مطالبات مدیران رسانه از معاون مطبوعاتی دولت
اقتصاد ایران: انجمن صنفی مدیران رسانه مطالبات مدیران رسانه از معاون مطبوعاتی دولت چهاردهم را در سامانه خبری این انجمن منتشر کرد.
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، انجمن صنفی مدیران رسانه مطالبات مدیران رسانه از معاون مطبوعاتی دولت چهاردهم را در سامانه خبری این انجمن منتشر کرد.
انجمن صنفی مدیران با انتشار فهرستی از مطالبات پیشنهادی مدیران رسانه از معاون رسانه ای و تبلیغات دولت چهاردهم در سامانه خبری این انجمن به نشانی www.mirna.ir از اعضا و مدیران رسانه دعوت کرد تا در تکمیل مطالبات صنفی مشارکت کنند.
این انجمن در راستای پیگیری مطالبات صنفی رسانه ها فهرستی از مسائل و نیازهای صنفی را در جهت ارتقا و بهبود وضعیت این صنف احصا نموده و جهت پیشنهاد به معاون رسانه ای و تبلیغات دولت چهاردهم با اعضا خود به مشورت گذاشت.
فهرست موارد پیشنهادی انجمن به شرح ذیل است؛
۱- حذف یارانه رسانه های دولتی و خصولتی.
۲- ساماندهی بازار کاغذ و نشر مطبوعات و استمرار توزیع حواله کاغذ یارانه ای بصورت فصلی.
۳- پیگیری افزایش بودجه یارانه رسانه ها در لایحه بودجه ۱۴۰۴.
۴- ساماندهی وضعیت توزیع آگهی های دولتی برای رسانه های برخط.
۵- پیگیری انتشار آگهی های ثبتی قوه قضاییه در روزنامه های سراسری.
۶- ساماندهی و عدالت در توزیع آگهی های دولتی روزنامه ها در تهران و شهرستان ها.
۷- پیگیری و حل مشکل مالیات رسانه ها از طریق انعقاد تفاهم نامه با سازمان امور مالیاتی کشور.
۸- با توجه به بالا رفتن هزینه های تولید و انتشار و حقوق و دستمزد و … افزایش میزان یارانه های پرداختی به رسانه ها متناسب با هزینه ها.
۹- تدوین دستورالعمل جدید توزیع یارانه و حذف شیوه نامه های قبلی با کمک و هم اندیشی انجمن های صنفی کارفرمایی.
۱۰- پیگیری عضویت نماینده تشکل های رسانه ای در هیأت مدیره صندوق اعتباری هنر جهت پیگیری امور خبرنگاران، روزنامه نگاران و مدیران مسئول عضو صندوق و رسیدگی به مشکلات آنها بویژه بیمه تکمیلی.
۱۱- حل مشکل اجرای قانون معافیت سهم کارفرما برای رسانه های برخط در سازمان تامین اجتماعی و انعقاد تفاهم نامه با این سازمان جهت رسیدگی به مشکلات کارگاه های رسانه ای.
۱۲- پیگیری امور رفاهی خبرنگاران و مدیران رسانه با حمایت از انجمن های رسانه ای از طریق انعقاد تفاهم نامه های همکاری با مراکز خدماتی و رفاهی.
۱۳- ساماندهی کیوسک های مطبوعاتی و افزایش مراکز خرید جدید مطبوعات از طریق اعطا و واگذاری سهام کیوسک ها به مدیران رسانه های مکتوب.
۱۴- پیگیری اجرای قانون سخت و زیان آور بودن شغل خبرنگاری از طریق انعقاد تفاهم نامه با وزارت کار.
۱۵- انعقاد تفاهم نامه با سازمان زندان ها جهت توزیع رایگان مجلات برگشتی شرکتهای توزیع.
۱۶- ایجاد تفاهم نامه با وزارت اقتصاد و صمت جهت اعطای وام کم بهره خرید دفتر، تجهیزات رسانه ای از قبیل رایانه، لپ تاپ، دوربین عکاسی و فیلمبرداری، تلفن همراه و خرید کالا برای خبرنگاران و مدیران رسانه.
۱۷- انعقاد تفاهم نامه با وزارتخانه ها و سازمان های دولتی جهت توزیع عادلانه آگهی های بانک ها، موسسات و شرکت های زیر مجموعه این وزارتخانه ها که توسط روابط عمومی ها بصورت ناعادلانه و رانتی توزیع می شود.
۱۸- افزایش مبالغ وام های صندوق اعتباری هنر و افزایش زمان بازپرداخت اقساط.
۱۹- کاهش مبلغ پرداختی بیمه تکمیلی صندوق اعتباری هنر و تقسیط آن.
۲۰- ایجاد میز خدمت در معاونت رسانه ای جهت مشاوره رایگان امور مجوزها، امور حقوقی ، امور بیمه و تامین اجتماعی، مالیات و پیگیری مشکلات اعضای صندوق اعتباری هنر.
۲۱- پیگیری جدی فیلتر شدن فیک نیوزها و رسانه های برخط فاقد مجوز.
۲۲- ارتقای اداره نظارت بر رسانههای برخط به اداره کل خبرگزاریها و رسانههای برخط.
۲۳- انعقاد تفاهم نامه با وزارت ارتباطات جهت رفع فیلترینگ و اعطای اینترنت ارزان به خبرنگاران و مدیران رسانه فعال در سامانه رسانه های کشور.
۲۴- رسیدگی به وضعیت توزیع رسانه های مکتوب از طریق انعقاد تفاهم نامه با شرکت ملی پست.
۲۵- برگزاری جشنوارههای فصلی، محلی و کشوری.
انجمن صنفی مدیران رسانه که قریب به یک دهه از تأسیس و فعالیت آن می گذرد، همواره در پیگیری امور صنفی پیشگام بوده است.