رایزنی رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح و وزیر دفاع عراق

اقتصاد ایران: رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح و وزیر دفاع عراق در خصوص آخرین تحولات منطقه و روابط دو جانبه گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، سردار سرلشکر محمد باقری در دیدار با محمد ثابت سعید العباسی با تأکید بر اینکه کشور عراق اولویت بالایی را در سیاست‌های خارجی و دفاعی جمهوری اسلامی دارد، گفت: نگاه و مواضع دولت، ملت و مرجعیت نسبت به موضوعات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی بسیار حائز اهمیت می‌باشد که مصداق آن را در مواضع بسیار نزدیک دو کشور در مورد جنگ غزه و موضوع فلسطین می‌توان مشاهده کرد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با تاکید بر اینکه شرایط دو کشور و منطقه، اهمیت و ضرورت روابط و همکاری‌های دفاعی امنیتی بین دو کشور را مضاعف می‌کند، افزود: معتقدیم همکاری‌های بین نیرو‌های مسلح دو کشور با وجود زمینه‌ها و ظرفیت‌های فراوان همچنان با نقطه مطلوب فاصله دارد و هر دو کشور می‌توانند از فعال‌سازی این ظرفیت‌ها بهره گیرند.

سردار سرلشکر باقری تجربیات نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی در حوزه‌های تاکتیکی، راهبردی و فنی را بسیار ارزشمند عنوان کردو گفت: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارند دانش، تجارب و قابلیت‌های خود را به نیرو‌های مسلح عراق انتقال دهند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در پایان نیز از آمادگی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران جهت برگزاری تمرین امداد و نجات دریایی به صورت دوجانبه یا چند جانبه در خلیج فارس اعلام کرد.

وزیر دفاع عراق نیز دراین دیدار گفت: مردم عراق با دیدگا‌ه‌های مختلف سیاسی، اذعان به وعده الهی دارند و باور دارند در کنار ملت فلسطین بایستند.

محمد ثابت سعید العباسی با بیان اینکه در سفر خود به جمهوری اسلامی ایران و بازدید از توانمندی و تجهیزات دفاعی، شاهد رشد فزاینده صنعت دفاعی ایران بودم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ