مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران:

۹ هزار موقوفه در مازندران سنددار شدند

اقتصاد ایران: آمل- مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه ۹ هزار موقوفه استان سنددار شدند، گفت: تا دو سال آینده تمامی موقوفه های استان دارای سند مالکیت می شوند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی در حاشیه همایش متولیان موقوفات مازندران در شهرستان آمل  گفت: اکنون تعامل بسیار خوبی میان اداره کل اوقاف و امور خیریه با اداره کل ثبت اسناد و املاک مازندران برای سرعت بخشی به سنددار کردن موقوفه‌هایی که از سال‌های قبل کارهای آنها نیمه تمام مانده، ایجاد شده و شرایط برای اجرای این اقدام مهم در حال انجام است.

وی با بیان اینکه تاکنون برای حدود ۹ هزار موقوفه که بیش از ۵۰ درصد از موقوفات مازندران را شامل می‌شود دارای سند مالکیت تک برگی صادرشده است، افزود: امسال نیز برای پرونده صدور سند مالکیت برای حدود هفت هزار موقوفه مازندران برنامه ریزی شده که به تدریج توسط اداره کل ثبت اسناد و املاک استان در حال انجام است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، با اشاره به اینکه کمتر از نیمی از موقوفات استان بدون سند مالکیت تک برگ هستند، اضافه کرد، البته بیشتر این تعداد موقوفه‌های استان دارای سند دفترچه‌ای هستند که در برنامه ریزی حداقل دو ساله تکلیف این تعداد موقوفه‌های بدون سند مالکیت نیز مشخص وتعیین تکلیف شود.

حجت الاسلام حیدری، سند دارکردن موقوفه‌های استان را یکی از اقدام‌های مهم و پیشگیرانه در راستای دست درازی و تصرف افراد سودجو برای تصاحب زمین‌های وقفی بیان کرد و گفت: متأسفانه در سال‌های اخیر پدیده شوم زمین خواری از مشکلات جدی برخی نهادهای مرتبط در این زمینه ازجمله زمین‌های وقفی استان بوده که تلاش خواهد شد جلوی این رویه نامیمون در استان گرفته شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ