رئیس سازمان فناوری اطلاعات خبرداد:

«سندباکس» عامل رونق کسب و کارهای دیجیتال

اقتصاد ایران: رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران از تاسیس «سندباکس» وزارت ارتباطات خبر داد و گفت: از این طریق ضمن حذف موانع می توان به رشد کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال کمک کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، «محمد خوانساری» در نشست خبری با موضوع فراخوان محیط آزمون تنظیم‌گری یا سندباکس که امروز صبح برگزار شد با بیان اینکه سندباکس به اکوسیستم نوآوری کشور کمک خواهد کرد، گفت: تاسیس سندباکس وزارت ارتباطات فرصتی است که به‌جای مانع تراشی برای کسب و کارها، موانع سر راه آن‌ها را شناسایی و از بروز مشکلات جلوگیری کنیم و از این طریق به رشد و شکوفایی کسب و کارها دست پیدا کنیم.

رییس سازمان فناوری اطلاعات اضافه کرد:در سال 98 مصوبه‌ای توسط سازمان تنظیم مقررات شورای عالی فضای مجازی به عنوان نظام مدیریت یکپارچه منتشر شد و از سال گذشته دبیرخانه‌ای برای محیط‍‌ های آزمونگری در وزارت اقتصاد شکل گرفت. در حوزه محیط‌های آزمون دو شکل کلی داریم که یکی توسعه‌ای و دیگری نظارتی است. بحث ما در این نشست مربوط به محیط‌های آزمون‌گری نظارتی است تا اگر کسب و کاری قصد فعالیت در زمینه‌ای را داشته باشد که قوانین مشخص برای آن وجود ندارد، در این محیط بتواند کار کند.

وی افزود: برای این منظور نیاز است کسب و کار درخواست خود را به دبیرخانه این مرکز ارائه کند. مرکز تشخیص می‌دهد که این کسب و کار به کدام بخش مربوط است و آن را به همان بخش متصل خواهد کرد.

خوانساری در ادامه گفت: محیط تنظیم‌گری مربوط به کسب و کارهای مربوط به وزارت ارتباطات مانند موضوعات نوآورانه در حوزه پست، هوش مصنوعی، شبکه ملی اطلاعات، امنیت سایبری، دولت الکترونیک، حوزه های سکویی، خدمات ارزش افزوده و غیره در سازمان فناوری محیط تنظیم‌گری خود را می‌گذرانند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: براساس تشخیص دبیرخانه اصلی محیط آزمون تنظیم‌گری در حال ارجاع به وزارت ارتباطات است. پس از بررسی‌های اولیه پیشنهاد سند مصوبه‌ای برای چشم‌پوشی از برخی قوانین طراحی می‌شود تا کسب و کار بتواند ایده خود را تست کند، مشکلات سر راه خود را بفهمد و برای رفع آن تلاش کند.

خوانساری ادامه داد: کسب و کار پس از ورود به این محیط که 6 ماه تا یک سال به طول می‌انجامد، می‌تواند همه مسائل در مسیر رشد خود را کشف کند و مسیر شکوفایی خود را بیابد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ