تحقق شعار سال با رشد تولیدات محصولات دانش بنیان

اقتصاد ایران: عضو فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره تأثیر توجه به شرکت‌های دانش بنیان در راستای تحقق شعار سال و مشارکت مردم در جهش تولید پرداخت.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، علیرضا عباسی عضو فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس شورای اسلامی درباره تأثیر توجه به اقتصاد دانش بنیان در راستای تحقق شعار سال و مشارکت مردم در جهش تولید گفت: در شورای ملی تولیدات دانش بنیانی تصمیمات خوبی برای رشد شرکت‌های دانش بنیان گرفته شده است. امیدواریم بتوانیم این قانون خوب را به فعلیت برسانیم و بر اجرای آن نظارت کنیم و امیدواریم در اقتصاد مقاومتی و خنثی سازی تحریم‌ها گام بزرگی را در این راستا برداریم.

عباسی در ادامه بیان کرد: قانون جهش تولید دانش بنیان تقریباً جنبه‌های مختلف محدودیت‌ها و موانعی را که در عرصه دانش بنیانی کشور وجود داشت را برطرف کرد. در حوزه تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار و هم در راستای تسهیلات و نقدینگی که نیاز ضروری این شرکت‌ها است بستر سازی مناسب را انجام داد.

این نماینده مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: در قانون جهش تولید دانش بنیان در حوزه حمایت‌های حقوقی و قضائی از شرکت‌های دانش بنیان، اقدامات مناسبی انجام شده، علاوه بر این حمایت‌ها از حوزه معافیت‌های مالیاتی برای ارتقای تحقیق و توسعه این شرکت‌ها نیز در قانون جهش تولید دانش بنیان در نظر گرفته شده است.

عباسی ادامه داد: علاوه بر این عدم رقابت دولت با بخش خصوصی در تولید محصولات فن‌آورانه نیز در این قانون قید شده است. ماحصل تسهیلاتی که در این قانون در نظر گرفته شده و موانعی که از سر راه برداشته شده، این شده که در ۲۰ سال گذشته کل شرکت‌های دانش بنیان ما به ۶ هزار مورد رسیده بود ولی در یکسال از گذشت تصویب این قانون ۴ هزار شرکت دانش بنیان تأسیس شدند.

عضو فراکسیون اقتصاد دانش بنیان ادامه داد: از این مسیر می‌توانیم با برداشتن موانع تعداد شرکت‌های دانش بنیان را افزایش دهیم و هر چه بر این میزان افزوده شود بر تعداد محصولات تولیدی آنها نیز افزوده می‌شود و اقتصاد مردمی رشد بیشتری پیدا خواهد کرد و این رشد منجر به افزایش تولید و تحقق شعار سال می‌شود. وی ادامه داد: رشد اقتصاد دانش بنیان منجر به افزایش اشتغال، افزایش ارزش افزوده در روند تولید محصولات می‌شود و از خروج ارز هم جلوگیری می‌کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ