مردم نسبت به تبلیغات سلبریتیها بیاعتمادند
اقتصاد ایران: طبق نتایج یک نظرسنجی ملی، ۶۲ درصد از مردم ایران اعلام کردهاند که در صورت تبلیغ کالایی توسط سلبریتیها، اعتماد به آن تبلیغ ندارند. این گزارش نشان میدهد که تبلیغات سلبریتیها برای اکثر مردم تأثیرگذار نیست.
حدوداً دو سوم از پاسخگویان (65.3 درصد) واژه سلبریتی را شنیدهاند و در مقابل 34.4 درصد تاکنون این واژه به گوششان نخورده است. 53.5 درصد از پاسخ گویان نسبت به واژه سلبریتی حس مثبت یا کاملاً مثبت دارند و در مقابل 18.1 درصد گفتهاند که حس منفی یا کاملاً منفی نسبت به این واژه دارند. همچنین 26 درصد بیان کردهاند نسبت به واژه سلبریتی هیچ حس مثبت یا منفی ندارند.
46.6 درصد از مردم سلبریتیهای «ساکن ایران» و 4.3 درصد سلبریتیهای ایرانی «ساکن خارج از کشور» را دنبال میکنند. همچنین 20.1 درصد بیان کردهاند «هر دو دسته را به یک اندازه دنبال میکنند» و 26.4 درصد «سلبریتیها را دنبال نمیکنند». 42.3 درصد از مردم گفتهاند که حداقل یک سلبریتی محبوب دارند و در مقابل 57 درصد اعلام کردهاند که هیچ سلبریتی محبوبی ندارند. متوسط شاخص شدت هواداری در میان افرادی که گفتهاند حداقل یک سلبریتی محبوب دارند، 3.9 از 10 نمره بهدست آمده است.
62.1 درصد از مردم اذعان کردهاند که اگر یک سلبریتی کالایی را تبلیغ کند، تبلیغ او تأثیری بر میزان اعتماد آنها ندارد. همچنین 20.5 درصد گفتهاند در صورت مشهور بودن ان سلبریتی در جامعه و 15.3 درصد در صورت محبوب بودن آن سلبریتی برای خود فرد، به کیفیت آن کالا اعتماد میکنند.
62.1 درصد از مردم اظهار کردهاند اگر یک سلبریتی از فردی در انتخابات حمایت کند، حمایت آن سلبریتی برایشان اهمیتی ندارد. همچنین، 19.3 درصد در صورت مشهور بودن آن سلبریتی در جامعه و 15.9 درصد در صورت محبوب بودن آن سلبریتی برای فرد، به حمایتش اعتماد میکنند.
40.5 درصد از مردم بیان کردهاند که اگر یک سلبریتی در مواقع بحرانی مانند سیل یا زلزله اقدام به جمع آوری پول از مردم کند، اعتمادی به اقدام آن سلبریتی نخواهند کرد. همچنین 34.8 درصد در صورت مشهور بودن آن سلبریتی در جامعه و 22.8 درصد در صورت محبوب بودن آن سلبریتی برای فرد، به اقدامش اعتماد میکنند.
59.7 درصد از مردم اذعان کردهاند اگر یک سلبریتی خبری را در جامعه اعلام کند، به اخبار منتشر شده توسط او اعتماد نخواهند کرد. همچنین 24 درصد در صورت شهرت آن سلبریتی در جامعه و 14.1 درصد در صورت شهرت آن سلبریتی برای فرد، به آن اخبار اعتماد خواهند کرد.
اغلب مردم (83.7 درصد) بیان کردهاند که سلبریتیها حتماً باید مالیات پرداخت کنند و در مقابل 11.6 درصد بر این باورند که آنها باید از پرداخت مالیات معاف شوند.
گفتنی است، این گزارش صرفاً بازتاب افکار عمومی نسبت به موضوع بوده و نظر کارشناسی مرکز پژوهشها نیست.
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه