استاندار کرمان خبر داد:

۴۰ هزار میلیارد پروژه آماده بهره برداری داریم

اقتصاد ایران: استاندار کرمان با اشاره به اشاره به آمادگی افتتاح چند پروژه در استان به ارزش ۴۰ هزار میلیارد تومان، خاطرنشان کرد: سهم استان از تولید ناخالص ملی از ۳ و ۶ دهم به ۴ درصد بهبود پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، مراسم اختتامیه دوره آموزشی جوان پیشران( توانمندسازی فعالان فرهنگی جنوب کرمان) پنج‌ شنبه شب ۱۷ خرداد با حضور استاندار کرمان و جمعی از فعالان فرهنگی جنوب استان در سالن آموزش خانه معلم شهر درب بهشت جیرفت برگزار شد.
محمد مهدی فداکار، استاندار کرمان در این مراسم گفت: انقلاب اسلامی دوران‌ های سختی را پشت سر گذاشته است؛ به گونه‌ ای که اوایل انقلاب هنوز ساختارهای نظام به طور کامل شکل نگرفته بود و این روحیه جهادی مردم و مسئولان بود؛ که این کمبودها را جبران کرد.
وی با اشاره به ترورهای سال ۶۰ و از دست دادن نیروهای ارزشی انقلاب و از طرف دیگر، درگیر شدن کشور با جنگ تحمیلی، بیان داشت: آنچه که در حفظ انقلاب اسلامی محوریت داشته، ولایت‌ فقیه بوده است.
استاندار کرمان با بیان این مطلب که در دولت‌ها، فراز و نشیب‌ های فراوانی وجود داشته است، عنوان کرد: دولت سیزدهم به صورت فعال وارد صحنه جهانی شد، نتایج مثبتی به دست آمد و موجب بالا رفتن طراز فعالیت در کشور شد.
استاندار کرمان با اشاره به اینکه در حوزه‌ های مختلف دولت مردمی عملکرد مثبتی داشته است، عنوان کرد: در حوزه سیاسی به عنوان مثال در عملیات وعده صادق برای اولین بار ایران به صورت مستقیم به اسرائیل حمله کرد و موجب شد سایر کشورها نیز به ایران احترام خاصی قائل شوند.
فداکار با اشاره به اینکه دولت شهید آیت‌ الله رئیسی به هیچ وجه اجازه اختلاف‌ افکنی در کشور را نمی‌ دادند، ابراز داشت: مبارزه با فساد خط قرمز ایشان بود و در این زمینه با هیچکس تعارف نداشت.
وی با اشاره به حمایت شهید آیت‌ الله رئیسی از محور مقاومت، اظهار داشت: شهید رئیسی در بدترین شرایط فرهنگی کشور را تحویل گرفتند، اما هم با شعار و هم در عمل در حوزه فرهنگی فعالیت کردند.

استاندار کرمان با بیان این مطلب که در عرصه بین‌ الملل نیز دولت فعالیت بسیار اثرگذاری داشته است، تصریح کرد: دولت انقلابی در بدترین شرایط اقتصادی، کشور را تحویل گرفت؛ تا جایی که حتی دولت قبل، عاجز از پرداخت حقوق کارکنان خود بوده است؛ همچنین رشد نقدینگی و تورم، کسری بودجه و استقراض از بانک مرکزی، اقتصاد شرطی، کاهش فروش نفت و سرمایه‌ گذاری منفی از جمله شرایط حاکم بر دولت قبل بوده است.

فداکار با اشاره به فروش ۲۰۰ هزار بشکه نفت در روز در دولت قبل، اظهار داشت: در دولت مردمی سیزدهم فروش نفت به یک و نیم میلیون بشکه در روز افزایش یافت.
وی با بیان این مطلب که سرمایه‌ گذاری در دولت شهید آیت‌ الله رئیسی مثبت شده است، تصریح کرد: میانگین بیکاری در دولت فعلی تا ۳ درصد کاهش پیدا کرده است.

استاندار کرمان، با اشاره به احیای ۹ هزار کارخانه در دولت مردمی، ابراز داشت: رشد تولید کشور در سال‌ های ۹۷ تا ۹۹، چهار درصد منفی شد در حالی که در دولت فعلی به ۴ درصد در سال افزایش پیدا کرد.

وی با اشاره به بهبود رتبه کسب و کار استان از ۳۱ به ۴، عنوان کرد: سهم استان از تولید ناخالص ملی از سه و ۶ دهم به ۴ درصد بهبود پیدا کرده است.
فداکار با اشاره به اشاره به آمادگی افتتاح چند پروژه در استان به ارزش ۴۰ هزار میلیارد تومان، خاطرنشان کرد: تلاش اگر صادقانه و برای رضای خدا باشد، مردم حمایت می‌کنند لذا مردم محکم پای آرمان‌های نظام ایستاده‌اند.
استاندار کرمان با اشاره به نزدیک بودن انتخابات ریاست جمهوری، تصریح کرد: انجام روشنگری و جهاد تبیین در میان مردم برای انتخاب فرد اصلح یک ضرورت است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ