، قانون بشردوستانه و قانون بین المللی حقوق بشر در ارتباط با مردم سوریه و فلسطینی‌های مظلوم است، به وضوح پرده بر می‌دارد.
این گزارش مؤید آن است که وضعیت در فلسطین اشغالی و بخش اشغالی جولان سوریه در نتیجه اشغال نظامی دیرینه رژیم (اسرائیل) و نیز اقدامات و سیاست‌های غیرقانونی این رژیم همچنان به شدت وخیم است.
خانم رئیس.
با نگاهی کوتاه به این گزارش به سادگی پی می‌بریم که برای فلسطینی‌ها و سوری‌هایی که تحت اشغال رژیم اسرائیل هستند، برداشتن گام در جهت توسعه، همانطور که به روشنی در بخش نتیجه گیری خود این گزارش منعکس شده است، غیرممکن است.
بر اساس این گزارش، اقدامات غیرقانونی اسرائیل تا امرو در فلسطین اشغالی ادامه دارد. این اقدامات غیرقانونی شامل تداوم خشونت و توسل به زور، بازداشت‌های خودسرانه و بدرفتاری، تخریب و توقیف املاک و تاسیسات، فعالیت‌های غیرقانونی و تجاوزکارانه شهرک سازی به همراه خشونت شهرک نشینان، تغییر مکان اجباری جمعیت، کشتن غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان، محروم کردن از دسترسی به منابع طبیعی و بسیاری فعالیت‌های دیگر است.
خانم رئیس.
این فقط ظاهر قضیه است. در این وضعیت، توانایی دستیابی به هر گونه اهداف توسعه پایدار برای مردم فلسطین تقریباً غیرممکن است. در حالی که ما تاکید می‌کنیم هیچ کسی نباید عقب بماند، این گزارش ثابت می‌کند مردم فلسطین نه تنها عقب خواهند ماند، بلکه تا زمانی که هیچ گونه حاکمیتی بر منابع طبیعی شان نداشته باشند، هرگز از توسعه پایدار بهره‌مند نخواهند شد.
تداوم محاصره غیرقانونی به منزله مجازات جمعی بوده است، که قانون بین الملل آن را منع می‌کند. بیماری همه گیر کرونا و پیامد اقتصادی آن عواقب اجتماعی و اقتصادی اشغال را دشوار و در نتیجه شرایط زندگی بدتری برای فلسطینی‌ها ایجاد کرده است.
خانم رئیس.
همچنین مایلم از این فرصت برای تاکید بر برخی از نگرانی‌های ابراز شده در این گزارش درباره جولان سوریه استفاده کنم. رژیم اسرائیل به اشغال جولان سوریه در چند دهه گذشته ادامه داده و از زمین، آب، و منابع طبیعی بخش اشغالی جولان سوریه به نفع خود بهره برداری کرده است. ما جولان را بخش جدایی ناپذیر از خاک جمهوری عربی سوریه می‌دانیم و همه اقدامات این رژیم اشغالگر نامشروع را برای تضعیف تمامیت ارضی سوریه به شدیدترین نحو ممکن محکوم می‌کنیم.
خانم رئیس.
اجازه دهید در پایان بار دیگر بر حمایت قاطع ایران از درخواست بحق و جدی خواهران و برادران فلسطینی و سوری مان برای تحقق کامل حقوق مسلم شان و درخواست (شان) از جامعه بین المللی برای تداوم حمایت سیاسی و اقتصادی از آنان در مبارزه و تلاششان علیه اشغال اراضی آبا و اجدادی شان تاکید می‌کنیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ