رئیس جمهور:

محور مهم مذاکره در سفر به مسکو مسئله غزه است

اقتصاد ایران: رئیس جمهور پیش از سفر به روسیه تاکید کرد: آنچه که امروز در غزه رخ داده و جنایت رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه محور مهم مذاکره در این سفر خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی پیش از سفر به روسیه و در فرودگاه مهرآباد  گفت: اراده دو کشور برای تکمیل کریدور شمال به جنوب یکی از محورهای مذاکره برای انجام این کار مشترک در این سفر خواهد بود. 

مهرآفر: در مورد جزئیات این سفر یک روزه توضیح بفرمایید، برنامه‌هایی که در این سفر دارید و بفرمایید آیا در مورد مسائل حاکم بر منطقه و به خصوص فلسطین گفتگو‌هایی خواهید داشت؟
رئیس‌جمهور: این سفر به دعوت آقای پوتین و با هدف رایزنی نسبت به مسائل حساس جاری منطقه و برای گسترش روابط بین دو کشور در حوزه‌های مختلف، تبادل هیئت‌هایی که در این مدت صورت گرفته و توسعه روابطی که بین دو کشور در این مدت صورت گرفته نشان دهنده آن است که در این سال‌ها ما گام‌هایی را برداشتیم، هم ما و هم روسیه در جهت روابط بیشتر در حوزه‌های مورد نظر دو کشور و در جهت منافع منطقه و کشور‌های مشترک‌المنافع و هم ما و هم روسیه نگاهمان به صلح و ثبات در منطقه نگاه مشترکی است نسبت به مسائل منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، مبارزه با یکجانبه‌گرایی نظرات مشترک داریم.

هم ما و هم روسیه همکاری‌هایمان در بستر اتحادیه اوراسیا و سازمان همکاری‌های شانگ‌های و بریکس ارتباط ما را با یکدیگر و ارتباط ما را به صورت چندجانبه با کشور‌های عضو برقرار کرده که در جهت توسعه اقتصادی و تجاری گام‌هایی برداشته شده، لکن همچنان زمینه برای توسعه این روابط است. ما همکاری دو کشور را در حوزه انرژی، تقویت خطوط انرژی، در حوزه صنعتی، کشاورزی، کار دانش‌بنیان و در حوزه‌های مشابه از موارد همکاری ما با کشور روسیه است. طبیعتاً در این سفر ما نسبت به روابط دوجانبه و مسائلی که وجود دارد، اراده دو کشور در جهت کریدور شمال - جنوب که مورد بحث ما است و یکی از محور‌های مذاکره ما در جهت این که کار به سرعت پیش برود کار مشترکی که بین ما وجود دارد.

مسئله بسیار مهمی که امروز نگرانی همه منطقه، امت اسلامی و دقیق آن را بگویم همه انسان‌های آزاده جهان را نگران‌کننده، آن چیزی است که در غزه اتفاق دارد اتفاق می‌افتد و نسبت به مردم مظلوم و مقتدر فلسطین. از محور‌های مهم مذاکره ما مسئله فلسطین خواهد بود و تلاش فوری برای قطع بمباران‌ها نسبت به منطقه غزه و رفع محاصره مردم غزه، کمک‌رسانی به مردم فلسطین و مردم غزه و از همه مهمتر و محوری‌ترین نکته رسیدن مردم فلسطین به حقوق حقه خودشان است که ما دنبال خواهیم کرد. رایزنی‌هایی در سطح کشور‌های مختلف صورت گرفته و این سفر هم حتماً در این جهت ما از مسائل مهمی که دنبال خواهیم کرد، مسئله فلسطین و موضوع غزه خواهد بود ان‌شاءالله.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ