معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران:

۵۵ هزار شغل در مازندران ایجاد شده است

اقتصاد ایران: ساری- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: امسال ۵۵ هزار شغل در استان ایجاد شد که شش هزار و ۷۰۰ نفر کارجویان فارغ التحصیل بیکار بوده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  حسن خیریان پور عصر چهارشنبه در نشست ائمه جمعه استان مازندران با اظهار این که با پیروزی انقلاب اسلامی ایران استعدادها در ملت ایران شکوفا شد و سه رکن رهبری، مردم و ایدئولوژی در آن نقش داشت، افزود: برای تداوم انقلاب اسلامی نیازمند استمرار سه رکن هستیم.

وی با بیان این که ۲۲ سفر شهرستانی استانداری مازندران تجلی خدمت به مردم را نشان می‌دهد، افزود: در سال جاری شعار مهار تورم و رشد تولید در دستور کار قرار گرفته و در زمینه مهار تورم در استان نرخ آن ۴۲.۲ درصد کاهش یافته است.

وی با اظهار این که متوسط رشد تورم در کشور ۴۳.۱ است، در زمینه اشتغال گفت: تقلیل نرخ بیکاری یکی از مهمترین دغدغه‌های کشور است و نرخ بیکاری استان به ۵.۱ درصد رسید و بیشترین کاهش نرخ بیکاری را در کشور داریم.

خیریان پور با اظهار این که امسال ۵۵ هزار نفر اشتغال در استان ثبت شد که شش هزار و ۷۰۰ درصد مربوط به فارغ التحصیلان بیکار است، افزود: در حالی که متوسط نرخ بیکاری کشور ۷.۶ است.

خیریان پور افزایش نرخ مشارکت اقتصادی دراستان را توفیق دیگری برشمرد وگفت: رتبه چهارم را در رشد اقتصادی در کشور داریم و برای اولین بار در سال گذشته نرخ رشد اقتصادی استان مثبت شد و به ۴.۱۱ درصد رسید.

معاون استاندار مازندران یادآور شد: در سال جاری برای رسیدن به رشد اقتصادی ۱۲۷ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری پیش بینی شده است و بهبود فضای کسب و کار و سرمایه‌گذاری از دیگر تأکیدات استاندار مازندران به شمار می‌رود و در این راستا نیز برنامه‌های اجرا شده است.

وی شماره مصوبات شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت را ۱۲۹ مصوبه ذکر کرد و گفت: مازندران رتبه سوم امنیت سرمایه‌گذاری را در کشور دارا است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ