تراکتورسازی کردستان به کرمانشاه منتقل می شود

اقتصاد ایران: سنندج- مدیر عامل شرکت تراکتورسازی کردستان گفت: عملکرد سلیقه ای مدیرکل امور مالیاتی استان موجب قطع صادرات محصولات این شرکت شده و اگر این روند ادامه یابد این صنعت به کرمانشاه منتقل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، یوسف دادگر روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هم اکنون ۱۴ درصد از تراکتور کشور در استان کردستان تولید می‌شود و ۱۰۴ نفر نیروی تمام بومی در این شرکت به صورت مستقیم و صدها نفر نیز به صورت غیر مستقیم با ما کار می‌کنند.

وی افزود: تراکتور صادراتی مدل ۲۸۵ مختص به شرکت تراکتورسازی کردستان بوده و طی چند سال اخیر و در دوران سخت تحریم‌ها موفق به ارز آوری چشم گیری برای میهنمان شدیم.

دادگر اعلام کرد: کشورهای عراق، افغانستان و سودان به صورت گسترده میزبان تراکتورهای تولیدی کردستان بوده اند که متأسفانه به دلیل نگاه سلیقه‌ای مدیر کل امور مالیاتی استان کردستان شاهد توقف تولید این محصول صادراتی و در کل توقف صادرات این شرکت هستیم.

وی افزود: وحدت رویه‌ای در تراکتورسازی ایران وجود دارد و بر اساس آن محصولات آن به گروه فروخته می‌شود و از این طریق به بازارهای داخلی و خارجی صادر می‌شود و این امر در نقاط مختلف کشور پذیرفته شده است اما متأسفانه مدیر کل فعلی امور مالیاتی استان با تفسیر قانون اقدام به توقف صادرات و در نهایت نابودی خط تولید این محصول صادراتی ما کرده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون اگر مجموعه‌ای تولیدی صادرات داشته باشد، از پرداخت مالیات معاف است اما امور مالیاتی کردستان به ما فشار آورده و چند برابر اعلام واقعی سود از ما مالیات دریافت می‌کند که این امر شرکت تراکتورسازی کردستان را به سمت ورشکستگی سوق می‌دهد.

مدیرعامل شرکت تراکتورسازی کردستان گفت: در کنار این مشکل که امور مالیاتی کردستان برای این مجموعه صنعتی ایجاد کرده است شاهد تلاش نمایندگان مجلس و مسئولان اجرایی استان کرمانشاه برای انتقال این شرکت از کردستان به کرمانشاه هستیم و اگر این مانع در کردستان رفع نشود در آینده‌ای نه چندان دور شاهد انتقال تراکتورسازی کردستان به استان کرمانشاه خواهیم بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ