در ۴ ماهه نخست امسال انجام شد؛

صدور ۴۲ پروانه کاربرد علامت استاندارد در گیلان

اقتصاد ایران: گیلان_معاون ارزیابی انطباق اداره کل استاندارد گیلان گفت: در چهار ماهه نخست امسال ۴۲ پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان گیلان صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، علیرضا نیک کار در نشست خبری به مناسبت هفته استاندارد با اشاره به صدور ۴۲ پروانه کاربرد علامت استاندارد در چهار ماه نخست سال، افزود: تعداد شش پروانه تشویقی استاندارد نیز در این مدت صادر شده است.

معاون ارزیابی انطباق اداره کل استاندارد گیلان با بیان اینکه در شش ماه نخست امسال بیش از ۹۵۳ اظهارنامه صادراتی ارزیابی شد، ادامه داد: ۵۶۶ گواهی انطباق اظهارنامه واردات نیز ارزیابی شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۳ جایگاه سی ان جی پرخطر در سطح استان گیلان شناسایی شد، گفت: این جایگاه‌ها باید پس از رفع نواقص و تأیید، به فعالیت خود ادامه دهند.

انجام ۱۵۰ بازرسی از نشان استاندارد در گیلان

معاون استانداردسازی و آموزش اداره کل استاندارد گیلان نیز در این نشست اظهار کرد: از سال گذشته میزان فعالیت‌های کمی خود را کاهش و نسبت به ارتقای کیفیت استانداردهای ملی اقدام شده است.

مهدی محمدی گفت: سالی ۵۰ مورد تدوین استاندارد داشته ایم که سال گذشته این میزان ۱۸ مورد بوده و امسال نیز ۱۰ مورد برنامه تدوین ملی استاندارد را در دستور کار داریم.

وی با اشاره به بازرسی از ۱۵۰ مورد نشان استاندارد، عنوان کرد: پیشنهاد تدوین استاندارد بین المللی در زمینه گازهای گلخانه‌ای را برای ایزو ارسال کرده‌ایم.

مهناز جعفریان در  این نشست خبری که به مناسبت هفته استاندارد برگزار شد، اظهار کرد: تلاش ما در سازمان استاندارد تقلیل بروکراسی‌های زمانبر است تا واحدهای ارائه دهنده خدمات در کمترین زمان و در صورت عدم وجود نواقص فنی و علمی موفق به اخذ نشان استاندارد شوند.

مدیرکل استاندارد گیلان با اشاره به عملکرد این سازمان در شش ماهه نخست امسال، گفت: هشت گواهینامه استاندارد برای فرآورده‌های کشاورزی به عنوان گواهینامه حد مجاز آلاینده‌ها صادر شد.

وی با بیان اینکه در حوزه غذای حلال، گواهینامه برای دو فرآورده لبنیاتی صادر شده است، تصریح کرد: از همه واحدهای تولیدکننده فرآورده‌های غذایی و سایر محصولاتی که نیاز به نشان حلال دارند دعوت می‌کنیم تا برای همکاری با ما در این مسیر قرار گیرند.

جعفریان با اشاره به پیگیری‌های این اداره کل برای تشکیل و تأسیس پژوهشکده استاندارد کشاورزی در گیلان، افزود: تاکنون ۳ گروه پژوهشی برای این موضوع تعریف شده و در صورت امکان به زودی تبدیل به پژوهشکده می‌شود.

صدور ۸۸۰ گواهینامه استاندارد برای بیش از ۲۴۰۰ فرآورده

مدیرکل استاندارد گیلان با بیان اینکه ۸۸۳ واحد تحت پوشش این اداره‌کل هستند، ادامه داد: از این تعداد ۶۹۰ واحد فعال هستند و تاکنون ۸۸۰ گواهینامه استاندارد برای دو هزار و ۴۰۶ نوع فرآورده صادر شده است.

وی با تاکید بر اینکه برای حفظ سلامت و امنیت مردم بدون هیچ ملاحظه‌ای با تخلفات مربوط به نشان استاندارد برخورد می‌کنیم، بیان کرد: تلاش ما این است که تمام فعالیت‌های لازم برای نظارت بر ارائه خدمت به مردم مورد ارزیابی قرار گیرد.

جعفریان افزود: یک کد ۱۰ رقمی زیر نشان استاندارد محصولات وجود دارد که افراد می‌توانند با پیامک آن به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ اطلاعات مربوط به مشخصات و اعتبار آن را کسب کنند و در صورت عدم انطباق اطلاعات و پیامک ارسال شده موضوع را جهت پیگیری به شماره ۱۵۱۷ اطلاع دهند.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ